مخالفت طالبان با تعیین نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان

سرپرست وزارت خارجه طالبان در دیدار با کاردار سفارت انگلیس در افغانستان با مامور شدن یک نماینده ویژه از سوی سازمان ملل متحد برای پیشبرد گفت‌وگوهای صلح در افغانستان، مخالفت کرد.

به گزارش مشرق، حافظ ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه خبر داد امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان در دیدار با رابرت چترتون دیکسن تصریح کرده طالبان آماده تعامل با تمامی کشورهای جهان است.

به گفته‌ معاون سخنگوی وزارت خارجه افغانستان، کاردار سفارت انگلیس برای افغانستان در این دیدار گفته است وی صلح و ثبات افغانستان را خواهان است.

تکل در باره این دیدار گفت: متقی بیشتر بخش‌های گزارش اخیر گزارشگر سازمان ملل را مثبت خواند و بخش پیشنهاد تعیین نماینده خاص برای افغانستان را با توجه به شرایط کنونی مناسب ندانست. متقی افزود افغانستان هر روز، در بخش‌های مختلف پیشرفت می‌کند و با کشورهای منطقه و جهان روابط خوبی دارد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه همچنین از دیدار امیرخان متقی با یوشیا یوینگ، نماینده چین برای افغانستان خبر داد و خاطرنشان کرد سرپرست وزارت خارجه طالبان در این دیدار روابط بین دو کشور افغانستان و چین را مهم خوانده و بر آغاز کار عملی پروژه معدن مس عینک تاکید کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس