کد خبر 1556587
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
خودکشی سربازان اسرائیلی بر اثر فشار روانی جنگ غزه

همزمان با ادامه جنگ غزه در هفتادمین روز، یک وزیر صهیونیست به تلفات سنگین ارتش رژیم اشغالگر در نوار غزه اذعان کرد.

به گزارش مشرق، «آوی دیختر» وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی و رئیس سابق سرویس امنیت داخلی (شاباک) در گفت‌وگو به شبکه ۱۲ این رژیم اعتراف کرد: ما در غزه هزینه های بسیار بالایی می‌پردازیم و تلاش‌های جنگی در آنجا بسیار سخت است.

وی گفت: استفاده اسرائیل از این میزان نیرو در جنگ‌ها و همچنین این حجم عظیم بمب بی‌سابقه است.

روزنامه معروف صهیونیستی «معاریو» نیز با اشاره غیر مستقیم به شکست توهم مقامات رژیم اشغالگر برای «نابودی و پایان حماس» نوشت: جنبش حماس یک ارتش بی‌پایان (شکست ناپذیر) به نظر می‌رسد و هنوز راه زیادی برای حل و فصل نبرد در نوار غزه باقی مانده است.

معاریو همچنین گزارش داد: کابینه نتانیاهو ممکن است از ضرب الاجل‌های تعیین شده توسط دولت بایدن برای پایان دادن به این نبرد نظامی در آغاز سال آینده میلادی فراتر رود.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز شنبه شب اعتراف کرده بود: هزینه جنگ در غزه بسیار بالاست و هر روز آن را می‌پردازیم.

ارتش رژیم صهیونیستی ۷۰ روز است که نوار غزه و زنان و کودکان را آماج حملات جنایتکارانه خود قرار داده است تا همچنان در جستجوی یک امتیاز واقعی و دستاوردی عینی باشد تا جنگ ۲۰۲۳ غزه یک پایان تلخ برایش رقم نزند. اما سیلی واقعیت این بار سنگین‌تر به صورت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و اسرائیل خواهد خورد.

درک این موضوع که رژیم صهیونیستی و به خصوص کابینه راست افراطی حاکم بر سرزمین‌های اشغالی شکست اولیه را با برداشتن گام‌های اشتباه بعدی و سنگین‌تر کردن ابعاد آن بپذیرند، تقریبا در ساختارهای سیاسی- نظامی صهیونیستی یافت نمی‌شود.

نتانیاهو تلاش دارد تا بگوید این مسیر را تا انتها و به بهای اینکه همه بازنده باشند، ادامه می‌دهد اما واقعیات میدانی کمترین حساسیتی به سیگنال‌های وی نشان نمی‌دهد. نخست‌وزیر صهیونیست‌ها در باتلاقی فرو رفته که نه می‌تواند به عقب برگردد و نه توان پیشروی دارد.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی نوار غزه را بمباران کرده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس