رییس جمهور قبلی به دنبال برجام ۲ و ۳ و از بین بردن توان موشکی بود | آمریکایی‌ها امروز برای فرار از منطقه لحظه شماری می کنند

شهردار تهران گفت: مسئولینی در این کشور تکیه بر قدرت زدند که با وادادگی در مقابل آمریکا و کشور های زیاده خواهی اروپایی شروع به معامله کردند برجام یکی از این برگها بود اما آنها قانع نبودند و رئیس جمهور قبلی این کشور صحبت از برجام ۲ و ۳ کرد.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین گرامیداشت حماسه ۹ دی که بعدازظهر امروز- شنبه ۹ دی‌ماه ۱۴۰۲- در میدان امام حسین (ع) برگزار شد، با بیان اینکه امروز روز بصیرت و میثاق ملت با ولایت است، اظهار کرد: ۱۴ سال پیش در چنین روزی طومار فتنه گران در ایران اسلامی با حضور مردم بسته شد.

وی با اعلام اینکه ما در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، سرباز دین و میهن قرار داریم و همچنین در آستانه ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) هستیم، یادآور شد: ما به مکتب اهل بیت مفخریم؛ هررهی در مکتب اهل بیت باشد بن بست ندارد.

زاکانی با بیان اینکه ما در این ایام در سوگ مردم فلسطین و سردار سید رضی موسوی هستیم، خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۸۰ روز از خون آشامی رژیم صهیونیست می گذرد که شهادت بیش از ۲۰ هزار نفر از مظلومان فلسطینی را توسط رژیم کودک کش اسرائیل و دیگر عناصر شامل آمریکا و دیگر کودک کشان به دنبال داشته است. این اتفاق پیروزی نیست بلکه شکست بزرگی است و رژیم صهیونیستی باید این شکست را بپذیرد.

زاکانی با بیان اینکه اگر شهادت حاج قاسم برای آمریکایی ها امنیت، آرامش و حضور مستمر در منطقه را به دنبال داشت، حتما شهادت سید رضی موسوی هم برای آمریکا برکاتی خواهد داشت، گفت: امروز آمریکا پشیمان تر از هر روزی است و بی شک رژیم کودک کش اسرائیل نیز انگشت بر دهان خواهد داشت و نالان این ایام را پشت سر می گذارد.

دشمنان یک لحظه از تقابل با انقلاب و جنایت علیه آن دست نکشیده‌اند

وی افزود: در زمان انقلاب اسلامی پایگاه جهانی در قالب آزادی ملت ها و تمام انسان ها از دست استکبار با احیای دین و معنویت آغاز شد و مورد کینه دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفت. دشمنان یک لحظه از تقابل با این انقلاب و ذره ای از جنایت علیه انقلاب دست نکشیده‌اند.

ایستادگی ملت ایران باطل السحر دشمنان

زاکانی با تأکید بر اینکه ملت شریف ایران در مقابل آمریکای جنایتکار به عنوان رأس فتنه و باطل و سیاهکاری های دشمنان ایستادگی کرد، گفت: ملت رشید ایران در برابر این دوگانگی اعتراض کرد و یک لحظه سکوت نکرد و با حضور خود باطل السحر دشمنان انقلاب شد.

وی با اعلام اینکه مردم در خط دفاع از انقلاب اسلامی برخاستند، اظهار کرد: امروز گردهم آمدیم تا در روز بصیرت و آگاهی و میثاق با امام و مقام معظم رهبری مروری بر جنایات رژیم صهیونیستی داشته باشیم.

شهردار تهران با بیان اینکه آمریکا در سابقه ننگین خود کودتای سال ۱۳۳۲ را رقم زد و از رژیم ستمشاهی حمایت کرد و طوماری از سیاهی ها را ایجاد کرد، در زمان انقلاب ساکت ننشست، یادآور شد: آمریکا مقابل امام و مردم ایستاد اما انقلاب به پیروزی رسید و با این وجود دشمنی آمریکا به پایان نرسید و با ترور، جنگ هشت ساله این اقدامات ادامه یافت اما شکست و ناکامی پس از شکست و ناکامی رقم خورد با این حال عبرت نگرفت و به دنبال جنگ نرم رفت.

وی با بیان اینکه با شروع یک جنگ ترکیبی تمام ارکان پس از ۴۵ سال مورد هدف قرار گرفت، تصریح کرد: دشمن با ایجاد جریانات انحرافی و باورهای غلط در رابطه با دین و مخدوش کردن نگاه امامین انقلاب اسلامی در مواجهه مستقیم با این امامین گام برداشت؛ امیدواریم پرچم این انقلاب به صاحب اصلی آن سپرده شود.

زاکانی تاکید کرد: امیدواریم پرچم این انقلاب به صاحب اصلی آن سپرده شود.

شهردار پایتخت ادامه داد: آمریکا از شکست های خود درس نگرفت و دشمنی خود را توسط برخی از مسئولین که از سر غفلت یا خودباختگی و ارتباط و وابستگی به غرب در کشور بر قدرت تکیه زدند و حاکمیت دوگانه را در بطن حاکمیت سپری کردند، ادامه داد.

وی گفت: دهه ۷۰ به یک بهانه واهی یک مانور محدود بر علیه حاکمیت و حکومت در برخی از شهرها شکل گرفت، اما در ۲۳ تیر ۷۸ حضور مردم این پرونده را نیز بست. برنامه های آمریکا ادامه‌دار بود و اوج این برنامه ها در فتنه ۸۸ و با در برابر هم قرار دادن مردم به واسطه یک دروغ سیاسی، زیاده خواهی و قدرت طلبی برخی از خواص در جامعه، با یک تقابل بین مردم شکل گرفت.

فتنه۸۸ به دشمن اجازه داد تا از آن به بعد بدترین تحریم‌ها را علیه کشور اعمال کند


شهردار تهران اضافه کرد: ۸ ماه کشور در آتش فتنه سوخت و ۴۰ میلیون رای مردم که می توانست موتور محرک برای توانمندی‌های کشور و عبور از مشکلات کشور باشد، با قدرت طلبی عده ای که چیزی جز قدرت را نمی دیدند و حاضر بودند برای قدرت هر نادرستی را به زبان بیاورند و به قلم جاری کنند، نادیده گرفته شد و به دشمن جرات داد بدترین تحریم ها را بعد از آن بر علیه ایران جاری کند، تحریم هایی که به بهانه های هسته ای و دیگر بهانه ها بر علیه ملت جاری و ساری شد و این ها گوشه هایی از آسیب فتنه سال ۸۸ بود.

رییس جمهور قبلی کشور به دنبال برجام ۲ و ۳ و از بین بردن توان موشکی و موضع بحق ایران در محور مقاومت بود

وی گفت: اما کار خاتمه پیدا نکرد و مسئولینی در این کشور تکیه بر قدرت زدند که با وادادگی در مقابل آمریکا و کشور های زیاده خواهی اروپایی شروع به معامله کردند برجام یکی از این برگها بود اما آنها قانع نبودند و رئیس جمهور قبلی این کشور صحبت از برجام ۲ و ۳ کرد، برجام ۲ بستن پرونده موشکی ما و تحویل این قابلیت و ظرفیت ها به آمریکا بود و برجام ۳ کوتاه آمدن از ظرفیت های بزرگ منطقه ای و عقب نشینی از موضع بحق خود در محور مقاومت بود.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این خواسته آنها بود و در مقابل آنها کسانی که حضور داشتند کمتر توجهی به منافع ملی و انقلاب اسلامی داشتند، یادآور شد: همین نظر سبب شد که زیاده خواهی های خود را افزایش دهند و مطالبات نابحق خود را در لیست بلند بالایی به ما تحویل دهند و به دنبال نابودی ظرفیت های این کشور باشند که بخشی از آن را در مباحث هسته ای رقم زدند.

زاکانی با بیان اینکه شرایطی ایجاد شد که در قبال آن دریافت افتخارات موشکی و هسته ای رقم خورد، یادآور شد: در سال ۹۶ مسیری را به دروغ دنبال کردند و گسلی که به دنبال آن بودند، ماه ها کشور را معطل کرد. همانطور که پس از انتخابات سال ۸۸ دروغ را دنبال کردند سال قبل در یک دولت مکتبی، آنها این دروغ را در پیش گرفتند.

وی همچنین تصریح کرد: آنها به دنبال رهزنی به امید و ایمان مردم بودند تا شرایط برای چیرگی آنها فراهم شود اما امروز در ضعیف ترین موضع خود قرار دارند. آنها یک روز به دنبال سرنگونی انقلاب بودند و امروز التماس می کنند که ما را رها کنید.

شهردار تهران با بیان اینکه ما هرکجا به دین عمل کردیم و از رهبری تبعیت داشتیم و به مردم خدمت کردیم موفق بودیم، گفت: این موضوع یک اصل اساسی است و آنها تمام منطقه را برای محاصره ما به پایگاه تبدیل کردند و امروز در تمام منطقه در اسارت ما قرار دارند.

زاکانی با اعلام اینکه این حال و روز آنهاست اما حال و روز ما چیست؟، تأکید کرد: قله های پیشرفت و اقتصاد یک به یک در کشور پشت سر گذاشته می شود و مشکلات و گره های دولت قبل به دست دولت فعلی گشوده خواهد شد. روزی که آقای رئیسی در دولت حاضر شد و وزرا همان وزرای دولت قبل بودند اذعان می کردند دلار به زودی به ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان خواهد رسید اما مجاهدت و تلاش دولت در مسیر گره گشایی از زندگی مردم دنبال شد.

وی تأکید کرد: این ملت به اندازه ای اخلاص و قابلیت و توان داشت و دارد که امروز سرمشقی برای ملت قهرمان یمن، سوریه، لبنان و فلسطین است و هریک از این ملت ها برای خود صاحب مجد و عظمت هستند و با حضور خود بخشی قوی از مقاومت اسلامی در منطقه را ساخته اند و این توفیق ماست.

آمریکایی‌ها امروز برای فرار از منطقه لحظه شماری می‌کنند

شهردار تهران ادامه داد: اگر سال ۵۷ تلاش شد که انقلاب پیروز نشود و نشد و اگر در سال ۷۱ پس از فروپاشی شوروی بوش پدر اعلام کرد که دهکده ای به کدخدایی آمریکا ایجاد می شود و ایران نمی گذارد که جهان را یکپارچه کنیم و اگر در دهه ۸۰ بوش به دنبال فتح خاورمیانه بود و این کودک کشی همچنان استمرار دارد اما ناکام تر از هر روزی به نتیجه ای نرسیدند، امروز در شرایطی هستند که برای فرار از منطقه لحظه شماری می کنند.

امانت داری انقلاب اسلامی در رأی مردم به همه ثابت شده است

وی با بیان اینکه امانت داری انقلاب اسلامی در رأی مردم به همه ثابت شد، تصریح کرد: سلامت؛ سلامت نامزدها و انتخابات است که افتخار نظام اسلامی بوده و هست. امنیت ویژگی دیگر در کشور است. دشمنان با ایجاد التهاب و دخالت کردن در ابعاد مختلف و ساحت های مختلف کارکردی به دنبال این هستند که اجازه ندهند انتخابات سالم و با حضور پرشور مردم و در نهایت امنیت برگزار شود اما تلاش آنها در دهه های اخیر به شکست منجر شده است.

شهردار تهران با اعلام اینکه امروز بیش از گذشته به تعمیق ایمان در جامعه، گسترش بصیرت در ابعاد مختلف و انسجام ملی نیاز داریم، گفت: ما به حضور در صحنه در تمام ابعاد به ویژه صحنه فرارو و همچنین جهاد تبیین نیاز داریم؛ اگر جهاد تبیین مورد توجه قرار بگیرد، درست و اشتباه قابل تشخیص خواهد بود. در این راستا مسیر استقلال، آزادی و معنویت و حرکت در مسیر پیشرفت و عدالت رقم خواهد خورد. این مهم با حضور مردم و مقاومت ۴۵ ساله حاصل خواهد شد و الگو و نمونه ای برای مردم جهان به شمار خواهد رفت. امیدواریم خداوند در تحقق اهداف انقلاب اسلامی یاری گر مسئولین خدوم کشور باشد و به ما همت پیگیری راه شهدا، امام شهیدان به ویژه سید شهدا، حاج قاسم سلیمانی را عطا کند.

زاکانی اعلام کرد: امیدواریم مردم با توفیقات بیشتر مسیر افتخار را طی کنند و به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی و دیگر سردمداران همچون آمریکا باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • بازنشسته IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    7 4
    کسانی که سواد خواندن متن برجام را ندارند در خصوص مسائل سیاسی و امورخارجه اظهار نظر نکنند.
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      1 3
      اونایی هم که فقط امضاش کردند فرق بین لغو کردن تحریم ها و تعلیق کردن تحریم ها رو ننمیدونستن بعدها فهمیدن
    • فرزاد IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
      0 1
      فعلاً که داریم چوب باسواد بودن شما را میخوریم، کاش بانیان برجام مقداری مردانگی و شرف به خرج میدادند و به جای فرار به جلو به اشتباه خود در نگرفتن تضمین لازم از طرف مقابل که بسیار حیله گر بودند اعتراف میکردند و از مردم عزتمند کشورمان عذرخواهی میکردند.
  • علی IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 3
    ایول بابا خوشم اومد فکرنمیکردم زاکانی اینهمه بی پرواباشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس