موسساتی که از بانک مرکزی اضافه برداشت دارند، تعیین تکلیف شوند

رییس‌جمهور کشورمان گفت: چند بانک و مؤسسه مالی در کشور وجود دارند که از بانک مرکزی اضافه‌برداشت دارند؛ پرونده این‌ها سریعاً تعیین تکلیف شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سید «ابراهیم رییسی» رییس‌جمهور کشورمان امروز در شصت‌وسومین اجلاس سالانه مجمع عمومی و فوق‌العاده بانک مرکزی، اظهار کرد: همه از حسابرسی و نظارت باید استقبال کنند و به پیشنهادات حسابرسان باید توجه کرد. وی با بیان اینکه مسؤولیت اصلی بانک مرکزی، حفظ ارزش پول ملی است، ادامه داد: همه تصمیمات باید به حفظ و ارتقای پول ملی در کشور منجر شود.

رییس‌جمهور ادامه داد: تمام اقدامات در نظام بانکی باید در جهت افزایش سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید باشد. وی افزود: کاهش و مهار ناترازی‌های بانکی، مورد تاکید جدی است و باید برای آن اندیشید.

رییسی با تاکید بر اینکه مهار نقدینگی نباید منجر به رکود شود، افزود: مهار تورم باید از طریق رشد تولید دنبال شود. وی با بیان اینکه باید نسبت به اضافه برداشت از بانک مرکزی حساس بود، اضافه کرد: ارایه وثیقه مورد اعتماد از طرف بانک‌ها برای برداشت از بانک مرکزی مهم است؛ چند بانک و مؤسسه مالی در کشور وجود دارند که از بانک مرکزی اضافه‌برداشت دارند؛ پرونده این‌ها سریعاً تعیین تکلیف شود.

رییس‌جمهور گفت: ایجاد ثبات در بازار ارز بسیار اهمیت دارد؛ نظام ارزی باید بازار با ثبات و منضبط باشد که بانک مرکزی دنبال می‌کند. وی افزود: وام ازدواج، مسکن و اشتغال سه امر مهم و محوری دولت است؛ مخصوصاً مسئله ازدواج که بسیار مهم است. مردم نباید معطل دریافت چنین وام‌هایی شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس