کد خبر 1562933
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
ماریو زاگالو در باغشمال تبریز

در سال ۱۹۷۶ کویت با مربی مشهور برزیلی، ماریو زاگالو در تبریز حضور یافته بود و برای همین این تیم بین تماشاگران تبریز محبوب بوده و بعد از پایان هر بازی هم بازار امضا از زاگالو داغ بود.

به گزارش مشرق، ماریو زاگالو سرمربی سابق تیم ملی برزیل که سابقه قهرمانی در جام جهانی به عنوان بازیکن، سرمربی و مربی را دارد، امروز (۱۶ دی) درگذشت.

وی در جام ملت‌های سال ۱۹۷۶ به عنوان سرمربی تیم ملی کویت به تبریز سفر کرد و بازی‌های مرحله مقدماتی تیم کویت در این شهر برگزار شد.

ایران دو بار میزبان جام ملت‌های آسیا بوده است که تمامی مسابقات جام ملت‌های آسیا در سال ۱۹۶۸ در تهران برگزار گردید. اما در جام ملت‌های سال ۱۹۷۶ مسابقات در دو شهر تهران و تبریز برگزار شد که بازی‌های تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی تهران و گروه دوم در باغشمال تبریز انجام شد.

مسابقات گروه دوم با حضور تیم‌های کویت، چین و مالزی به میزبانی ورزشگاه تختی تبریز که آن روزهای به باغشمال معروف بود، برگزار گردید.

فرهاد صداقت داور پیشکسوت فوتبال تبریز در مورد خاطرات برگزاری جام ملت‌ها در تبریز می‌گوید: با اینکه در این گروه تیم ملی ایران حضور نداشت، اما در هر ۳ بازی تماشاگران تبریزی بیش از نیمی از ظرفیت ورزشگاه باغشمال تبریز را تکمیل کرده بودند و استقبال خوبی از سوی مردم تبریز از این گروه صورت گرفت.

وی درباره تیم‌های این گروه گفت: کویت با مربی مشهور برزیلی، ماریو زاگالو در تبریز حضور یافته بود و برای همین این تیم بین تماشاگران تبریز محبوب بوده و بعد از پایان هر بازی هم بازار امضا از زاگالو داغ بود. کویت تیمی بسیار جوان و منسجمی بوده و استحقاق رسیدن به دیدار نهایی را هم داشت.

ماریو زاگالو در باغشمال تبریز +عکس
ماریو زاگالو سرمربی مشهور تیم کویت در باغشمال تبریز(نفر دوم از سمت چپ)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • قارون IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    6 0
    فتحی‌ کمیل‌ جاسم‌ یعقوب‌ حمد‌بو‌ حمد‌ مشهورترین‌ ‌ بازیکنان‌ تبریز‌ بودن‌ یادش‌ بخیر‌ تمام‌ بازیها‌ را‌ دیده‌ام‌‌...فتحی‌ کمیل‌ گلزن‌ کویت‌ بود‌ بلند‌قد‌ و‌ مو‌ فری‌ عجب‌ تکنیکی‌ داشت‌ این‌ بازیکن‌....من‌ ۱۸‌ ساله‌ بودم‌...تبریز‌ اونموقع‌ بهشت‌ برین‌ بود‌‌...یادش‌ بخیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس