دستگیری سارقین تجهیزات مترو در ایستگاه صادقیه

دادستان تهران گفت: تاکنون ۴ نفر از اعضای باند کلاهبرداری از بیماران بستری که با معرفی خود به عنوان پزشک معالج بیمارستان، اقدام به اخذ وجوه ازخانواده‌ها می‌کردند؛ شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، علی صالحی دادستان تهران اظهار کرد: شیوه کلاهبرداری به این صورت بوده است که متهمان با سوء استفاده از وضعیت روحی و روانی خانواده‌های بیماران بستری و بد حال در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌هایی نظیر آراد، نیکان و امام خمینی(ره)، طی تماس تلفنی با این خانواده‌ها، خود را به عنوان پزشک معالج معرفی کرده و اقدام به اخذ مشخصات بیماران می‌کردند و سپس به شیوه فریبکارانه با اخذ مبالغی از خانواده بیماران، وجوه نامشروع محصله از جرم را به طلا و ارز تبدیل می‌کردند.

وی افزود: تاکنون ۳ نفر از این افراد و از جمله سر دسته باند مذکور شناسایی و با صدور قرار تأمین کیفری متناسب بازداشت شده‌اند، ضمن اینکه یکی دیگر از متهمان پرونده نیز، متعاقب دستورات و نیابت قضایی صادره به یکی از شهرستان‌های شمالی بازداشت و به شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۶ تهران اعزام شده است.

دادستان تهران با بیان اینکه حدود ۱۰ نفر از شاکیان با حضور در مرجع قضایی اعلام شکایت کرده‌اند؛ اضافه کرد: با توجه به جدید بودن شیوه کلاهبرداری ابداعی توسط متهمان، احتمال می‌رود مبالغ کلانی کلاهبرداری صورت گرفته و افراد زیادی مورد سوءاستفاده واقع شده باشند، لذا انتظار می‌رود تعداد شاکیان پرونده افزایش یابد.

شهروندان بزه‌دیده برای طرح شکایت به دادسرا مراجعه کنند

صالحی تصریح کرد: با صدور دستورات قاطع قضایی، تحقیقات مقدماتی تا شناسایی سایر مرتبطان و متهمان پرونده و همچنین اعاده حقوق بزه‌دیدگان در اسرع وقت، با جدیت ادامه دارد.

دادستان تهران همچنین ضمن توصیه شهروندان به حفظ هوشیاری در موارد مشابه، تأکید کرد: شهروندان باید با رعایت تمام جوانب احتیاط، مانع از نیل کلاهبرداران به اهداف شوم خود شوند و چنانچه در رابطه با این پرونده نیز مورد بزه واقع شده‌اند؛ جهت طرح شکایت به شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۶ تهران مراجعه کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    5 0
    مشکل از بیمارستانها و بیمه ها و برخی پزشکان است که با دریافت زیر میزی چنین روشی را برای برخی کلاهبرداران باز میکنند. اگر کلیه دریافتها در بیمارستانها از مبادی قانونی و رسمی باشد و اصولا بیماری که بیمه شده است نیازی به پرداخت وجوه اضافی خارج از حساب رسمی نداشته باشد ، این چنین وقایعی بروز پیدا نمی کند.
  • ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    2 0
    مجازات کمتر از دوبار اعدام برای هریک از این ابلیسها هم کم است که حتی به بیماران و دردمندان هم رحم نکرده اند
    • ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      2 0
      اگر کسی قتل نفس و فساد فی الارض کرده باشد حکمش مطابق شرع اسلام قصاص یا اعدام است ، اما باید برای مجرمین غیر سابقه دار در جرایم اجتماعی و کلاهبرداری و سرقت غیر مسلحانه اینگونه افراد مجازاتهای اجتماعی تعیین کرد . یعنی باید خدمات جاده سازی و درخت کاری و نظافت شهری و کارهای عام المنفعه و یا خدمت به بیماران بی بضاعت تعیین گردد و در صورتیکه دادگاه تشخیص دهد در انجام امور محوله و خدمت به بیماران قصور کرده اند محکومیتشان اضافه گردد. همچنین در طول خدمت جزو وظیفه بگیران باشند یعنی حقوق کارگری به آنها بدهند و با پابند الکترونیکی محدوده حرکتی برایشان مقرر و مسئولیت آن به عهده حراست بیمارستان و نیروی انتظامی منطقه باشد. باید هر روز صبح و شب ملزم به حضور و غیاب انتظامی باشند تا بفهمند که در مورد چه افراد مضطری دچار جرم شده اند و واقعا از کار خودشان پشیمان شوند. خواهشا برنامه ریزان در کشور بصورت اصولی از اینگونه جرایم جلوگیری کنند و کشور را فقط با هزینه سازی اداره نکنند بلکه با سازوکار محکومیتهای اجتماعی و کنترل دقیق مجرمین ، آنها را از انجام جرم و جنایت متنبه کرده و ضمنا در راه آموزش احکام شرع اسلام و اخلاقی و فرهنگ اجتماعی آنها سعی بیشتر به عمل آورند. نهادهای انتظامی و امنیتی باید کنترل دقیق بر اجرای اینگونه احکام داشته باشند تا موثر واقع شود.
  • ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    1 0
    این افراد چطور وارد بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان میشدن و اطلاعات بیمار و بستگانشون بدست میاوردن؟
    • ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      0 0
      راه میرفتن!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس