علی خطیر: استقلال شان یک باشگاه پرافتخار را ندارد

«چین طرح می‌دهد، قطر پول و مالزی کار ساخت را انجام می‌دهد تا ورزشگاه استقلال ساخته شود.» این را معاون ارتباطات و رسانه‌ای استقلال می‌گوید و مدعی است که ساخت این ورزشگاه هزینه‌ای برای استقلال ندارد.

به گزارش مشرق، «چین طرح می‌دهد، قطر پول و مالزی کار ساخت را انجام می‌دهد تا ورزشگاه استقلال ساخته شود.» این را معاون ارتباطات و رسانه‌ای باشگاه استقلال می‌گوید و مدعی است که ساخت این ورزشگاه کوچک‌ترین هزینه‌ای برای استقلال نخواهد داشت!

قبول، اما فقط به این سؤال پاسخ دهید و بعد بروید به جای ورزشگاه ۴۰ هزار نفری، استادیوم چندصد هزار نفری بسازید. قطر به چه بهانه و چگونه قرار است پول بدهد؟! آیا عاشق چشم و ابروی ماست که بیاید پول خرج کند، آن‌هم به اسم یک باشگاه ایرانی؟ اینکه هیچ کجای این ماجرا روشن نیست و وزارت ورزش در قبال این موضوع کاملاً سکوت کرده، بسیار شائبه‌برانگیز است.

بیشتر بخوانید:

امضای قرارداد ساخت استادیوم استقلال بدون اطلاع هیئت مدیره!/ چرا کارمند باشگاه باید ماهی ۶۰ میلیون تومان بگیرد!؟/ الان دغدغه نکونام یارگیری است نه افتادن سرزبان‌ها!

درحالی‌که خود وزارت درگیر پروژه ساخت ورزشگاه است و بعید به نظر می‌رسد تا به سرانجام رساندن آن پروژه دیگری را در دست بگیرد، خبر می‌رسد که باشگاه دولتی همیشه بدهکار استقلال که حتی همین حالا هم به بازیکنان داخلی و خارجی خود بدهکار است، می‌خواهد ورزشگاه بسازد و وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال هم هیچ عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهند (هرچند که در مسئله جعل سند این باشگاه و دیدار سفیر عربستان با مدیرعامل استقلال هم واکنشی نشان ندادند) تا موضوع پیچیده‌تر شود. اینکه خطیر چگونه در یک باشگاه دولتی برای خودش حکومتی مستقل به راه انداخته و هر کاری دلش می‌خواهد انجام می‌دهد هم جای سؤال دارد.

اینکه قطر پول می‌دهد از دو حالت خارج نیست؛ یا اینکه پول خودمان را هزینه ساخت ورزشگاه برای استقلال می‌کند، یا اینکه از خودش خرج می‌کند که به قول معروف هیچ گربه‌ای در راه رضای خدا موش نمی‌گیرد.

اگر حالت اول باشد، یعنی قطر پول نفت مردم ایران را که با زحمت و بعد از سال‌ها دوندگی از کره‌جنوبی گرفتیم خرج ساخت ورزشگاه برای یک تیم می‌کند. پولی که متعلق به مردم ایران است، نه باشگاه استقلال. پولی که باید در راه‌های دیگری خرج شود، نه اینکه خرج پز دادن علی خطیر و مسئولان باشگاه همیشه بدهکار استقلال شود. همین‌جاست که سکوت شائبه‌برانگیز وزارت ورزش مطرح می‌شود. اینکه چطور یک باشگاه دولتی و تحت مدیریت وزارت ورزش اینگونه به خود اجازه می‌دهد با طرف خارجی صحبت کند و قول و قرار بگذارد و حتی برای سرمایه مردم کشور هم تصمیم بگیرد!

در حالت دوم، همانطور که عنوان شد قطر عاشق چشم و ابروی ما نیست که از جیب خودش خرج کند، مگر آنکه جناب علی خطیر، مدیرعامل باشگاه استقلال قول‌وقرارهایی گذاشته باشد که قطری‌ها را مجاب به سرمایه‌گذاری کرده باشد. قول‌وقرارهایی که باز هم از گرده مردم خواهد بود، چراکه معلوم نیست قطری‌ها برای ساخت این ورزشگاه اختصاصی چه ضمانت‌هایی گرفته‌اند و بعداً چگونه قرار است مزد سرمایه‌گذاری خود را از ایران بگیرند.

هیچ کجای ماجرای ساخت ورزشگاه اختصاصی برای باشگاه دولتی استقلال شفاف نیست. اینکه مسئولان ذی‌ربط دولتی و امنیتی سکوت کرده‌اند تنها باعث شده خطیر و رفقا هر روز بیشتر بر طبل موفقیت بکوبند و برای خود رزومه درست کنند.

منبع: جوان آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 33
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    6 24
    احتمالا چون تیم استقلال یا تاج سابق متعلق به خاندان پهلوی است و اینها پشت پرده با پهلویها در ارتباطند
    • رضا IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      48 10
      حرف مفت نزن لنگی!! استقلال تیم محبوب مردم است مثل تیم شما نیست که در دوره پهلوی ها تیم ساواک بود و. الان هم شده تیم سوگلی وزارت ورزش!!
    • منتقد گمنام IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      5 5
      قطر برای ساخت بیمارستان مدرسه مسکن ضعفا هزینه کند نه مافیای فوتبال.
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      4 5
      یعنی بهتر از این نمیتونستی لنگ بودن خودتو فریاد بزنی.
  • محمد IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    37 13
    چرا شما لنگیها میسوزسد
    • بشار عبدالواحد IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      12 14
      به همون دلیل که شما کیسه ها میسوزید شیشتقلالی ها
    • کمال IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      1 0
      این لنگیای حقیر کارشون سوختن و زجه کشیدن و حسادت به سرورشون استقلاله، حسادت به قهرمانی های آسیایی و ستاره های تعریف شده آسیایی، حسادت به قهرمانی بدون باختمون که اولین تیم تاریخ لیگ ایران بودیم که قهرمان بدون باخت شدیم، اولین تیم پرافتخار ایرانی تو آسیا با چهار فینال و دوتا قهرمانی و دوتا نایب قهرمانی، سومین تیم پرافتخار تو کل آسیا، این افتخارات استقلاله که خار چشم لنگیا شده و حسادت به سرورشون چشماشونو کور کرده،
  • adrian DE ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    21 4
    به همون دلیلی که از منافع ملی خرج کردن و اردوغان را واسطه قرار دادن تا سر ماجرای پرسپولیس و ریزه اسپور ترکیه پرسپولیس را محروم نکنن. اون زمان چرا واقعا از منافع ملی خرج شد و صدای مشرق درنیومد؟ دلیلش اینه که این دوتا باشگاه خیلی برای سیاسیون مفیده بیشتر از پول نفت ارزش داره براشون. ضمن اینکه سالانه ملیون‌ها دلار فقط حق پخش دو تا باشگاه میشه که وزارت و دولت با کمک صدا و سیما نمی‌پردازن. پس میشه گفت این پول سهم تنها معادل دو سا سال حق پخشه
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      1 1
      تیمی که پول خرید بازیکنان و مربیانش رو دولت می ده بهتره مدعی حق پخش هم نباشه!!!!!
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    3 3
    این استادیوم و پروژه هایی کا در حال ساخت هست به احتمال بالا مربوط به پیمان ۲۵ ساله با چین و قرارداد هایی هست که بسته شده
  • محمد IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    15 2
    سلام چرا در این مورد ساخت استادیوم استقلال اینقدر مطالب جهت بزرگ نمای رو مینویسید مگر میشود که از پول بیت المال برای باشگاه استقلال ورزشگاه ساخت . زمان اقای آجرلو هم قرار بود همین اتفاق بیفتد که متاسفانه در وزیر وقت ورزش با حذف اقای آجرلو جلوی این کار رو گرفتن .
  • هوشنگ IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    11 2
    استقلال با همین فرمان تخت گاز پیش برو هرگز ترمز نکن که به ضرر تو به نفع دشمنانت هست
  • هوشنگ IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    10 3
    ورزشگاه ۴۰ هزار نفری که هیچ باید برای خودش استادیوم ۲۰۰ هزار نفری بسازد
  • هوشنگ IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    10 3
    هرگز به کم راضی نشو به ناراحتی و اعتراض غریبها فکر نکن ۴۰ هزار نفری چیه ؟ ۲۰۰ هزار نفری بساز گور پدر غریبه
  • امیر IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    15 4
    لنگی تو چرا میسوزی، اگه حالا برا پرسپولیس بود که چهچه میزدین میگفتین برا تیم میللللی است کور شود حسود
  • حسین DE ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    12 4
    خفه بابا
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    14 4
    مدیر عامل تیم توانسته سرمایه گذار خارجی بگیره کجاش اشکال دا ره
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      8 1
      آخه مگه مغز خر خوردن بیان سرمایه گذاری کنن رو یه تیم ورشکسته ای که صورت مالی نامعلوم داره وبه ضرب وزور دولت بردنش تو بورس اونم نه حتی فرابورس بلکه بازار پایه صورت مالی هم که منتشر شده که اصلا واقعی نیست!
  • جابر IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    12 4
    حالا یه تیمم یه ابتکار به خرج داده و با رایزنی و‌ تلاش سرمایه گذار خارجی پیدا کرده تا یه تحولی تو‌ ورزش کشور ایجاد شه و یکم پیشرفت تو باشگاه داری و امکانات ورزشی به وجود بیاد...اینا نمی ذارن!!! آدم چقدرررر میتونه بدبین باشه
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    2 1
    اولا که استقلال تیم تحت مالکیو وزارت ورزشه و به عنوان یک شرکت دولتی متعلق به مردم و هوادارن هست.پس استقلال متعلق به مردم‌کشور هست بعدشم‌ داشتن یک ورزشگاه با گنجایش بالا حتی شده ۹۰ هزار یا صد هزار نفر برای استقلال ضروریه.اما در مورد منبع تامین هزینه ساخت و سرمایه گذاری باید شفاف سازی بشه مخصوصا اون دیدار با سفیر سعودی.از طرفی خوبه صدا و سیما و رسانه های ما حق پخش رو بدن و در کل راه های درآمد زایی برای باشگاه ها باز بشه تا شاهد درآمد زایی و فوتبال حرفه ای و توسعه امکانات و زیرساخت ها از منابع درآمدی باشگاه ها باشیم.باشگاه استقلال با سابقه ۲ دوره قهرمانی آسیا و هواداران میلیونی یکی از پرهوادارترین باشگاه های آسیاست شایسه نیست بدهکار باشه و با بدون زیرساخت و امکانات.
  • CN ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    4 4
    خطیر که از سفیر عربستان گدایی کرد پس چرا قطر کمک میکنه؟!
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    4 2
    دکتر خطیر خط قرمز ما تاجی هاست . مراقب باش لنگی
  • خسروی IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    2 1
    عزیزم کسانی که برای استقلال هزینه میکنند ازمنبع درامد استادیوم هزینه خودشانرا به لطف هواداران ابی بیشمار دریافت میکنند ..مگه مجانی هم کسی کار میکنه ...وزیر ورزش باید همکاری کنه وپاپیش بزاره تا باعث رونق ورزشگاههای دیگر هم بشود ..
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    2 2
    اگه همون زمان که لشکر مجازی آقای خطیر برای کشور هزینه تولید کرد جلو این آقا گرفته میشد امروز سرخود با قطر وعربستان مزاکره نمیکرد نهادهای امنیتی خوابن ؟چرا وزارت سکوت کرده ؟قراره دیگه چه گلی آب بگیره واسه کشور آقای خطیر؟مگه پول نفت ارث باباشه که میخواد ورزشگاه بسازه باهاش؟اگه استقلال توان مالی داره بدهی های ریز ودرشتشو بده تا مجوز حرفه ای واسش صادر بشه اینطور که معلومه فصل بعد قانون فیر پلی مالی سفت وسخت تر هست واستقلال فصل بعد هم تو آسیا نیست این کارا یعنی چه ؟غیر اقدامات دهن پر کن که هوادارای عمدتا کم سن وسال استقلال رو مجذوب کنه؟واقعا کسی نیست تواین مملکت جلو این آدمای بی فکر رو بگیره ونذاره بیشتر از این واسه کشور واین باشگاه هزینه بتراشه ؟
  • BE ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    2 1
    ساخت این ورزشگاه هزینه‌ای برای استقلال ندارد.... اما برای ملت دارد ...
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    2 0
    شاید بگه تا چند سال اسم مورد نظر قطریها رو استادیوم باشه مثل وندا متروپولیتانو اتلتیکو مادرید که یک شرکت چینی استذ یا مدتی تبلیغاتی انجام بدهد بهرحال پول حتی پول کره باشد صرف ساخت استادیوم یکی از دوتیم شود که سالها استادیوم ندارند بهتر است که مثلا بدن فلانی چایی بیاره و هاپولی کنه بهرجال زیر ساخت است و باعث ابادی میشود
  • محمد NL ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    1 2
    حالا یکی پیدا شده ی کار میخواد برای مردم انجام بده لطفا مانع تراشی نکنید
  • ماهان IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    4 1
    لنگی ها و این خبر نگاری از این میسوزند که ما میخوام ورزشگاه بسازیم و اونها می‌خوان تو آزادی زپرتی بازی کنند بعدشم این قدرت علی خطیر رو تو مذاکره نشون میده💙💙
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    0 0
    اول ب قول نویسنده انگیزه قطر برای ساخت استادیوم چیست؟ و بعد چرا این استادیوم بدست ایرانی ها ساخته نمی‌شود؟ این شتر گاو پلنگ است.
  • م . ن IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    0 0
    ما زودباور نیستیم . وزارت ورزش نه سرخابی را واگذار و نه تعیین تکلیف و نه تقویت میکنه. همیشه بی ثبات و دنبال پول و پر از حاشیه
  • حسن IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    1 0
    سلام.روی صحبتم با آنهایی است که با نظرات شبهه انگیز سعی در سنگ اندازی در این مسیر را دارندوکملا مشخص است که طرفدار کدام تیم هستند،لطفا دست از شیطنت ها بردارید،چراکه در وزارت ورزش بر اینگونه کارها نظارت میشود.
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    1 0
    خدارو شکر ساخت ورزشگاه همرو سوزنده.اولا استقلال بدهکارنیس بدهکارش کردن والا خیلی از مکانهای ورزشی تهران واسه استقلال.تمام این چنخط فقط ازسوزش موفقیت‌های استقلاله.درضمن اگه واقعا بیت المال مهمه ی چند خطم ازچای دبش بنویسی بد نیس.والا پولا ی کشور دیگه میده ودرقبالش قطعا درآمد ی دهه اولشو میخواد اینکه صغرا کبرا چیدن ومیخاد.خدایا شکرت ک لنگی نشدم.اگه ساخت ورزشگاه کلنگ بخوره قول میدم هرکاری میکن ک امسال استقلال جام نگیره مثل پارسال
  • اریا IR ۰۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    1 0
    اگر به این مزخرفاتی که گفتی واقعا باور داری پس کلا باید به هر نوع سرمایه‌گذاری خارجی اعتراض کنی ! نویسنده این مقاله احتمالا از ته یک غار در پشت یک کوه در آمده وگرنه هر ابلهی می‌دونه که قطر بدون اجازه دولت و مجلس ایران نمی تواند پول ایران را هزینه کند بنابراین می ماند سرمایه گذاری خود قطر و برداشت دوازده سال درآمد بلیط فروشی... یعنی لنگی بودن تا این حد آدم را دچار عقده و حماقت میکنه ؟!!
  • Ali IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    یاد جمله آقا جواد افتادم درباره شیتیل بگیرها. همین امثال شماهایین که از اینک یک تیم داره فراتر از باشگاه داری عمل میکنه فشار میخورین شیتیل بگیرین دلیلش هم تعلقات رنگی که دارین متاسفم واس مملکتی که صفحه های نشریه هاش دست امثال شیتیل بگیرایی مثل شماهاس
  • امید IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    دولت خودش کاری برای استقلال پرسپولیس انجام که نمیده هیچ مسئولان یه تیم هم اگه بخوان بذرای اون تیم قدمی بردارن دولت نمیذاره ، این مدل پروژه ها همه جای دنیا مرسوم هست ورزشگاه امارات که برای آرسنال ساخته شده با هزینه اماراتی ها ، حالا شما هی توهم توطئه داشته باش
  • کورش IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    شما چرا تحمل موافقت کس دیگری رو نداری خوب از هر راهی بتونه بازم خیلی مرد هست که لااقل میاد اعلام میکنه اما افرادی مثل شما ...
  • بهنام IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    یعنی شما اسم خودتون رو گذاشتین خبرنگار؟؟!!!هر کسی با کمترین سواد هم میدونه که پول مملکت رو نمیشه اینجور خرج کرد.یکم حسادت رو کنار بزارید تا بتونیم ایران رو بسازیم وقتی واسه استقلال ساخته بشه صددرصد واسه پرسپولیسم میسازن
  • مجتبی IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    چقدر از سوختن لنگیا دارم کیف میکنم ... بسوزیدددد
  • امین US ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    تو فکر کردی بقیه باشگاه ها چطور استادیوم میسازن؟ کدوم باشگاه تو دنیا رو دیدی که واسه ساخت یه استادیوم یهو چندصد میلیون دلار خرج کنه؟ باشگاه استقلال قطعا ضمانت هایی داده مثلا تا چند سال درآمد بلیط فروشی و تبلیغات استادیوم و... تو انحصار اونا باشه مطمئن باش اگه این استادیوم ساخته شه گام بزرگی میشه واسه مجاب کردن باشگاه های دیگه برای ساخت استادیوم و این یعنی پیشرفت فوتبال ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس