کد خبر 1561581
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
۲ گزینه پیش روی رژیم اسرائیل و شرکایش در جنگ غزه

وزیر امور خارجه ایران حسین امیرعبداللهیان گفت که تنها ۲ گزینه پیش روی رژیم اسرائیل و شرکایش از جمله آمریکا در جنگ غزه وجود دارد.

به گزارش مشرق، «ادامه جنگ» و «راهکار سیاسی» دو گزینه‌ای است که امروز در مقابل رژیم صهیونیستی و همه کنشگرانی که او را در جنگ غزه حمایت و همراهی کردند، وجود دارد، این را وزیر امور خارجه ایران حسین امیرعبداللهیان دوشنبه ۱۱ دی ماه بیان کرد.

وی گفت که سیاستمداران آمریکایی وارد «باتلاقی در غزه» شده‌اند که بیرون آمدن از آن برایشان پر هزینه است، تأکید کرد ادامه جنگ به معنای ادامه باتلاق، کشتار و شکست مفتضاحه توأمان اسرائیل و آمریکا خواهد بود.

۲ گزینه پیش روی رژیم اسرائیل و شرکایش در جنگ غزه

با گذشت ۸۸ روز از حملات صهیونیست‌ها و بمباران‌های مداوم علیه غیرنظامیان در غزه که بیش از ۲۱ هزار شهید به همراه داشته، هیچ یک از اهدافی که رژیم اسرائیل پس از عملیات طوفان الاقصی اعلام کرده بود از جمله دستگیری اعضای حماس و کوچ اجباری ساکنان غزه محقق نشده است. آنگونه که تحلیلگر نظامی یدیعوت آحارانوت آموس هاریل اذعان می‌کند که ارتش اسرائیل پس از هفت اکتبر وارد تله استراتژیک دشوار شده و اکنون در حالت فرسایش است.

از سوی دیگر نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی ایهود اولمرت هم چندی پیش عنوان کرده بود که نتانیاهو خودش هم می‌داند که قادر به حذف حماس نیست.

در همین خصوص نیز رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی امیر یارون می‌گوید که انتظار می‌رود هزینه‌های جنگ برای این رژیم به بیش از ۵۸ میلیارد دلار برسد.

امیرعبداللهیان درباره «راهکار سیاسی» که از آن به عنوان گزینه دوم نام برد هم گفت که امروز این مقاومت است که شرط می‌گذارد و در صورت تحقق خواسته‌هایش آن هم در یک پکیج حاضر به آتش‌بس خواهد بود.

وزیر خارجه بیان کرد: امروز همان حاکمان رژیم اسرائیل و دولتمردان آمریکایی که از نابودی حماس سخن می‌گفتند، به حماس پیام می‌دهند و در کشورهای ثالث به صورت غیرمستقیم درباره چگونگی اداره غزه پساجنگ و تبادل اسرا مذاکره می‌کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس