به گزارش مشرق، احسان کیانی، دکترای مطالعات خاورمیانه مطلبی را درباره مخالفت ساکنان فلسطین اشغالی با تشکیل کشور مستقل فلسطین که برگرفته از نتایج نظرسنجی جدید «مؤسسه گالوپ »است را در کانال تلگراامی خود منتشر کرد و نوشت:

نتایج نظرسنجی جدید «مؤسسه گالوپ » که از ۷ اکتبر تا ۳ دسامبر ۲۰۲۳ در میان ساکنان سرزمین‌های اشغالی انجام شد، نشان‌گر افزایش مخالفت این افراد با تشکیل کشور مستقل فلسطینی است. نتایج این نظرسنجی که با جامعه آماری ۱۰۰۰ نفر برگزار شده بود، ۱ دی ۱۴۰۲ منتشر شد.

در سال ۲۰۱۲، بیش از ۶۰ درصد از ساکنان فلسطین اشغالی از تشکیل کشور مستقل فلسطین در کنار اسرائیل حمایت می‌کردند و تنها ۳۰ درصد مخالف بودند ولی اکنون میزان موافقت به ۲۵ درصد کاهش یافته و ۶۵ درصد مخالف این سیاست هستند.

گفتنی است که طبق این نظرسنجی، تنها ۱۳ درصد ساکنان فلسطین اشغالی به تحقق صلح دائمی میان فلسطین و اسرائیل امیدوار هستند. در حالی که این عدد در ۲۰۱۷، نزدیک به ۳۴ درصد بود. میزان نااُمیدی از تحقق صلح دائمی میان حکومت اسرائیل و ملت فلسطین نیز از ۵۱ درصد در ۲۰۱۷ به ۷۴ درصد در ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

قابل ذکر است که میزان حمایت از دولت آمریکا از ۵۰ درصد در ۲۰۲۱ به ۶۵ درصد در ۲۰۲۲ و ۸۱ درصد در نظرسنجی اخیر رسیده که نشان‌گر رضایت‌مندی ساکنان مناطق اشغالی از حمایت‌های ایالات متحده است. به همین ترتیب، میزان نارضایتی از آمریکا از ۳۴ درصد در ۲۰۲۱ به ۳۰ درصد در ۲۰۲۲ و ۱۴ درصد در این نظرسنجی، کاهش یافته است.

هم‌چنین میزان رضایت ساکنان مناطق اشغالی که ناظر به تنش‌های لایحه «اصلاحات قضایی»، از حکومت اسرائیل که ۴۲ درصد در ۲۰۲۱ به ۳۹ درصد در ۲۰۲۲ تنزل یافته بود به ۴۵ درصد در ایام پس از طوفان‌الاقصی افزایش یافت و میزان نارضایتی که از ۴۵ درصد در ۲۰۲۱ به ۵۵ درصد در ۲۰۲۲ افزایش یافته بود، به ۴۶ درصد کاهش یافت.

پیامدهای جنگ اخیر نشان می‌دهد میزان گرایش به تفاهم و راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز، در نتیجه منازعاتی که تبعیض و اشغال‌گری رژیم تل‌آویو پدید آورده به کمترین حد خود رسیده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 6
    دروغه
  • طلا US ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    ترامپ به وقتی گفته بود فلسطینی ها اگر کشور مستقل می خواهند باید بدست بیاورند. فلسطینی ها حالا دارند بدست می اورند منتها به همان روشی که سرزمین هایشان را چپاول کردند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس