نگرانی سیاستمدار آمریکایی از تکرار اقدامات خشونت‌آمیز ترامپ

نماینده جمهوری‌خواه سابق کنگره آمریکا از تحریک خشونت‌ها در آمریکا از جانب ترامپ پیش از برگزاری انتخابات مقدماتی در ایالت‌های برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، «دیوید جولی» نماینده سابق جمهوری‌خواه کنگره آمریکا از اقدامات احتمالی دونالد ترامپ برای تحریک خشونت در این کشور پیش از برگزاری انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۴ و در جریان انتخابات سراسری ابراز نگرانی شدید کرد.

به گزارش «نیوزویک»، جولی در گفتگویی با یک شبکه تلوزیونی در آمریکا به تهدیدات گزارش شده اخیر علیه قضات دادگاه عالی کلرادو و «شینا بلوز» وزیر خارجه مین اشاره کرده و عنوان کرد این تهدیدات در پی صدور احکام مرتبط با حذف ترامپ از حضور در انتخابات مقدماتی دو ایالت مذکور صورت گرفته است.

جولی که اکنون خود را به عنوان یک سیاستمدار مستقل معرفی می‌کند، عنوان کرده است: «بیش از حد» از اقدامات ترامپ در تحریک خشونت در آمریکا و در بین هوادارانش می‌ترسد و عنوان کرده است احتمال زیادی وجود دارد که این اقدامات در جریان انتخابات سال ۲۰۲۴ تشدید شود.

وی در توضیح ماجرای حمله به ساختمان کنگره و شورش هواداران ترامپ در تاریخ ۶ ژانویه هم نقش ترامپ را تحریک کننده شورش مذکور دانسته و عنوان کرد: شاید دونالد ترامپ مستقیما منجر به شکل‌گیری خشونت سیاسی در ماجرای ۶ ژانویه نشد اما به نوعی با محکوم نکردن این شورش و حتی دامن زدن به آن در برخی از مواقع بر شدت این خشونت‌ها افزود.

به اعتقاد وی ترامپ بار دیگر هم برای ایجاد ارعاب در جامعه آمریکا و اطمینان از اینکه بهترین موقعیت را برای انتخاب مجدد و یا بازگشت به کاخ سفید دارد از ابزارهای تهدید و خشونت مشابهی در این زمینه استفاده خواهد کرد.

قرار است دیوان عالی آمریکا در مورد این موضوع که ترامپ در ماجرای مربوط به پرونده تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ از مصونیت سیاسی در واشنگتن‌دی‌سی برخوردار است یا خیر و اینکه اصلا ترامپ می‌تواند با استناد به بخش ۳ اصلاحیه ۱۴ قانون اساسی آمریکا به عنوان یک «اخلال‌گر» از رای‌گیری ایالتی منع شود، تصمیم گیری کند.

در حال حاضر دو ایالت کلرادو و مین در آمریکا نام ترامپ را از برگه‌های رای‌گیری انتخابات مقدماتی این دو ایالت حذف کرده و عنوان کرده‌اند تحت تاثیر اقدامات خشونت‌آمیزش در جریان شورش ۶ ژانویه نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس