منچسترسیتی قهرمان جام باشگاه‌های جهان شد

تیم فوتبال منچسترسیتی انگلیس با درخشش ستاره آرژانتینی خود با نتیجه ۴ بر صفر فلومیننزه برزیل را مغلوب کرد و برای اولین‌بار قهرمان جام باشگاه‌های جهان شد.

به گزارش مشرق، دیدار نهایی جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۳ بین تیم‌های منچسترسیتی انگلیس و فلومیننزه برزیل در ورزشگاه ملک عبدالله شهر جده عربستان با قضاوت سیمون مارسینیاک برگزار شد که در نهایت این دیدار با برتری ۴ بر صفر سیتی به پایان رسید.

منچسترسیتی قهرمان اروپا برای رسیدن به فینال اوراواردز ژاپن را با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب کرد و فلومیننزه قهرمان آمریکای جنوبی نیز در مسیر رسیدن به فینال این رقابت‌ها، با ۲ بر صفر از سد الاهلی مصر عبور کرد. پپ گواردیولا برای این دیدار ارلینگ هالند، کوین دی بروین و جرمی دوکو را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت.

هر دو تیم برای اولین‌بار توانستند قهرمانی در قاره خود را بدست بیاورند و قصد داشتند اولین جام خود را در این تورنمنت را نیز به ویترین افتخارات خود اضافه کنند که در نهایت این سیتیزن‌ها بودند که به این امر دست پیدا کردند.

منچسترسیتی خیلی زود موفق شد گل اول را به ثمر برساند، پاس اشتباه مارسلو در میانه زمین به ناتان آکه رسید و ضربه قوس دار پای چپ مدافع هلندی پس از برخورد به تیر دروازه فلومیننزه توسط خولیان آلوارز تبدیل به گل اول سیتیزن‌ها شد. فشار حملات شاگردان گواردیوالا ادامه داشت و این تیم موفق شد در دقیقه ۲۷ اختلاف را به ۲ گل افزایش دهد. پاس در عمق رودری در محوطه جریمه به فودن رسید و ضربه این بازیکن با تکل نینو کاپیتان فلومیننزه وارد دروازه برزیلی‌ها شد.

منچسترسیتی در ابتدا نیمه دوم نیز تا آستانه بازکردن دروازه حریف جلو رفت اما فابیو دروازه‌بان فلومیننزه با دبل سیو تماشایی مانع از گلزنی فیل فودن و کایل واکر در این دیدار شد. پاس در عرض آلوارز در دقیقه ۷۲ در دهانه دروازه با تکل فودن تبدیل به گل سوم منچسترسیتی در این دیدار شد.

این پایان کار نبود و خولین آلوارز موفق شد در دقیقه ۸۸ روی پاس ماتئوس نونز با یک ضربه دقیق گل چهارم را به ثمر برساند تا این مهاجم آرژانتینی خیال هواداران این تیم از بابت پیروزی و کسب عنوان قهرمانی را راحت کند.

پپ گواردیولا دوازده سال قبل نیز موفق شد با بارسلونا در فینال با نتیجه ۴ بر صفر سانتوس برزیل را مغلوب کند و حالا یک‌بار دیگر این رکورد پرگل‌ترین فینال را تکرار کرد.

فلومیننزه چهارمین برزیلی ناکام در فینال‌های یک دهه اخیز جام باشگاه‌های جهان لقب گرفت و در مقابل منچسترسیتی آخرین قهرمان فرمت فعلی این تورنمنت شد.

با این اوصاف پنج‌گانه سیتی تحت هدایت پپ‌ گواردیولا تکمیل شد و این تیم تمامی جام‌های موجود را از آن خود کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس