کد خبر 1560025
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
علی آبادی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تاخیری در واردات خودرو نیست اکنون سامانه‌ها برقرار شده است و تعداد زیادی درخواست از متقاضیان خودرو دریافت کرده و عده‌ای هم در مسیر شماره گذاری هستند و بقیه هم تا چند ماه آ

به گزارش مشرق، «عباس علی‌آبادی» امروز پنجشنبه در حاشیه سومین رویداد صنعت دانش‌بنیان با محوریت صنایع کوچک و زیست‌بوم فناوری در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت خودروهای وارداتی گفت: تا دو ماه آینده و قبل از پایان سال، ۳۱ هزار نفری که برای واردات خودرو ثبت‌نام کرده بودند، تعیین تکلیف می‌شوند.

وی افزود: اکنون ۱۷ هزار نفر تعیین تکلیف شده‌اند و تعدادی از خودروها در مسیر استاندارد است که رسیدگی و مشکلات شماره‌گذاری حل می‌شود؛ ازاین‌رو مشکل اساسی در این زمینه نداریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه آزادسازی قیمت‌ها به‌طورکلی ایده اصلی ماست گفت: این امر نیازمند سلسله اقدامات است باید انحصارها را شکست و شرایط رقابتی را فراهم شود تا زمانی که رانت در اختیار بنگاه‌ها ‌و شرکت‌ها است باید مدیریت و کنترل کنیم. هدف از اختصاص رانت‌ها بهبود وضعیت و فرصت بهتر برای مردم است؛ ازاین‌رو در قیمت‌گذاری ورود می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در آینده نزدیک در خودرو به شرایطی نزدیک می‌شویم که نیاز به قیمت‌گذاری دستوری نیست، تولید در حال افزایش است و دولت تعرفه واردات خودروهای برقی تجدیدنظر کرده است این امر فرصتی را فراهم می‌کند تا مردم بدون محدودیت و انحصار نیاز خود را فراهم کنند.

علی‌آبادی با بیان اینکه رهبر انقلاب بارها بر تولید داخلی و صنعتی‌کردن تأکید کردند، گفت: در همین راستا باید از ظرفیت‌های کشور در راستای صنعتی‌شدن باتکیه‌بر دانش‌بنیان‌ها استفاده کرد.

وی گفت: در صنعت خودرو باید به سمت تولید دانش‌بنیان‌ها رفت؛ چون شغل و حداکثر بهره‌وری ایجاد می‌کند ضمن اینکه صنعت خودرو دانش‌بنیان و صادرات محور است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان با محوریت صنایع کوچک و زیست‌بوم فناوری گفت: در یک رویداد دایمی قرار داریم که تلاش می‌شود شهرک‌های صنعتی را به دانش‌بنیان‌ها متصل کند و این هدف اصلی است؛ ازاین‌رو در این رویداد مسائل صنعت به شرکت‌های دانش‌بنیان سپرده می‌شود تا به سمت حل مسائل کشور حرکت کرده و نیازهای فناورانه را پاسخ دهند.

وی عنوان کرد: شهرک‌های صنعتی را به شهرک‌های تخصصی تبدیل خواهیم کرد و شهرک فناوری را ایجاد می‌شود که نیازهای فناورانه را حل کنند، شهرکی که از حیث فناوری و تجهیزات به سایر صنایع و شرکت‌ها کمک کند.

علی‌آبادی افزود: این شرکت‌های دانش‌بنیان و کارگزاران فناوری هستند که ایده‌ها را تبدیل به محصولات فناورانه می‌کنند.

نخستین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان به همت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ۶ مهرماه امسال، دومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان با عنوان «انقلاب صنعتی چهارم و صنعت شهر هوشمند» به میزبانی سازمان مدیریت صنعتی دوم آذرماه و سومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان با محوریت صنایع کوچک و زیست‌بوم فناوری، امروز پنجشنبه (۷ دی‌ماه) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در هتل ارم برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هادی IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    19 0
    وارد میشن فقط پلاک نمیشن!!!
  • هادی IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    17 0
    خودرو سازان داخلی مدعی هستن به خاطر قیمت دستوری ضرر ده هستن. ولس از اول دولت رئیسی تا الان ۴۰۰۰ نفر و استخدام کردن.
  • هادی IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    16 0
    ضرر انباشته خودرو سازان داخلی ۸ میلیارد دلاره. ۲۵۰ هزار میلیاردش وامیه که از بانک ها گرفتن و پس نمیدن. دولت اینها رو با چاپ پول یا عملیات حساب سازی تسویه میکنه. نتیجش میشه تورم و بدبختی ملت.
  • هادی IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    17 0
    ضرر انباشته لگن سازان داخلی ۸ میلیارد دلاره. و ارزش شرکت مزدای ژاپن ۵ میلیارد دلار. واقعا داریم به کجا میریم؟
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    17 0
    با اون پول چای دبش میشد تمام تاکسی اتوبوس ها موتورهای ایران برقی کرد پول هست ولی برای یک عده
  • ب م IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    18 0
    مافیای قطعه سازی فروش به قیمت بالاتر از سطح قیمت جهانی به خودرو سازان مدیران سابقه این شرکت ها در نتیجه قیمت تمام شده بالای خودرو داخلی وادرات خودرو باید بیشتر شود و با تعرفه پایین‌تر تا رقابت واقعی شود آیا آن زمان قادر به رقابت هستند یا خیر
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    9 0
    جمع کنید این خودروسازی فاسد، لگن ساز زیان‌ده رو
  • کوثر IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    7 0
    با سلام و تحیت ادعای عجیب و قابل تأمل وزیر صنعت !!! که در واردات تأخیر نیست، باید بعرض برسانیم که واردات قطره چکانی و سودهای کلان و ناهنجار سودبازرگانی و سودگمرکی خودش نشان از همراهی دولت با انحصارگران دارد!!! که حضرات به هیچ عنوان نمیتوانند از این سودها بگذرند!!!! و فشار از سر ملت ایران بردارند!!!! آنوقت ادعای درکنار مردم بودن هم دارند!!! دروغی که خیلی واضح پیداست!!! ولله الحمد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس