رئیس‌جمهوری چک: پوتین فقط با ترامپ درباره اوکراین مذاکره خواهد کرد

پتر پاول رئیس‌جمهوری چک مدعی شد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در صورت پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا، فقط با این چهره در مورد مذاکرات صلح اوکراین مذاکره خواهد کرد.

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهوری چک اظهار داشت: پوتین منتظر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و امیدوار است با ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه در مورد آینده جنگ روسیه و اوکراین بدون دخالت هیچ کشور اروپایی مذاکره کند.

به ادعای این رهبر اروپایی، رئیس‌جمهوری روسیه به وضوح مشخص ساخته که تا زمان نتیجه انتخابات ۲۰۲۴ در آمریکا، نمی‌توان در مورد مذاکرات صلح با اوکراین صحبت کرد.

رئیس‌جمهوری چک اضافه کرد: طرف احتمالی پوتین برای مذاکرات صلح کسی نیست جز آمریکا بدون حضور هیچ یک از کشورهای بزرگ اروپایی.

به ادعای وی، چنین مذاکراتی میان پوتین و ترامپ می تواند منجر به نوعی سازش شود که در نتیجه بار دیگر روسیه را به بازیگری کلیدی تبدیل کرده و دیگر کشورها باید به نحوی با آن کنار بیایند.

یوراکتیو یادآور شد: ترامپ بارها اعلام کرده است که در صورت انتخاب مجدد، جنگ اوکراین را ظرف ۲۴ ساعت حل خواهد کرد.

تحلیلگران اروپایی نیز پیش‌بینی کرده اند که پیروزی ترامپ به احتمال زیاد موقعیت اوکراین را تضعیف خواهد کرد و باید آن را به عنوان زنگ خطری برای استقلال راهبردی اروپا در دفاع از خود تلقی کرد.

پاول که پیش از انتخاب به عنوان رئیس‌جمهوری چک در ژانویه ۲۰۲۳ (دی ۱۴۰۱) رئیس کمیته نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بود، از حامیان سرسخت اوکراین است. اما باتوجه به اظهارات اخیرش که گفته‌است جهان باید به زودی برای شرایطی جدید آماده شود، به نظر می رسد در مورد پیشبرد جنگ جاری با روسیه تردید داشته باشد.

وی در این زمینه تشریح کرد: اتفاقات زیادی پیش رو داریم، زیرا توسعه جنگ کنونی نشان می دهد که به احتمال زیاد در سال آینده شاهد تحولات مهمی خواهیم بود و این یعنی وضعیت آنگونه که ما دوست داریم نخواهد شد.

این پایگاه خبری- تحلیلی در پایان نوشت: به نظر می رسد اظهارات پاول بازتاب بیانیه ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در اوایل ماه جاری باشد که گفته بود باید منتظر اخبار بد از جبهه اوکراین باشیم.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    خب معلومه با نوکرش مذاکره می کنه
    • ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      5 1
      هر دوشون نوکر قدرت و ثروت هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس