اعتراف مدیر بندر ایلات به کاهش 85 در صدی فعالیت این بندر

مدیر بندر ایلات در فلسطین اشغالی روز پنجشنبه از کاهش ۸۵ درصدی فعالیت در این بندر به دلیل حملات ارتش یمن به کشتی‌های اسرائیلی خبر داد.

به گزارش مشرق، مدیرعامل بندر «ایلات» در فلسطین اشغالی روز پنجشنبه گفت، از زمان شروع حملات ارتش یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ، فعالیت در بندر ایلات ۸۵ درصد کاهش یافته است.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» «گیدعون گلبر» مدیر عامل بندر ایلات گفت: «بدون "باب المندب" شریان اصلی کشتیرانی به بندر ایلات بسته می‌شود. بنابراین ما ۸۵ درصد از کل فعالیت را از دست داده‌ایم.»

بندر ایلات، به اسرائیل مسیری برای تردد به شرق بدون نیاز به آبراه سوئزمی‌دهد. یمن با تبدیل کردن ۲ دریای مکران و سرخ به جهنم برای کشتی‌های اسرائیلی، بندر ایلات را در آستانه تعطیلی قرار داده است.

گلبر گفت: «هنوز تعداد کمی کشتی برای صادرات پتاس داریم، اما من معتقدم هنگامی که مقصد در خاور دور باشد کشتی‌ها دیگر در آن مسیر حرکت نخواهند کرد.»

وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که ائتلافی متشکل از ۱۰ کشور برای مقابله با عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ ایجاد شده است

وی افزود:«متأسفانه در صورت تداوم این وضعیتی به حالتی خواهیم رسید بدون کشتی تجاری در بندر ایلات خواهیم رسید.»

اوایل جنگ کنونی در غزه نیز که یمن به اسرائیل هشدار داد، اما خیلی‌ها این موضع را جدی نگرفتند. سه روز پس از شروع حمله زمینی، یمن در تاریخ ۳۱ اکتبر(سه شنبه ۹ آبان)، با چند موشک و پهپاد، بندر و شهر ایلات در جنوبی‌ترین نقطه فلسطین اشغالی را هدف گرفت تا نشان دهد در میان حکام عرب، حکام صنعاء پای حرفشان هستند.

مقامات اسرائیلی گفته‌اند که مسیر جایگزین، باعث افزایش زمان سفر بین بدو تا سه هفته شده و افزایش هزینه‌ها را به همراه خواهد داشت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس