کارشناس داوری: چرا فدراسیون با نکونام به خاطر استفاده از واژه «شیتیل بگیر» برخورد نمی‌کند؟

کارشناس داوری کشورمان گفت: کمیته داوران و انضباطی فدراسیون فوتبال باید با سرمربی استقلال به خاطر توهین‌هایش برخورد کنند.

به گزارش مشرق، حسین عسگری، درمورد تکرار استفاده از واژه " کارشناسان داوری شیتیل‌بگیر" در نشست‌های خبری جواد نکونام سرمربی تیم استقلال بدون اسم بردن از این نفرات، اظهار داشت: طبیعی است اعضای یک باشگاه به هر طریقی می‌خواهند منافع تیم را تامین کنند اما باید دید قوانین و مقررات چه می‌گوید. وقتی در آیین‌نامه کمیته انضباطی به صراحت قید شده حتی اگر اعضای یک تیم به داوری اعتراض کنند، این موضوع قابل پیگیری است، پس چگونه فدراسیون فوتبال وقتی سرمربی یک تیم به صراحت چنین افترا و توهینی را به کار می‌برد، ساکت می‌ماند؟ اشکال از فدراسیون است که برخوردی با نکونام نمی‌شود.

وی افزود: بسیاری از افرادی که در برنامه‌های مختلف کارشناسی داوری می‌کنند مثل مسعود مرادی، یدالله جهانبازی، رضا سخندان، علی خسروی و... ناظران کمیته داوران هستند. پس وقتی آنها ناظر فدراسیون هستند و یک نفر به این صراحت به کارشناسان داوری توهین می‌کند، فدراسیون، کمیته داوران و کمیته انضباطی وظیفه دارند با او برخورد کنند.

بیشتر بخوانید:

چرا نام «شیتیل بگیر» را نمی‌گویند و همیشه در لفافه صحبت می‌کنند

کارشناس داوری اضافه کرد: چرا این بحث پیگیری نمی‌شود و چرا از نکونام نمی‌خواهند بابت حرف‌هایش جواب بدهد؟ استفاده از کلمه شیتیل‌بگیر، اعتراض نیست بلکه یک توهین و اتهام است. اگر با این مسائل به موقع، قاطع و برابر قانون برخورد نشود، کار خیلی بدتر می‌شود. نمی‌گوییم شمشیر ۲ لبه بگیرید و همه را گردن بزنید اما وقتی کسی تخلف می‌کند، قاطعانه برخورد کنید. در این حالت دیگر چنین مواردی را شاهد نیستیم. نکونام اگر از کسی مدرکی دارد، اسم آن فرد را هم ببرد. نباید سربسته حرف بزند. او به صورت کلی توهین می‌کند و در این حالت کمیته انضباطی و داوران خیلی راحت‌تر می‌توانند حرف‌هایش را پیگیری کنند. وقتی چنین کاری انجام نمی‌دهند، روز به روز شرایط بدتر می‌شود.

عسگری درخصوص اینکه شاید استقلالی‌ها اعتقاد دارند به این دلیل که بیشتر تصمیمات داوران توسط برخی کارشناسان تایید می‌شود، آنها شیتیل بگیر هستند، گفت: برخی اتفاقات را خیلی راحت می‌توان بررسی کرد. تفاوتی بین استقلال، پرسپولیس و تیم‌های دیگر نیست. می‌بینید روی یک صحنه ۷۰-۸۰ درصد کارشناسان یک حرف می‌زنند و نظر واحدی دارند. نمی‌شود که همه این نفرات شیتیل‌بگیر باشند. البته منکر این موضوع هم نیستیم در فوتبالی که همه از آن نان می‌خورند، ۲ کارشناس هم با یک تیم ارتباط داشته باشند. بالای ۹۰ درصد درصد کارشناسان واقعیت را می‌گویند اما به این دلیل که به ضرر تیم حرف می‌زنند، عوامل آن تیم شروع به جهبه‌گیری می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    9 6
    رییس هیات مدیره استقلال گفت ما تصمیم گیرنده کمیته انضباطی هستیم با جعل و فحاشی هم فعلا کارشون را پیش میبرن
    • محسن IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      4 5
      تا بسوزه هرچی لنگی فشاری شدست!
    • IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      6 2
      کارشناسان داوری جزو فدراسیون فوتبال نیستند.اینها بازنشسته داوری هستند و الان کارشناس داوری برای برنامه های تلویزیونی یا سایت های ورزشی می کنند.چرا فدراسیون باید دخالت کند؟
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    10 1
    سوابق او در فتنه ۸۸ وفتنه زن ،زندگی ،آزادی برای شما کافی نبود باید دوباره شما را آچمز کند
  • هوادار IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    6 7
    باعث ننگ فدراسیون فوتباله که این آقا به راحتی توهین میکند تو هر بازی به زور میخواهد پنالتی بگیره
    • بابک IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      5 3
      تو یکی از ننگ حرف نزن که ننگ اونجایی بود که یایا داورو میزد.یادت رفته؟ یه سر برو دکتر . لنگی هوچیگر
  • adrian DE ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    8 4
    به همون دلیلی که بیرانوند داوری را جلو بیست تا دوربین متهم کرد که می خواسته بازی دربی را مساوی کنه. به همون دلیلی که یحیی فدراسیون، داوران وی ای ار، کمیته و همه ی ارکان قضایی را زیر سوال برد ولی باهاش برخورد نشد. به همون دلیلی که درویش تمام ارکان قضایی را زیر سوال برد ولی باهاش برخورد نشد و به هزار دلیلی که اگر بخوان با هر تخلفی برخورد کنن، تیم خاص ده برابر اون تخلف را قبلا انجام داده.
  • امانی IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    3 5
    حیف از تیم بزرگ استقلال که جنین مربی داره نباید,بیش,از این,انتطار,داشت متاسفانه مدیران این جند سال استقلال سرمربی هایی,انتخاب,کرده اند,که عمدتا بددهن وپرخاشگر بوده اند واینکه,تیم استقلال هاشمی نسب را به کادرتیم اضافه کرده خود موید این موضوع هست که,بیشتر قصد جاروجنجال در بازیها رادارند مثل همین بازی با گل گهر سیرجان که یک پای ان هاشمی نسب بود
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    4 3
    خب شما هم یه شکایت از استقلال از خودتون ...بنویسید خیلی بموقع است اقای گل محمدی بعد از دربی گرا دادند که موقع سکوت نیست و اینکارا جواب میدهد.الان از فدراسیون تا نفوذی تا استانهای دیگر تا خود تیم اصلی شکایت ها کردند شما هم بنمایندگی از داوران اشتباه ی (منطور اشتباهات داوری است)یه شکایت از استقلال و خطیر ونکونام و هاشمی نصب و ساپینتو و....اعلام کنید.حتما جواب میدهد چون سرمربی گفتند.
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    5 2
    حرف رو که بندازی صاحبش برمیداره . شیتیل بگیری دیگه
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    4 3
    مگه دروغ گفته از غوامل بدبختی تیمهای ایرانی مثل پرسپولیس در آسیا ک آبرو ریزی کرد همین فسادها هستند وقتی داوری تو جشن قهرمانی تیمی مثل لنگ شرکت میکنه حتما شیتیل خوبی گرفته تازه هچ جریمه ای هم نشد
    • IR ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      1 5
      شما شیشتا شیشتا میخورید وجعل کار هر رزوتونه این همه هوچی گری نکونام هم به خاطر اینه که هر بازی یه پنالتی براشون بگیرن بتونن دور افتخار بزنن با مساوی.چرا فایل صوتی وار منتشر نمیشه
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    4 1
    این نفر دومه که امروز اون چوبی رو که انداخته شده بود روی زمین برداشته نفر سوم هم اون اسکل پلشت معروفه که باید چوبه رو برداره
  • رئیسی IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    4 3
    چون استقلال صدره سوزش داره
    • امیر IR ۰۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      1 4
      استقلال فقط بخاطر بازی بیشتر صدر مونده اگر نه هیچ وقت لیاقت صدر رو نداشته و ندارد. دلتونو به این صدر کاذب خوش نکنید.
  • SE ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    1 1
    این خودش از فدراسیون شیتیل میگره؟
  • هموطن IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    2 3
    سلام و احترام ، چون فدراسیون فوتبال ایران در دست آقای ج نکونام و عموی عزیزشان (اصل ۹۰) می باشد...
  • شهروند IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 1
    سلام آقای ع خط. دو تابعیتی فرزند خوانده فدراسیون فوتبال ایران است .
  • ولی IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    4 2
    آقای نکونام درست می‌فرمایند چرا وقتیکه استقلال چند امتیاز حلو میفته این‌قدر هجمه به استقلال میارن می‌خواهند اعصاب نکونام را بریزن بهم هوشیار باش نکوی عزیز مافیای سرخ دست به کار شدند
  • لنگ حقیر IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    3 0
    اندک اندک جمع شیتیل بگیران میرسد . خخخخخخ
  • علی IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    2 0
    چون فدراسیون هم میدونه این افراد وجود خارجی دارن و علنا بدون هیچ عبایی هر روز دارن فضای فوتبال رو مسموم میکنن
  • عیسی IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    3 2
    آقای عسکری حالا خودت ناراحت نکن عزیز دل نوش جونتون سفره ای پهن شده دیگه آقای نکونام چیز عجیبی نگفته واقعیته جامعه ایرانی چه برسه به فوتبال کثیف
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    2 3
    اینا میدونن مصونیت دارن.پارسال ساپینتو با اون وحشی بازیاش مگه چقدر محروم شد.
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    4 0
    شتیل بگیر که مشخصه کارشناسی های دوگانه مثل برخورد توب به دست در یک وضعیت ،اما برای تیم خودش پنالتی است اما برای بقیه نیست. یک دوره هم علی دایی گفته بود یادتونه.
  • سرورآل کیسه IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    چون بچه تاجه وباباش همه‌چیز دست خودشه پدر که با سر برخورد نمیکنه چقد نفهمید شما شیشتاییا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس