توافق آمریکا با قطر برای تمدید حضور نظامی ۱۰ ساله در پایگاه العدید

شبکه خبری سی ان ان همزمان با جنگ اسرائیل و فلسطین گزارش داد که ایالات متحده آمریکا با قطر برای تمدید حضور نظامی ۱۰ ساله خود در پایگاه العدید در این کشور به توافق رسیده است.

به گزارش مشرق، شبکه خبری سی ان ان شامگاه سه شنبه به وقت محلی به نقل از سه مقام نظامی آمریکا و یک مقام مطلع از این توافق اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا بصورت محرمانه به توافقی دست یافته است که حضور نظامی اش را در پایگاه هوایی العدید در قطر برای ۱۰ سال دیگر تمدید می کند.

پایگاه هوایی العدید، در جنوب غربی دوحه، بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه است که ظرفیت بیش از ۱۰ هزار سرباز آمریکایی را دارد.

بر اساس این گزارش، این توافق که بصورت علنی اعلام نشده است، اتکای واشنگتن به کشور کوچک خلیج فارس از جمله قطر را نشان می دهد که نقشی اساسی در میانجیگری برای آزادی آمریکایی ها در جنگ اخیر اسرائیل و نیز در ونزوئلا ایفا کرده است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا ماه گذشته از پایگاه هوایی العدید بازدید کرد اما بدون اشاره ای به تمدید این توافق گفت که ایالات متحده آمریکا و قطر بطور رسمی گام هایی برای گسترش و تقویت روابط دفاعی دوجانبه برمی دارند.

بر اساس این گزارش، پایگاه العدید کانونی محوری برای عملیات هوایی فرماندهی مرکزی ایالات متحده در سراسر منطقه است و نیروی هوایی قطر و انگلیس نیز از این پایگاه عملیات های خود را انجام می دهند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    1 1
    خاک برسر قطر که دوست داره همیشه نوکر و مستعمره باشه!!!
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      1 0
      اگه امریکا نباشه این کشورهای عربی هیچی نیستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس