بار فنی دربی صفر بود/ سپاهان بالاترین شانس قهرمانی را دارد

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به بازی استقلال و پرسپولیس پیش بینی خود از قهرمانی زودهنگام فصل جاری لیگ برتر را کرد و گفت: سپاهان از همه تیم ها بهتر است.

به گزارش مشرق، تساوی یک - یک دیدارهای پرسپولیس و استقلال در صد و دومین دربی پایتخت در حالی رقم خورد که حاشیه‌های آن به مراتب بیشتر از بار فنی بازیکنان بود. حاشیه‌هایی که روی نیمکت‌ها بیشتر از داخل مستطیل سبز بود.

محمدرضا مهدوی ضمن تأیید این موضوع درباره جزئیات اتفاق رخ داده در این بازی صحبت کرد. او که سابقه پوشیدن پیراهن هر دو تیم را در کار نامه اش دارد در خصوص عملکرد سرخابی‌های پایتخت گفت: توجه به دربی همیشگی بوده است اما اینکه هر تیمی بخواهد بیش از اندازه روی بازی غیر فنی تمرکز کند حوصله سر بر است. هوادار هم تا حدی حاشیه دوست دارد نه اینکه همه چیز را با شور و ولع بخواهیم جلوه دهیم در صورتیکه مغز پوچ و خالی دارد.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران که سابقه پوشیدن پیراهن دو تیم را در کارنامه دارد تصریح کرد: توقع فنی از دربی همیشه کم است. این بازی هم خارج از قاعده نبود. هر دو تیم می‌خواستند گل نخورند چون اینقدر حاشیه دارند که سرگرم همان‌ها هستند. هیچ تیمی خوب بازی نکرد. بازدهی بازیکنان هم حداقل بود. اشتباهات فردی به قدری زیاد بود که هیچ کدام از تیم‌ها نتوانستند استفاده کنند. بار فنی دو تیم هیچ مطلق بود.

بیشتر بخوانید:

دربی ۱۰۲ طبل توخالیِ اعصاب خردکن/ این سیرک تهوع آور را تمام کنید!

او درباره جنجال‌های به وجود آمده با حضور سیستم داور ویدئویی یادآور شد: قطعا حضور VAR به آرامش در فوتبال ایران کمک می‌کند اما مهم‌تر این است که فرهنگ استفاده و همچنین نحوه کمک گیری از آن را روشن و شفاف بیان کرد. VAR ساختار مهم این روزهاست اما برای اینکه برای اولین بار در تاریخ فوتبال کشور در روز دربی استفاده شود جالب نبود. همین عدم آموزش به داور وسط و حتی نیمکت‌ها و بازیکنان باعث التهاب بیشتر در جریان مسابقه شد.

مهدوی با انتقاد از نادیده گرفتن مسائل تاکتیکی در بازی‌های اخیر استقلال و پرسپولیس تاکید کرد: متأسفانه ضعف‌های فنی در خطوط مختلف زمین در هر دو تیم شاهد هستیم. این موضوع در دربی بیشتر هم بود. باید روی نقاط ضعف کار شود تا ایرادهای خود را برطرف کنند. پرسپولیس در گلزنی خوب نیست و استقلال هم شرایط نسبتا مشابهی دارد. پاس‌های سالم رو به جلو و مفید در هر دو تیم کمتر شده است. بازی‌سازی باید در استقلال و پرسپولیس بهتر شود و خلق موقعیت‌های بیشتری در خط حمله باشد تا مهاجم بتواند استفاده کند.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران پیش بینی زودهنگامی از قهرمان بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر داشت. او درباره عملکرد مدعیان قهرمانی گفت: سپاهان پارسال به خاطر عدم شناخت مورایس از وضعیت فوتبال و فوتبالیست ایرانی نتوانست تیمش را قهرمان کند. شک نکنید او می‌تواند امسال تیمش را با اختلاف فاحش با وجود چهار امتیازی که کسر شده است قهرمان کند. آنها تیمی منسجم هماهنگ و تمام و کمال هستند که ایده‌های فنی کادر فنی خود را در زمین پیاده می‌کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس