کد خبر 1557617
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
کرملین: فرمول صلح اوکراین، پوچ و بی‌معنی است

سخنگوی کاخ کرملین گفت که با توجه به ممنوعیت قانونی که کی‌یف بر مذاکرات با روسیه اعمال کرده، هیچ مبنایی برای انجام گفتگوهای صلح وجود ندارد.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (چهارشنبه) طرح پیشنهادی اوکراین موسوم به «فرمول صلح» را پوچ و بی‌معنی توصیف کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین در واکنش به اظهارات «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین مبنی بر اینکه قرار نیست مذاکراتی انجام شود، گفت که اصولا هیچ مبنا و زمینه‌ای برای مذاکرات صلح با کی‌یف وجود ندارد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «با توجه به ممنوعیت قانونی که کی‌یف بر مذاکرات اعمال کرده، هیچ مبنایی برای این کار وجود ندارد. فرمول صلح کی‌یف نیز مهمل است، زیرا آنها بدون روسیه آن را تدوین کرده‌اند».

سخنگوی کرملین در واکنش به گزارش‌ها از احتمال مصادره اموال مسدودشده روسیه در اتحادیه اروپا نیز اظهار داشت: «روسیه دارایی‌های سرمایه‌گذاران خارجی را مصادره نمی‌کند. هرکسی که بازار ما را ترک کند آنها (اموال خود) را می‌فروشد یا انتقال می‌دهد».

پیش از این، نشریه «فایننشال تایمز» امروز گزارش داده بود که مقامات اروپایی به «گروه ۷» پیشنهاد داده‌اند که اموال توقیف‌شده روسیه را از طریق بانک جهانی و بانک اروپایی بازسازی و توسعه اوکراین، به کی‌یف منتقل کنند.

طبق این گزارش، پسکوف با بیان اینکه روسیه از تصویب قطعنامه پیشنهادی مسکو درباره مبارزه با ستایش نازیسم در مجمع عمومی سازمان ملل استقبال می‌کند، تصریح کرد که این اقدام در جهان معاصر بسیار مهم است.

به نوشته اسپوتنیک، وی همچنین افزود که تمام اقدامات لازم از جمله موارد اپیدمیولوژیک برای اطمینان یافتن از ایمنی و سلامتی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه انجام می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 0
    این پسکوف تروریست مثل اینکه دیگ از اربابشم دستو نمیگیره یتنه امورات جنایتو تو دستش گرفته ولی زلنسکی همشو خنثی میکنه 😉

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس