کد خبر 156032
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴

کاریکاتوریست دانمارکی اهانت‌کننده به پیامبر گرامی اسلام پس از گذشت ۷ سال از انتشار کاریکاتورهایی موهن با خودروی ضدگلوله و به همراه محافظان بسیار در انظار عمومی حاضر می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، «کورت وسترگارد» کاریکاتوریست اهانت کننده به مقدسات اسلامی که در سال 2005 کاریکاتورهای موهن به پیامبر گرامی اسلام (ص) را در یک روزنامه دانمارکی منتشر کرده بود، با وجود اعتراضات و انتقادات بسیاری که تا کنون علیه وی مطرح شده است، امروز مدعی شد که از اقدام خود پشیمان نیست.

وسترگارد پس از اقدام خود در انتشار این کاریکاتورهای موهن در یک خودروی ضدگلوله و به همراه محافظان بسیار در انظار عمومی حاضر می‌شود.

پس از اینکه در سال 2005 یک روزنامه دانمارکی این کاریکاتورهای موهن را منتشر کرد، اعتراضات بسیاری در سراسر جهان توسط مسلمانان و غیرمسلمانان علیه این اقدام برگزار شد.

بنا بر این گزارش، وی که با یک روزنامه اتریشی گفت‌وگو می‌کرد، مدعی شد: آزادی بیان بسیار ارزشمندتر از آن است که بتوان از آن چشم‌پوشی کرد.

این کاریکاتوریست اهانت کننده به مقدسات اسلامی در شرایطی مدعی شده است که این اقدام وی در راستای احقاق آزادی بیان صورت گرفته که انتشار این کاریکاتورهای موهن، نه تنها اهانت و توهین به مقدسات مسلمانان و پیامبر گرامی اسلام (ص) به حساب می‌آید و غیرقابل قبول است، بلکه اقدامی در تخریب وجهه تمامی مسلمانان جهان نیز بوده است و مسلمانان این اقدام را اهانتی به حقوق مسلم خود در جامعه بیش از 1.5 میلیاردی خود در جهان می‌دانند.

بر اساس منشور جهانی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز آزادی بیان تنها در شرایطی که احترام به شأن و منزلت تمامی افراد بشر را حفظ کند و در چهارچوب محدودیت‌های در نظر گرفته شده باشد، مجاز خواهد بود.

با این وجود، این کاریکاتوریست اهانت‌کننده به مقدسات اسلامی گفت: آیا ما باید در آینده اجازه دهیم توسط مقامات اسلامی در کشورهای به شدت غیردموکراتیک سانسور شویم؟

وی همچنین مدعی شد: انتشار این کاریکاتورها نشان دهنده این است که فرهنگ غربی، مسلمانان را به عنوان بخشی از جامعه خود پذیرفته است اما هنوز ما یکدیگر را نمی‌فهمیم.

اهانت به مقدسات اسلامی این روزها به یک امر عادی در غرب بدل شده است، چند روز پیش یک فیلم آمریکایی-صهیونیستی در یوتیوب منتشر شد که پیامبر گرامی اسلام (ص) را به شدت مورد اهانت قرار داده بود و خشم مسلمانان جهان را برانگیخت به گونه‌ای که هنوز نیز اعتراضات علیه این اقدام شرم‌آور در سراسر جهان ادامه دارد.

با این وجود روز گذشته نیز یک روزنامه فرانسوی بار دیگر اقدام کاریکاتوریست دانمارکی در 7 سال پیش را تکرار کرد و کاریکاتورهای موهن جدیدی را در اهانت به پیامبر گرامی اسلام (ص) منتشر کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس