کد خبر 1561683
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
صالح عاروری دیروز در آخرین مصاحبه اش چه گفته بود؟

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که امشب به شهادت رسید دیروز در مصاحبه ای بر آمادگی مقاومت فلسطین برای هر سناریویی تاکید و اعلام کرده بود که هیچ مذاکره‌ای در حال حاضر در مورد آتش بس وجود ندارد.

به گزارش مشرق، صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اظهار کرد: اسرای صهیونیست تنها در صورت توقف جنگ و آزادی تمامی اسرای فلسطینی آزاد خواهند شد.

العاروری: تا پایان تجاوز و آتش بس همه جانبه و نهایی، مبادله اسرا صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: اشغالگران اصرار دارند که هنوز زنان و کودکان در میان اسرا وجود دارند و ما اعلام کردیم تمامی زنان و کودکان را تحویل دادیم و اسرای باقی مانده در غزه سربازان و مردان غیرنظامی هستند که در ارتش رژیم اشغالگر خدمت کرده‌اند.

العاروری تاکید کرد: ما اعلام کردیم که آماده تبادل اجساد صهیونیست‌ها با اجساد شهدا هستیم، اما برای بیرون آوردن اجساد اسرائیلی‌ها از زیر آوار به زمان نیاز داریم. برای بیرون آوردن اجساد اسرائیلی‌هایی که در حملات رژیم اشغالگر به غزه کشته شدند، به زمان نیاز داریم.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به کارشکنی صهیونیست‌ها در مسیر تمدید توافق آتش‌بس افزود: اشغالگران تصمیم گرفتند که معامله تبادل اسرا را با معیارهای جدید از سر نگیرند. از نظر ما اسرا مسن صهیونیست در ارتش این رژیم خدمت کرده‌اند و برخی از آنها هنوز در ارتش هستند.

العاروری خاطرنشان کرد: موضع رسمی ما در حال حاضر این است که قبل از پایان جنگ تبادل اسرا انجام نخواهد شد.

وی ادامه داد: اسرای صهیونیست تنها در صورت آزادی تمامی اسرای صهیونیست و توقف جنگ آزاد خواهند شد.

العاروری همچنین خاطرنشان کرد: مقاومت برای همه سناریوهای نظامی اسرائیل اعم از جنگ‌های زمینی، هوایی یا جنگ‌های دیگر آماده است، رژیم اشغالگر اسرائیل در گام راهبردی برای کوچاندن ملت فلسطین شکست خورده است.

وی همچنین با اشاره به تحولات کرانه باختری نیز تاکید کرد: ما مطمئن هستیم که کرانه باختری در نبرد جاری شرکت خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس