افشای ابعاد بیشتری از دروغ تل‌آویو درباره کوچ اجباری مردم غزه/کینشازا هم تکذیب کرد

جمهوری دموکراتیک کنگو نیز بعد از چاد و رواندا، هرگونه مذاکره با رژیم صهیونیستی درباره کوچ اجباری مردم غزه به این کشور آفریقایی را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، «پاتریک مویایا» سخنگوی دولت جمهوری دموکراتیک کنگو با رد اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی درباره انتقال مردم غزه به این کشور، گفت: هرگز، هیچ شکلی از مذاکره یا بحث بین کینشازا و تل آویو درباره پذیرش مهاجران فلسطینی در خاک کنگو انجام نشده است.

وزارت اطلاع رسانی دولت چاد نیز جمعه شب، ادعای رسانه های رژیم صهیونیستی درباره گفت وگو با این کشور آفریقایی برای اسکان هزاران فلسطینی ساکن غزه را قاطعانه رد کرد و آن را دروغ محض دانست.

در بیانیه وزارت اطلاع رسانی چاد آمده است: پایبندی ما به اصول کلیدی حقوق بین‌الملل مانع از آن خواهد شد که با هرگونه کوچ اجباری افراد از غزه موافقت کنیم یا در این فرایند سهمی داشته باشیم. چنین اقدامی از مصادیق نقض حقوق بین الملل است.

وزارت امور خارجه رواندا دیگر کشور آفریقایی نیز ادعای رسانه‌های رژیم صهیونیستی درخصوص گفت وگوی تل‌آویو و این کشور برای انتقال ساکنان غزه به خاک آن را تکذیب کرد.

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه رژیم صهیونیستی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم از جمله وزیرانی در کابینه حاکم هستند که خواستار کوچ اجباری مردم غزه به دیگر نقاط دنیا شده اند.

«گیلا گاملیل» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز اواخر هفته گذشته در یک نشست کنست (پارلمان) این رژیم اعلام کرده بود که مذاکرات مخفیانه ای با برخی کشورها، برای فراهم کردن زمینه کوچ اجباری مردم غزه انجام شده است.

این مقام رژیم صهیونیستی با اذعان به تلاش ارتش این رژیم برای ایجاد زمین سوخته در غزه و از بین بردن زیرساخت‌های حیاتی آن، گفته بود: در پایان جنگ غزه، جمعیت این منطقه به شکل کامل به کمک های بشردوستانه وابسته خواهد بود و جایی برای کار کردن وجود نخواهد داشت، زیرا ۶۰ درصد زمین های زراعی غزه به منطقه حائل تحت کنترل نیروهای امنیتی اسرائیل تبدیل خواهد شد.

رژیم صهیونیستی با اتخاذ سیاست زمین سوخته و تخریب عمدی زیرساخت ها و ساختمان های مسکونی، عامدانه تلاش می کند تا غزه را غیر قابل سکونت کند.

اظهارات مقامات صهیونیست درباره کوچ اجباری فلسطینی ها از غزه، با واکنش های جهانی روبه رو شده و نه تنها نهادهای بین المللی مثل سازمان ملل، بلکه حتی متحدان تل آویو از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا نیز چنین اظهاراتی را محکوم کرده اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس