سخنرانی قالیباف در اولین یادواره شهدای مجلس آغاز شد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید بدانیم که مجلس در جمهوری اسلامی، نمایندگان مردم و عین مردم هستند؛ مجلس نباید منفعل باشد؛باید صدای ملت باشیم.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نخستین یادواره شهدای مجلس شورای اسلامی،  گفت: خداوند بزرگ را شاکرم که این توفیق را به ما در مجلس شورای اسلامی و همۀ همکاران و همسنگران عزیزم در مجلس داد که امشب میزبان خانواده‌های معظم شهدای نمایندگان مجلس، کارکنان مجلس، عزیزان پاسدار در مجلس باشیم. به همۀ شما عزیزان خوشامد می‌گویم. پا بر چشمان ما گذاشتید. برخی از عزیزان از راه دور سختی سفر را تحمل کردند. برخی با کهولت سن و بیماری تشریف آوردند. ما قدردان لطف بزرگواران هستیم. باور ما این است که این کشور هرچه در بعد مادی و معنوی دارد، به برکت خون شهداست.

وی افزود:  این یادواره شهدا، قبل از آنکه جلسۀ قدردانی از شهدا باشد، جلسۀ تذکر برای یکایک ماست تا غفلت نکنیم. شهدای مجلس نشان دادند مردم باید اولویت مجلس باشد. آن‌ها نشان دادند مجلس باید مردمی، فعال و صدای ملت باشد.

رئیس مجلس ادامه داد: امروز باید اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه را مبنا و اولویت خود قرار دهیم تا دین خود را به شهدا ادا کرده باشیم.

وی گفت:  این نشست مجلس یاد و نام شهداست. ما مردم‌داری را باید از آن‌ها یاد بگیریم. نمایندگان مجلس در انقلاب اسلامی نمایندگان مردم‌اند و عین مردم‌اند. به تصاویر نگاه کنید. آن روزی که مردم در میدان جنگ جان دادند، نمایندگان نیز در میدان جنگ جان دادند. آن روزی که مردم در کف خیابان با منافقین مبارزه کردند، نمایندگانشان نیز در کنارشان با منافقین مبارزه کردند. همچون شهید کامیاب که نماینده شد، اما پیش از حضور در صحن به دست منافقان به شهادت رسید.  

رئیس مجلس اضافه کرد: من لایق سخن‌گفتن درمقابل خانوادۀ شهدا نیستم. وظیفه داشتم خیر مقدم خدمت بزرگواران بگویم. وظیفه داشتیم مجدداً با شهدای عزیز در ایام فاطمیه تجدید بیعت کنیم و بگوییم به آن‌ها متعهد هستیم. ما باید حافظان میراث و وارثان شهدا باشیم، نه میراث‌خور شهدا، که در این صورت نه عزت دنیوی خواهیم داشت، نه اجر اخروی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 28
  • ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    18 0
    از قانون بازنشستگی ۳۵ سال معلوم بود.از تغییر وضیعت کارگرها معلوم بود.
    • وطنخواه ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      7 0
      ملت میگه کلک مافیا رو بکنید، چه خودرو، شکر، چادر،... خودتونم میدونید دیگه گندش در اومده.............
    • ناشناس ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      0 0
      دیگه وقتتان تمام شد.
  • محسن ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    17 0
    به به جناب مهندس صدای ملت هستید دیگه چرا اعلام میکنید با قانونهای خوب مثل ...سن بازنشستگی و غیره
  • هادی ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    15 0
    واقعا این مجلس صدای مردم بود؟؟ببینید اکثر مردم چی میخوان
  • ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    12 0
    خصلت بارز ایرانی ها شب امتحانی بودنشان هست
  • ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    و نسبت تعداد پیام های غیرقابل انتشار به پیام های انتشار یافته، خود بیانگر نکات بسیار خوبی است.
  • Puyamotlaqسیدمحمدمهدی ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 5
    الله اکبر و لله الحمد بسم‌الله الرحمن الرحیم (سجده/آیه۲۲ وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ ذُکِّرَ بِآیاتِ رَبِّهِ ثُمَّ أَعْرَضَ عَنْها إِنّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ .) صدق الله العلی العظیم. بنابر اصل آزادی بیان در رسانه‌های جمعی ذیل نظر به وظیفه انسانی که بر عهده تمامی افراد است تا نوع بشر را برای حفظ بقای گونه انسانی پاسداری نمایند در برابر جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت سپاسگزارم که به موضوع زیر توجه کامل دارید : مرگ بر رژیم گناهکار ایالات متحده آمریکا و متحدانش که به واسطه جلوگیری از یاری رساندن نوع بشر آزاده جهان به قهرمانان فلسطینی ساکن غزه ( کودکان و خانواده‌های مسلمان ) همان بانک اهدف حمله وحشیانه اشغالگر رژیم نژادپرست استثمارگر طی ۷۴ روز گذشته همانند آنچه در طول ۷۵ سال گذشته شاهد آن بودیم. دقیقا بدین صورت سرزمین‌های فلسطین را به واسطه جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت یک به یک اشغال کرده تا ضمن شهرک سازی اقدام به سکونت نظامیان در ان طی ۷۵ سال گذشته نموده اند . امروز نوبت نوار غزه رسیده است امروز یک میلیون کودک فلسطینی به همراه خانواده و بستگان خانوادگی آواره شده اند چرا که در باریکه غزه توسط بیش از ۴۰ هزار تن از بمب‌های آمریکایی بمباران می شود که تمام این تجهیزات نظامی و بمب‌ها در ۷۴ روز گذشته توسط رژیم ایالات متحده آمریکا از طریق ناوبری هوایی و دریایی به دست نژادپرستان جنایتکار در رژیم اشغالگر صهیونیستی رسیده است بمنظور ادامه جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در سرزمین فلسطین ، جالبترین موضوع گذشت ۷۴ روز از این جنایات در مورد هیچ یک از این تازه‌ترین جنایات در هیچ کدام از دستگاه های قضایی مستقل دنیا هنوز حکم قضایی پیگیری نتانیاهو صادر نشده است. خانواده‌های نظامیان اشغالگری که دربند حماس هستند توسط متحدان کابینه نتانیاهو تا صحن سازمان ملل متحد در ژنو می روند تا در برابر وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار گیرند برای مظلوم نمایی آن وقت تمام فضای رسانه خواندنی بچه مذهبی ها پر شده از گفتگوی صهیونیست ها در رسانه هاشان که تماما یا شایعه پراکنی بر اساس واقعیت های میدانی حق را جای ناحق جا زدن است و یا دروغ پردازی مگر خود حضرت آقا نفرمودند نباید مرجع خبری گفتار و اوامر دشمن ویا رسانه های دشمن باشد . شما یا از دشمنی آنها خبر ندارید و یا از کید دشمن غافل هستید.
  • ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    قالیباف: مجلس نباید منفعل باشد، باید صدای ملت باشیم."چقدر حرف میزنی،کو عملت،مجلس رو کردی کرسی وعظ و خطابه!،شما جیب مارو نزن،نمیخواد صدای ما باشی!.
  • ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 1
    توکل به خدا کن ، گر به شوق کعبه در بیابانی از سرزنش خار مغیلان مترس ، ملت خادم را از خائن میتواند تمیز دهد محمد باقر یا حق به پیش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس