کد خبر 1557257
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰

به گزارش مشرق، کانال حرف حساب در ایتا مطلبی را با عنوان حکمت سلام آخر نماز که برگرفته از صفحات 108 و 109 کتاب حکمت عبادات آیت الله جوادی آملی است را منتشر کرد:

یکی از عرفای بزرگ اسلام سخنی دارد که در کتاب «سر الصلاة» امام خمینی (ره) هم آمده است. وی می‌گوید: کسی که در نماز حواسش پیش غیرخدا و متوجه زندگی است، چگونه به خود اجازه می‌دهد در پایان نماز بگوید: «السلام علیکم و رحمة‌الله»؟ چون پیغمبر اکرم (ص) فرمود: «المُصَلِّی یُنَاجِی رَبَّهُ» نمازگزار، مشغول مناجات با خداست. پس با مردم و در جمع دیگران نیست. وقتی نمازش تمام شد و مناجاتش با خدای سبحان به پایان رسید، از حضور خدا برمی‌گردد و در بین مردم قرار می‌گیرد و چون وارد جمع دیگران می‌شود می‌گوید: «السلام علیکم...» افرادی که در مجمع و مجلس در کنار یکدیگر نشسته‌اند، هیچ‌کدام به یکدیگر سلام نمی‌کنند؛ زیرا در حضور یکدیگرند. کسی که در آن جمع نیست و از جای دیگر وارد می‌شود، سلام می‌کند.

آن بزرگ عارف می‌گوید: من در تعجبم کسی که حواسش پیش زندگی است و اصلاً با خدا مناجات نکرده و از مردم جدا نشده، چگونه به خود اجازه می‌دهد که بگوید «السلام علیکم و...»؟!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • جناب ۰۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    2 19
    فقط شخص جنابعالی جوادی املی مستثنی هستند. که خدارا می بینند و خلق خدارا مورد طعن و کنایه قرار می دهند.
    • پریسا متفکر ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      9 2
      حسادت یک بیماری است. به جای حسادت به آیت الله جوادی آملی، خودت رو بالا ببر و ارزش های اسلامی رو در خودت به منصه ظهور برسان
    • ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      4 0
      از تو در شگفت هم نمي توانم بود که ديدن بزرگيت را، چشم کوچک من بسنده نيست: مور، چه مي داند که بر ديواره ي اهرام مي گذرد يا بر خشتي خام مغز کوچک شما گنجایش فهم سخنان آیت الله جوادی آملی را ندارد
  • پریسا متفکر ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    7 6
    سلام خدا بر آیت الله جوادی آملی خاطرم هست 20 سال پیش در نماز جمعه قم فرمودند: اگر می بینید که ما روحانیون در بالای منبر و در نماز جمعه می گوییم تقوا و شما مردم می شنوید تقوا اما یک قطره باران نمی بارد برای این است که نه گوینده، گوینده است و نه شنونده، شنونده.(مشرق تایید کن کامنت من رو به خدا راست میگم.)
  • ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    2 8
    این خذعبلات چیه مینویسید. تحلیلهای بیخود. روش نماز خواندن ما الگو گرفته شده از اتفاقاتی است که در معراج پیامبر اتفاق افتاده. ملائک اینجوری به پیامبر و اهل بیت سلام دادند و ما هم همین رو تکرار میکنیم
  • ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    8 1
    کار به کجا رسید که چهارتا بیسواد میان نظر یک مرجع دینی در یک حوزه تخصصی را نقد می‌کنند، اصلا شما در عمرتان یک نماز با توجه تا حالا خوانید که می‌آیید نظر آیت الله جوادی را نقد میکنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس