کد خبر 1561126
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۹

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی دیپلماسی مطلبی را با عنوان هشدار نویسنده یهودی فارن‌افرز به اسرائیل و این موضوع که از دست دادن حمایت آمریکا فاجعه است، منتشر کرد:

اسرائیلی‌ها هنوز از تأثیرات مخرب عظیم‌ترین شکست اطلاعاتی و عملیاتی در تاریخ ۷۵ ساله کشورشان خارج نشده‌اند. این فرض دیرینه اسرائیل مبنی بر اینکه «حصارهای هوشمند» و جریان سخاوتمندانه پول خارجی حماس را مهار می‌کند، راه به‌جایی نبرد. آسیب ملی اسرائیل در آینده قابل پیش‌بینی ادامه خواهد داشت.

«شالوم لیپنر»، نویسنده غیرمقیم در شورای آتلانتیک که به هفت نخست‌وزیر پیاپی اسرائیلی خدمت کرده و در نهادهای کلیدی اسرائیل سمت مشاور داشته است در مقاله‌ای در ۲۹ دسامبر در «فارن افرز» نوشت، بلافاصله پس از حمله، اسرائیل بسیج اضطراری ارتش را اعلام کرد و نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو متعهد شد «جنگی را که اسرائیلی‌ها نمی‌خواستند، پایان دهد».

اکنون که عملیات «شمشیرهای آهنین» در پاسخ به حملات ۷ اکتبر به سه‌ماهگی خود نزدیک می‌شود (و پس از یک وقفه کوتاه برای آزادی گروگان‌ها در اواخر نوامبر) همچنان ادامه دارد. نتانیاهو اعلام کرده که اهداف این عملیات از بین بردن حماس، بازگرداندن همه شهروندان ربوده شده اسرائیلی و اطمینان از این است که هیچ عنصری در غزه نتواند دوباره اسرائیل را تهدید کند. اما جدول زمانی تکمیل این تهاجم جاه‌طلبانه اسرائیلی همچنان مبهم است، همان‌طور که شرایط برای غزه مبهم است.

بااین‌حال، آنچه کاملاً واضح است این است که اگر حمایت قاطع ایالات‌متحده نبود، آزادی اسرائیل برای تعقیب اهداف جنگی اعلام‌شده‌اش به‌شدت محدود می‌شد. با ادامه جنگ و بروز شکاف‌ها بین مواضع ایالات‌متحده و اسرائیل، اسرائیل دلایل محکمی برای سرمایه‌گذاری در حفظ و دست‌نخورده نگه‌داشتن اتحاد اولیه خود دارد.

اسرائیل برای اطمینان از اینکه پیوندش با ایالات‌متحده از این جنگ جان به درمی‌برد، نه‌تنها باید کارزار نظامی کنونی را عاقلانه مدیریت کند، بلکه باید با مشکلات سیاسی داخلی نیز مقابله کند و یک‌بار برای همیشه تعیین کند که چگونه می‌خواهد درگیری خود با فلسطینی‌ها را حل کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    2 0
    با خدا باش پادشاهی کن در حمایت آمریکا باش برو گدایی کن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس