دادرس: رای سپاهان ظالمانه بود؛ اگر سرخابی‌ها پول ندارند چگونه می‌خواستند بازیکن بخرند!

دادرس: مدیران و مربیان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مدام از بی‌پولی و عدم تامین منابع مالی حرف می‌زدند. اگر پول ندارند حالا چطور می‌گویند می‌توانستیم بازیکن بحریم و سرشان کلاه رفته است.

به گزارش مشرق، مهدی دادرس عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال با دفاع از بازگشت امتیازات کسرشده سپاهان که مورد اعتراض شدید سرخابی‌های پایتخت قرار گرفته است، اظهار داشت: امتیازی به باشگاهی داده نشده، بلکه امتیازات کسر شده برگردانده شد. کمیته استیناف جلسات زیادی برگزار کرد و بحث‌های فراوانی را داشتیم. در نهایت به این نتیجه رسیدیم آئین‌نامه ضمانت‌نامه اجرایی نداشت. یعنی در دستورالعمل، هیچ ضمانت اجرایی از باب اعمال تنبیهات یا ذکر تنبیهات وجود ندارد.

وی افزود: یک قانون و یک قاعده در فوتبال داریم که امتیارات باید در زمین مسابقه تعیین شود. تیم‌ها تلاش می‌کنند و در زمین فوتبال نتیجه‌ کسب می‌کنند. نباید این طور باشد که نتایج بیرون از زمین فوتبال تعیین شود. برای حفظ یکپارچگی مسابقات باید این تصمیم را اتخاذ می‌کردیم و امتیازات بازگردانده می‌شد. فدراسیون فوتبال در گذشته با حضور علی خطیر و هوشنگ نصیرزاده، قانونی را عجولانه تدوین کرده و پس از آن برعهده و یا بهتر است بگوییم، گردن کمیته‌های قضایی فدراسیون فوتبال گذاشتند تا آرا را صادر کنند.

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال، خاطرنشان کرد: آئین‌نامه‌ دیر به باشگاه‌ها ابلاغ شد و آنها زمان زیادی در اختیار نداشتند. کمیته استیناف به این نتیجه دست پیدا کرد که رای صادر شده ظالمانه است. همانطور که رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال اعلام کرد، اگر این بدعت جا بیفتد که تیم‌ها دنبال این باشند تا قراردادهای بازیکنان سایر تیم‌ها را رصد کرده و به دنبال کسر امتیاز باشند، دیگر نتیجه‌ای نمی‌ماند که در زمین تعیین شود.

دادرس درباره اینکه رئیس فدراسیون فوتبال گفته بود از متخلفان قانون سقف قرارداد حتما امتیاز کسر خواهد شد، گفت: مهدی تاج تهدید کرده بود یا می‌خواست هشدار بدهد. او در تمام مدتی که پرونده در کمیته استیناف بود، حتی یک‌بار تماس نگرفت که یگوید من این حرف را زده‌ام و شما باید حکمی که صادر شده را تایید کنید. کمیته استیناف بررسی کرد و به نتیجه دست یافت که امتیازات باید برگردانده شود و این اتفاق افتاد.

وی در پاسخ به این پرسش که به‌نظر می‌رسد با حکم صادره از سوی کمیته استیناف این شائبه مطرح شده که خلاف کنید و پولش را بدهید؟ گفت: نه این طور نیست! اصلا این حرفی که می‌زنید را قبول ندارم. همه می‌دانند اگر قانون را زیر پا بگذارند با جریمه سنگین روبه‌رو می‌شوند. باید آئین‌نامه سخت‌تر شود تا دیگر این اتفاقات رخ ندهد.

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال درباره اعتراض سرخابی‌ها که ادعا می‌کنند با این حکم، سرشان کلاه رفته است، عنوان کرد: ادعا تا عمل خیلی فاصله دارد. اینکه می‌گویند اگر می‌دانستیم امتیازات بخشیده می‌شود، قانون را زیر پا می‌گذاشتیم و بیشتر از سقف، بازیکن می خریدیم، حرف خوبی نیست. اگر آنها می‌توانستند حتما بازیکن جذب می‌کردند.

دادرس تاکید کرد: مدیران و مربیان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مدام از بی‌پولی و عدم تامین منابع مالی حرف می‌زدند. اگر پول ندارند حالا چطور می‌گویند می‌توانستیم بازیکن بحریم و سرشان کلاه رفته است.

وی در خصوص اینکه چرا امتیازات کسر شده در ابتدای فصل از شمس‌آذر به این بازگرادانده نشد؟ گفت: ماجرای امتیازات باشگاه‌های سپاهان و پرسپولیس با پرونده شمس آذر تفاوت زیادی دارد و من تعجب می‌کنم که چطور مدیرعامل و سرمربی این باشگاه مصاحبه کرده و خواهان بازگشت امتیازات این باشگاه هستند. انتظار از آنها خیلی بیشتر است و نباید از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    2 1
    آقای دادرس اولا که تیم سرخ یک هوادار متمول!! به نام بابامسعودشدن دارند و یک ارث پدری باباحمیدشون(بودجه وزارت ورزش) ثانیا اگر اجازه جذب بازیکن وجود داشت لابد از یک جایی تامین می کردند
    • چکشی IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      0 1
      عزیزجان هوادار هر چی هم متمول باشه متمول از اهالی جماران. نیست آره دادا پس لطفا خفه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس