کد خبر 1561787
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶
توضیحی درباره تعویق پروازهای عمره/ زمان دقیق پرواز مشخص نیست

سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران‌ایر درباره تعویق سفر زائران عمره مفرده گفت: از تعویق پرواز زائران به دلیل عدم صدور مجوز عذرخواهی می‌کنیم. هنوز زمان دقیقی برای پرواز نداریم.

به گزارش مشرق، قرار بود بامداد امروز نخستین گروه زائران عمره مفرده از فرودگاه امام خمینی راهیِ عربستان شوند ولی این پرواز هنوز انجام نشده است. در این باره حسام قربانعلی روابط عمومی و سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در گفت و گو با شبکه خبر گفت: مقدمات کار برای اعزام ۳۰ هزار نفر از زائران عمره مفرده انجام شد و همه سازمانها و دستگاه‌ها کارهای خود را برنامه ریزی کردند و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هم کار اعزام را با کشور عربستان اداره کرد.

قربانعلی بیان کرد: زیرساختهای فنی با سازمان حج و زیارت نیز انجام شده بود حتی بلیت زائران هم صادر شد و نمایندگان ما در عربستان نیز زیرساختهای فرودگاهی را فراهم کردند ولی به رغم عدم دریافت مجوز نهایی لازم برای ورود هواپیماهای ایرانی به فرودگاه جده با مشکل رو به رو شدیم.

وی ادامه داد: این مشکل ابداً از سمت ایران نیست فرایندهای قانونی و طی تشریفات خاصی لازم است و عربستان هم در حال پیگیری موضوع است. به محض اخذ این مجوز، ناوگان هما در فرودگاه امام و ترمینال سلام آمادگی برای اعزام را دارد.

همه هماهنگی‌ها انجام شده بود و تا الان هم همکاران در حل پیگیری هستند برای قسمت‌هایی که در اختیار ایران بوده، پیش بینی‌ها انجام شده و فرایندها طی شده است اما پیچیدگی‌هایی در تشریفات اداری و تعاملات طرفین هست که باید لازم انجام شود.

وی ادامه داد: این تعویق جبران خواهد شد و از همه زائران چشم انتظار عذرخواهی می‌کنم. زمان دقیقی برای پرواز نداریم. هر لحظه که مشکل حل شد اطلاع خواهیم داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    9 3
    خورشونم میدونستن عربستان راه نمیده و لی باز مردم رو ابزار کردند تا عربستان رو مجبور به دادن مجوز کنند
    • US ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      9 5
      خوشم میاد عربستان ما را هیچ حساب میکنه
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    10 3
    خدا رو شکربزنه تو کمر هر چی ریاکاره
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    6 2
    عربستان به هواپیمای با عمر بالاتر از ۲۵ سال اجازه ورود نمی دهد.
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    2 3
    آقا پولمون را پس دهید.حج نخواستیم!!!
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    14 3
    مرگ بر آمریکا
  • هادی IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    4 3
    مرگ بر آمریکا
  • احمدیان IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    5 3
    مگه کشورهای دیگه مثل شماها بی مسئولیت هستن . جان و مال شهروندانشون براشون اهمیت داره . مشخصه با ناوگان قدیمی و بدردنخور شما به هیچ عنوان اجازه پرواز و ورود به کشورشون رو نمیدن . شما یه هواپیما درست و حسابی ندارید . بهترین کار رو کردن مجوز ورود با این ناوگان قدیمی و مستهلک شما مجوز ورود ندادن .
  • محمدیان IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    3 2
    پولمون رو پس بدید نخواستیم این همه سال چشم انتظار بودیم دیگه قرار نیست به خاطر بی کفایتی و دزدی و اختلاس شما و ناوگان قدیمی و مستهلک شما جان و مالمون رو هم از دست بدیم . کاش از عراق با کاروان میریفتیم ارزانتر هم برامون تمام میشد و معتبر تر از شماها هم هستن .
  • جواد FR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    سلام یکروز پدیده پول مردم را میخورد کسی جوابگو نیست ! ۱۶سال پیش یک ملیون که چندین سکه بود ثبت نام حج میکنند به الان که میرسه دوملیون و هفتصد سود میریزند و اینجور به مردم ظلم میشه ، چای دبش اختلاس پیش میاد خبری نیست !خب یاد گرفتن مردم صداشان به جایی نمیرسه حالا نوبت اینه نفری ۴۰ملیون بگیرند در ۸۰۰۰۰نفر حج که کنسل بشه تکلیف این پول ها چی میشه ؟خرید و فروش فیش ها چی میشه ؟ احسن به دولت مداری و گردانندگی و افسوس به مردم خودمان که بی فکر انجام میدن . وقطعا کسی طرف مردم را تاحالا نگرفته متاسفانه . مرگ برامریکا و مرگ بردشمنان دین و انسانیت
  • سامان صدری IR ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    2 1
    اين توجیه بی‌معنی است بلیط بعد از توافق دو کشور صادر شده است، یا توافق کامل نبوده و ایران عجله کرده و یا مسائل اخیر منطقه دخیل بوده است،
  • Darya US ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    0 0
    خدایش شمای که دم از خدا و پیغمبر میزنین
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    0 1
    باسلام ادب زائر خانه خدا چرا این همه نق میزنید مگر تشرف به خانه خدا مراد خود سازی نیست؟اینگونه ایمان تان رازیر پا دارید لح می کنید این انتقاده های ایمان سوز اولا دشمن شاد کن ثانیا بد عاقبتی مطلق به دنبال دارد.درصورتیکه بنده هم یکی از زائرین ام .خودتان نسجیده تیغ گستاخی دشمن بازبان بی تقوایی تیز نفرمایید.خدایا رحممان کن .
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    حج رفتن وقتی که گوشت داخل 700 شده و گوسفند را ذبح و داخل چاه انداخته یا میدهند داعش و سعودی و غاصب و ترکیه بخورد و علیه شیعه درگیری و قتل کند خوبه؟ این که چند دلال معنوی از این وضع سود کنند درسته؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس