سازمان تعزیرات

رییس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در پرونده‌ چای دبش در سال ۹۸ در شعب یکی از بانک‌ها در استان‌ها ۵۰ شکایت مفتوح باعنوان عدم رفع تعهدات ارزی داشته اما با این حال باز هم ارز دریافت می کرده است.

به گزارش مشرق، احمد اصانلو در نشست شورای مدیران سازمان تعزیرات حکومتی که صبح امروز(چهارشنبه) برگزار شد، با اشاره به حضور میدانی سازمان تعزیرات در بازار درباره گرانفروشی و تخلفات گسترده در حوزه های مختلف گفت: زمانی که شما ساختارها و نهادها و بسترهایی که برای نظارت بر بازار لازم بود را بهم ریختید؛ انتظار نداشته باشید آن ساختارها را در مدت کوتاهی احیا کنید.

وی افزود: تا قبل از این دولت دو سوم پرونده های تعزیرات، تخلف "عدم درج قیمت" بود.

اصانلو گفت: ساختار درست و حسابی و متولی مشخصی برای نظارت بر بازار وجود ندارد.

اصانلو گفت: ساختارها به قدری بهم ریخته است که متولی اصلی نظارت بر بازار و قیمت گذاری در شبکه تولید، توزیع و واردات وجود ندارد. باید فکری کرد که متولی نظارت بر بازار کیست؟ مشکل اصلی نظارت برواحدهای خرد نیست بلکه مشکل اصلی ابن است که نظارت منسجم و هوشمندی نسبت به قیمت‌گذاری کالا در شبکه تولید و توزیع و واردات وجود ندارد. نتیجه این می شود که هر واحد تولیدی قیمت گذاری جدید کند و کسی نیست یقه اش را بگیرد.

وی افزود: اکنون موضوع قیمت شهریه مدارس دغدغه مردم است و وزارت آموزش و پرورش دستگاه متولی است اما درگیری بسیاری دارد؛ بنابراین باید سازمان در این خصوص وارد شود. اخذ شهریه مازاد بر تعرفه مصداق گرانفروشی است.

وی تاکید کرد: در حوزه شهریه مدارس ورود کردیم و پس از جلسه‌ با سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی به این موضوع رسیدگی شد، البته از آموزش و پرورش در این خصوص گله داریم چراکه همکاری خوبی با ما نداشتند و آمار اطلاعات را به ما ندادند ؛ بنابراین شعب را به صورت میدانی وارد مدارس کردیم.

وی افزود: بیش از ۴۳ میلیارد تومان از شهریه‌های نامتعارف به اولیای دانش آموزان برگردانده شد و برخی مدارس معروف و بزرگ بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان جریمه شدند.

اصانلو ادامه داد: در حوزه آرد در این سال‌ها به دلیل ضعف نظارت اتفاقات بسیاری افتاده است و متاسفانه متولی مشخص و پاسخگو برای نظارت بر بازار وجود ندارد. در دولت فعلی پیشنهاد تاسیس وزارت بازرگانی مطرح شد که هنوز به نتیجه نرسیده است اما ما پیگیر هستیم که متولی نظارت بر بازار بر عهده کدام دستگاه است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در سال ۹۷ یا ۹۸ بحث چای دبش آغاز شد و از بسترهایی که در گذشته بوده سوءاستفاده می کرده و شش ماه به شش ماه ثبت سفارش خود را تغییر می داده است.

وی ادامه داد: در همین پرونده ای که مطرح است (دبش) وقتی بررسی کردیم متوجه شدیم در سال ۹۸ در شعب یکی از بانک‌ها در استان‌ها ۵۰ شکایت مفتوح باعنوان عدم رفع تعهدات ارزی داشته اما با این حال باز هم ارز دریافت می کرده است. این اتفاقات به دلیل این بوده است که نظام شفافی در خصوص نظارت وجود نداشته است. ما همین مسائل را در بحث نظام‌ قیمت گذاری در تولیدات داریم چراکه نظارت به اتاق اصناف واگذار شده است. با این چالش ها در این دولت راهبرد حضور میدانی سازمان تعزیرات حکومتی با محوریت مراکز تولیدی را در پیش گرفته ایم. رویکرد سازمان و شعب سازمان را از اینکه پشت میز بشینند و منتظر گزارش باشند را تبدیل به مطالبه میدانی و مطالبه گری از دستگاه‌های کردیم که وظیفه نظارت دارند.

وی با اشاره به ورود تعزیرات به تخلف گران فروشی مدارس گفت: در حالی اولیا هم خیلی نسبت به این موضوع شاکی نبوده و به دلیل حضور فرزندانشان در مدارس همکاری نمی کردند اما با ورود سازمان تعزیرات این مدارس که اغلب در تهران هم هستند جریمه شدند.

وی ادامه داد: در حوزه خودرو ورود میدانی سازمان در حوزه احتکار بسیار موثر بود و در حالی که خودروساز مدعی بود به دلیل مشکل ورود قطعه نمی تواند خودرو را عرضه کند اما وقتی قاضی ما ورود میدانی به این موضوع داشت دیدیم خودروها بلافاصله تحویل به مردم شد و مسئولیت این کار با یک سازمان دیگر است ‌که به وظیفه خود بعضا عمل نکرده است.

اصانلو خاطرنشان کرد: در خصوص برخورد با دانه درشت ها و کسانی که قیمت ساز هستند و در قیمت های بازار اثر گذار هستند در همین شب یلدا یک آجیل فروشی معروف را به دلیل گران فروشی برخورد کردیم و برخی از شعب ان پلمب شد.

وی ادامه داد: در حوزه خودرو نیز شرکت بهمن خودرو که بحث خودروهای مونتاژی را تولید می کرد منتهی به تشکیل پرونده و صدور رای بدوی شد؛ البته موضوعات حقوقی مطرح شد و در نهایت رای بدوی محکومیت این شرکت خودروسازی قطعی شد و دادگاه تجدیدنظر نیز رای بدوی با اصلاح میزان مجازات را صادر کرد. محکومیت این شرکت به پرداخت بیش از ۵ هزار میلیارد تومان قطعی شد که لازم الاجرا است.

وی با اشاره به تخلفات در حوزه امداد خودرو گفت: الان چه کسی باید به این موضوع ورود کند، ما اعلام کردیم. اینکه گفته می شود بازار را خود بازار نظارت کند؛ حرف اشتباهی است که به اقتصاد ما تعلق ندارد. راه درست این است که بر اجرای صحیح قیمت گذاری برکالاها و خدمات نظارت شود. در حال حاضر نظارت بر خدمات مغفول مانده است. عمده تمرکز گشت‌های ما باید بر موضوعاتی باشد که کسی سراغ آنها نمی رود و نظارتی بر آنها نیست و حق مردم ضایع می شود. مانند شرکت‌های بیمه و دفاتر پلیس +۱۰. سازمان تعزیرات حکومتی حق ورود به نظارت بر هر نوع ارائه خدمتی را دارد.

وی گفت: در خصوص مدارس هم همین موضوع مطرح بود که ما با موضوعات حقوقی ثابت کردیم که تعزیرات حق ورود به تخلفات در این حوزه را دارد. اینکه یک سازمان مسئول ارائه یک خدمت است ، نافی نظارت سازمان تعزیرات بر تخلفات نیست یا در حوزه حق الزحمه کارشناسان که یک طرفه است اما بعضا برخی از کارشناسان رقم بالاتری از مردم می گیرند، اگرچه این تخلفی است که سازمان مربوطه باید رسیدگی کند اما اگر فردی به سازمان تعزیرات از این فرد شکایت کند ما هم می توانیم ورود کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • مهدی ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    33 1
    تعزیرات ی ارگان نا کارامد در کشور ماست که فقط حقوق مفت میگیرن به هیچ دردی نمیخورن
    • ... ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      11 5
      خیلی ارگان هست که پول مفت میگیرن
    • ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      9 0
      اگر شما خبر ندارید چه باید گفت؟ تعزیرات مانند دیگر ادارات دچار مشکل فساد است . وگرنه تاثیر گذار است . چند روز پیش در بازار تهران شاهد حضور بازرسان تعزیرات بودم وشاهد ترس کاسب ها بودم . اما مشکل عمده فروشان یا بهتر بگویم شبکه های فساد مخفی در بازار است که نیاز به کار اطلاعاتی دارد
    • ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      17 0
      پارتی این مدیرعامل دبش کی بوده اونو بگیرید اگه راست میگید که مبارزه میکنید با افساد
    • پویا نوری ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      8 0
      من رفتم وام ودیعه مسکن بگیرم کارمند بانک با قیافه حق به جانب که انگار میخواد از جیب خودش و بلا عوض پولی رو به من بده ، کلی توی سیستم بانکی جستجو کرد و از صد جا استعلام گرفت که من بدهکار یا چک برگشتی و یا گردش حساب خوبی داشته باشم ، من نمیدونم این حیوون چطور این همه ارز رو میگیره و هیچ الاغی هم ازش نمی پرسه که حیوون در دیزی بازه حیای تو کجا رفته که اینهمه ارز رو میگیری ، فقط برای قوه قضاییه متاسفم که این آدمها رو تا صدور حکم قطعی توی هزار تا سوراخ پنهان میکنه که مثلاً آبرویش نره و حکم اسلام رعایت بشه ولی به اجرای حکم که میرسه دیگه قانون اسلام و عدالت معصومین فراموش میشه و فردی که باید در ملا عام شلاق بخوره و اعدام بشه با پرداخت پول همه احکام رو به حالت MP3 و فشرده درمیاره
  • ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    20 0
    وقتی نظارت درست عمل نکنه اقدامات نظارتی سلیقه ای می شه
  • يه مامان با حال ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    23 1
    مردم باید این شرکت رو تحریم کنند واز محصولاتش نخرن والسلام شاید مسئولین به فکر بیفتند
  • بی سواد ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    10 1
    ما کشور بدبخت و فقیری هستیم!!. نمی دانم این پولهای نجومی از کجا دست این افراد میرسد!! احتمالا امدادهای غیبی هست !!!
  • ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    11 0
    تا وقتی کارمندان رشوه بگیر باشند فساد وجود خواهد داشت
  • ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    8 1
    اینطور نبوده فقط دولت قبل بوده است ادامه اون این دولت هم بوده است برا همین وزیر قبلی کشاورزی مجبور به استعفا کردند و صداشم در نیاوردند تا به امروز
    • ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      0 0
      کلا ۲۳ میلیون دلار از ۳.۳ میلیارد دلار! در دولت روحانی بوده انصاف هم خوب چیزیه
  • اشنا ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    11 0
    چرادولت اینهمه رانت وفسادهارو جدی نمیگیره که به کارگران وبازنشستگان ظلم میشه .چرا نظارت وقیقی تومسائل مهم اینچنینی نمیشه وکمبودارزوتورم بوجودمیادکه بضرراحادمردمه .واقعا دلسوزکیه ؟؟؟
  • ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    16 0
    متاسفانه هیچ وقت مشخص نمیشه به کجاها وصل به چه اقازاد ه ها ...
  • ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    9 0
    پشتش کسانی بودن که قانون دربرابرشون ذلیل است!!!!!!
  • 110 ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    9 0
    [جریمه ها ومالیاتها را نهایتا مردم پرداخت میکنند
  • ناشناس ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    4 0
    دبشه دیگه پارتی دبش پشتوانه دبش پول دبش شانس دبش، آدم های دبش
  • ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    7 0
    یعنی واقعا نمی‌دانید چه کسانی پشتش بودند ؟ خیلی راحت اختلاس و دزدی میکنند و باید مردم بینوا با پرداخت مالیات جبران کسری بودجه را بکنند .
  • وطن پرست ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    18 1
    مملکت که نیست دزدگاست هر چی بتونند میچاپند.کجاست امام رحمت اله ببینه.اگه امام زنده بود ریشه فساد ریشه کن شده بود.
  • ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    21 2
    شما که میدونستید از سال 98 شکایت شده از دبش، چرا توی دولت شما بیشتر ارز به اونا داده شده نسبت به دولت قبل؟
  • ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    3 3
    نگراننباشیدازحلقوم فرزندانشان کشیده میشودوپایین میآیدحق شهداومستضعفان راخداجبران میکندانشاالله بیاری صاحب‌الزمان
  • ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    4 0
    چای دبش پشتوانه محکم و ساز مان یافته و کسی است که مصونیت کلی در ایران دارد
  • حمید ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    2 0
    به جاش بزارین رو سن بازنشستگی وظلم به کارمند وکارگر کنید .اگر یه سوم این دزدی رو میدادن صندوق بازنشستگی کلا مشکلش حل میشد
  • جوادی ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    2 0
    شما همه تان سرتان در اخور غارت این کشور و مردم بدبخت هست و الکی خودتان را نامقصر قلمداد نکنید ....... 14 ساله میلیونها بازنشسته لشکری و کشوری و کارگری منتظر اجرای یک فانئن همسان سازی بوده و هستند که تنها با یک میلیارد دلارش میتوان همین الان حقوق 4 میلیون نفر را همسان سازی کرد انهم بمدت یک سال وبیشتر
  • ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    2 0
    ببینید ارز دهندگان به چای دبش چقدر خوردند که این ارز رو دادن.ارز به این بزرگی رو باید رئیس بانک مرکزی تایید کنه بعد بدن.پس وظیفه رئیس بانک مرکزی چیه؟
  • ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    2 0
    مملكت ما از سرتا پا خلاف است همشون نقطه ضعف دارند كسي به كسي كاري ندارد و هركسي حق حساب خودش مي گيرد تمام . هميشه هم مسئولين بهانه مي گيرند كه اختلاس گر از روزنه قانوني خلاف كردند خجالت هم نمي كشند . حقوق هاي نجومي مسئولين هم همين طور است حيف ما با عمر كوتاه در سختي بايد بگذرانيم
  • محمود ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    3 0
    هرچیزی که بوی بدی میده به گذشته ارتباط ندید بهتره ارگانهای نظارتی سیاسی کاری نکنن اینکه کاری ندارن میزان ارزاختصاص یافته از ده سال پیش تابه امروز را برای مردم گزارش کنید تا شروع انحراف واختلاس معلوم بشه مربوط به چه تاریخ هست حداقل میزان وتفاوت مقدارومقایسه آن درطول این ده سال مشخص بشه
  • ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 0
    عجب
  • یه مامان با حال ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    اگه خلاف کرده پس چرا محصولاتش هنوز تو بازاره !!!!البته من چای خور نیستم ولی تو فروشگاه از محصولات ش دیدم.
  • اااا ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    دولت وبانک مرکزی بایستی دلاررا۴۵هزارتومان کندچیه چندرغازاز۵۳هزارتومان شده۵۰هزارتومان دلار،۳هزارتومان کاهش نرخ دلار به دردنمیخوره،دلاررابایدتا۴۵پایین بیاوردبانک مرکزی
  • ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 0
    بیچاره مردم
  • ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 0
    چای دبش با وجود ۵۰ شکایت باز هم ارز دریافت کرده است/ خب خیلی ساده است مطلب. میره پیش مسوول اون قسمت یه جای دبش دهها میلیون رشوه میده منظور میره پیش مسوول اون قسمت یه چای دبش بهش میده که دهها میلیون می ارزه بعد زانوهای مسوول میلرزه میلغزه .والا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس