کد خبر 1556811
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
ترامپ: مهاجران خون کشور ما را «مسموم» می‌کنند

رئیس جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی جنجالی ضمن مخالفت با ورود مهاجران خارجی به آمریکا عنوان کرد که آنها خون مردم این کشور را «مسموم» می کنند.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی جدید عنوان کرده است که مهاجران «خون کشور آمریکا را مسموم می‌کنند» (از لحاظ نژادی کشور را فاسد می‌کنند)؛ اظهارنظری که ستاد انتخاباتی بایدن آن را به مواضع هیتلر تشبیه کرد.

به گزارش «ان‌بی‌سی نیوز»، اظهارات توهین‌آمیز دونالد ترامپ خطاب به مهاجرانی که به ایالات متحده آمریکا می‌آیند با واکنش شدید رقیب اصلی دموکرات وی، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مواجه شد.

ترامپ در جریان یک سخنرانی در میان هوادارانش در این رابطه خطاب به دولت بایدن عنوان کرد: آنها اجازه ورود مهاجران به کشور را دادند، فکر می‌کنم اکنون تعداد واقعی آنها ۱۵ الی ۱۶ میلیون نفر باشد. افرادی که نژاد کشور ما را فاسد می‌کنند».

ترامپ در ادامه اظهارات توهین آمیزش گفته است: آنها از موسسات روانی و زندان های سراسر جهان می‌آیند. نه فقط در آمریکای جنوبی یا سه چهار کشوری که فکر می‌کنیم، بلکه در سراسر جهان این کار را انجام می‌دهند. آنها از آفریقا، آسیا و سراسر جهان وارد کشور ما می‌شوند.

ترامپ در همین رابطه در پستی که در شبکه اجتماعی خودش منتشر کرد، بار دیگر واژه «مسمومیت» را تکرار کرد و در جریان پست دیگری عنوان کرد: مهاجرت غیرقانونی خون ملت ما را مسموم می‌کند. آنها از زندان‌ها و موسسات روانی سراسر جهان وارد آمریکا می‌شوند.

اصطلاح «مسمومیت خون» اولین بار از سوی «آدولف هیتلر» استفاده شد که در آن از مهاجرت‌ها و ترکیب نژادها انتقاد کرد. هیتلر در این رابطه گفته بود: همه فرهنگ‌های بزرگ گذشته تنها به این دلیل از بین رفتند که نژادهای اولیه بر اثر مسمومیت خون فاسد شدند.

ستاد انتخاباتی بایدن با انتشار بیانیه‌ای، از این اظهارات ترامپ انتقاد کرد. این ستاد عنوان کرد: دونالد ترامپ الگوهای خود را با اظهارات طوطی وار از سخنان آدولف هیتلر، تمجید از کیم جونگ‌اون و نقل قول از ولادیمیر پوتین در زمان نامزدی برای ریاست جمهوری با وعده حکومت کردن به عنوان یک دیکتاتور و البته تهدید دموکراسی آمریکا به نمایش گذاشت. ترامپ از طرح خود برای حبس کردن میلیون‌ها نفر در اردوگاه‌های ابایی ندارد و به دروغ گفتن درباره زمانی که جو بایدن سه سال پیش با بیش از ۷ میلیون رای او را شکست داد، ادامه می‌دهد.

حتی برخی از رقبای انتخاباتی ترامپ در حزب جمهوری‌خواه نیز اظهارات وی را در این رابطه «منزجر کننده» خوانده‌اند. ستاد انتخاباتی ترامپ به این اظهارات هیچ واکنشی نشان نداده است.

این اولین بار نیست که ترامپ برای انتقاد از سیاست‌های مرتبط با ورود مهاجران به داخل کشور آمریکا از اصطلاح «مسمومیت خون» استفاده می‌کند. ترامپ اوایل سال جاری هم در جریان مصاحبه‌ای از این اصطلاح استفاده و از سیاست‌های مهاجرتی دولت بایدن نیز انتقاد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    1 0
    مادر دونالد ترامپ مهاجر غیرقانونی بوده،خخخخ
  • ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    3 0
    مرتیکه خودت خون مردم دنیا را مسموم کرده ای و زر زیادی هم میزنی؟؟؟!!!
  • ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    1 0
    اینان خون کشور خودمون هم مسموم کرده بودند!!!!توروخدابرنگردونین!
  • ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    0 0
    باید کشورهای مشترک المنافع مثل اعضای بریکس و غیره ورود، اقامت، سیاحت و.... یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش رو در کشورهاشون ممنوع بکنن تا این ترامپ کلنگی بشینه سر جاش!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس