سردار سلیمانی با شهادت خود به جنبش مقاومت معنای جهانی بخشید

سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه سردار سلیمانی با شهادت خود به جنبش مقاومت معنا و مفهوم بخشید، گفت: امروز همگی شاهدیم که فلسطین تبدیل به مساله اول جهان اسلام و منطقه شده است.

به گزارش مشرق،ناصر کنعانی روز سه شنبه در نشست انجمن دانشجویان دانشگاه بین المللی امام (ره) با عنوان "ابعاد بین المللی مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی" تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی را می توان شهید قدس و شهید صلح دانست، زیرا این شخصیت ماندگار در تاریخ برای صلح، آرامش و امنیت منطقه و همچنین برای دفاع از انسانیت و بشریت جنگید.

وی با اشاره به اینکه امروز در آستانه چهارمین سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی قرار داریم و ۸۸ روز نیز از جنگ رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه ملت مظلوم فلسطین می گذرد، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران موضوع فلسطین را همیشه اولین و مهمترین مساله منطقه، جهان اسلام و حتی جهان می‌داند.

وی، از دلایل اهمیت این موضوع، مواردی از قبیل اشغال سرزمین فلسطین، تعرض به مسجد الاقصی به عنوان قبله اول مسلمانان جهان و اشغال آن توسط اسراییلیان، کشتار هزاران نفر از صاحبان و ساکنان یک سرزمین و آواره کردن میلیون‌ها نفر از صاحبان آن، محروم کردن یک ملت اصیل از حقوق طبیعی، انسانی و قانونی خود و تاسیس یک رژیم مبتنی بر نژاد پرستی را برشمرد.

کنعانی، این جنگ را نیز بارزترین نقض حقوق بشر و بزرگترین ظلم و منکر و آشکارترین بی عدالتی در حق یک ملت و نوع بشریت در تاریخ معاصر دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد یاد شده، این رژیم غاصب دارای یک ماهیت نژادپرستانه نیز هست که به دنبال حذف کامل یک ملت و توسعه سرزمینی برای هویت جعلی نامشروع خود می باشد و همچنان نیز رویای تحقق از نیل تا فرات را در سر خود می پروراند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی راهبرد امنیت و بقای خود را در ایجاد بی ثباتی و ناامنی در منطقه و جهان اسلام بنا گذاشته است و همچنان نیز بر همان راهبرد ایستاده و پافشاری می‌کند.

کنعانی یادآور شد: جمهوری اسلامی مبتنی بر نگاه بلند انسانی و اسلامی بنیانگذار جمهوری اسلامی و امام راحل و برخاسته از قانون اساسی مبتنی بر دیدگاه اسلام و رهبر معظم انقلاب و مبانی اسلامی، انسانی، اخلاقی و حقوق بین الملل مسایل فلسطین را پیگیری می کند.

وی، بنا و بقای رژیم غاصب صهیونیستی را تهدیدی برای امنیت منطقه و امنیت بین‌المللی دانست و یادآور شد: بقا و دوام این رژیم منحوس محصول راهبرد نظام سلطه بین‌المللی علیه جهان اسلام و کشورهای منطقه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه، رژیم وقت انگلیس را در راس فتنه تاسیس صهیونیست های نامشروع در منطقه، خاک و سرزمین ملتی دیگر دانست و گفت: آمریکا نیز در این راه اهرمی است که طی چند دهه گذشته با تمام قوا علاوه بر حمایت از رژیم صهیونیستی در بقا و تقویت آن با تمام توان خود ایستادگی می کند.

کنعانی ادامه داد: موضوع فلسطین تنها مساله اشغال یک سرزمین وآوارگی یک ملت نیست که بشود از آن چشم پوشی کرد، بلکه پروژه اجرایی نظام سلطه در منطقه، جهان اسلام و در نظام بین الملل است که در صورت تحقق و تثبیت آن، یک گام از گام‌های بلند و چندین مرحله‌ای نظام سلطه تحقق پیدا خواهد کرد و گام‌های بعد از آن نیز آغاز می شود.

وی با اشاره به منشور حقوق بین‌الملل مقاومت برای آزادی سرزمین تحت اشغال را حق هر ملتی دانست و گفت: از این منظر، مقاومت یک حرکت مشروع رهایی بخش و آزادی بخش، آزادیخواهانه و ضد اشغالگری است و بر این اساس، مقاومت در سرزمین فلسطین و در عملیات طوفان الاقصی یک اقدام کاملا قانونی و شناخته شده و واکنشی طبیعی به اشغالگری بود و رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و این عمل آزادیخواهانه هیچ مشروعیتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه امروزه نظام سلطه به دنبال ترویج سازش در منطقه است، افزود: این یک امر باطل و نامشروع است که حقی برای اشغالگر به وجود نمی‌آورد و اساسا سازش با رژیم اشغالگر منطقی نیست و کسی حق ندارد از جانب ملت فلسطین برای فلسطینیان تصمیم سیاسی و حقوقی بگیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی مقاوت برای آزادی و رهایی از اشغال را حق طبیعی ملت فلسطین می‌داند و در عین حال بر مبنای مردم سالاری کشورهای غربی به دروغ شعار آن را سر می دهند، اما جمهوری اسلامی مردم سالاری را به عنوان راهکاری برای حل مشکل فلسطینیان ارایه کرده است.

کنعانی، حمایت جمهوری اسلامی از مقاومت را با هدف صلح، آرامش و امنیت در منطقه دانست و تحقق صلح حقیقی را زمانی دانست که یک سرزمین اشغالی به صاحبان حقیقی آن بازگردانده شود و ملت صاحب سرزمین بتوانند سرنوشت خود را به نحوی که اراده می کنند، رقم بزنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس