کد خبر 1556414
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
نتفلیکس شفاف‌ترین آمارها درباره بینندگانش را منتشر کرد

کمپانی نتفلیکس در گامی بزرگ در جهت شفاف‌سازی، برای نخستین بار گزارشی را درباره محصولاتی که تماشاگران در بازه‌ای شش ماهه در این سرویس پخش دیده‌اند، منتشر کرد.

به گزارش مشرق، کمپانی نتفلیکس در گامی بزرگ در جهت شفاف‌سازی، برای نخستین بار گزارشی را درباره محصولاتی که تماشاگران در بازه‌ای شش ماهه در این سرویس پخش دیده‌اند، منتشر کرد که نشان می‌دهد سریال «نگهبان شب» با ٨١۲ میلیون ساعت بازدید درصدر پربازدیدترین محصولات این شبکه قرار دارد.

این سرویس پخش آنلاین در یادداشتی اعلام کرد که این گزارش با عنوان «آنچه تماشا کردیم؛ گزارش تعاملی نتفلیکس» قرار است دو بار در سال منتشر شود و افزود که این اقدام «گامی بلند و رو به جلو» برای صنعت فیلمسازی است.

این غول پخش و تولید از سال ۲۰۲۱ شروع به انتشار فهرست ۱۰ عنوان پربیننده به صورت هفتگی کرده بود.

این گزارش مجموع ساعاتی که یک محصول دیده شده را مورد سنجش قرار می‌دهد و تنها مختص عناوینی است که بیش از ٥٠ هزار ساعت بازدید داشته‌اند. نتفلیکس سال‌ها این روش را برای محاسبه به کار می‌گرفت اما تاکنون داده‌ها به صورت عمومی منتشر نشده بودند.

به عنوان بخشی از توافق انجمن نویسندگان آمریکا که در اکتبر به تصویب رسید، سرویس‌های استریم مانند نتفلیکس و دیزنی پلاس متعهد شده‌اند که شفافیت را در مورد تعداد ساعات پخش برنامه‌های خود افزایش دهند.

این گزارش ١٨ هزار عنوان را که از ماه ژانویه تا ژوئن پخش شده، پوشش می‌دهد و تعداد ساعت بازدید آنها را محاسبه می‌کند.

. نگهبان شب، فصل ١ (٨١۲ میلیون ساعت)
. جینی و جورجیا، فصل ۲ (۶۶٥ میلیون و صد هزار ساعت)
. افتخار، فصل ١ (۶۶۲ میلیون و هشتصدهزار ساعت)
. ونزدی، فصل ١ (٥٠٧ میلیون و هفتصد هزار ساعت)
. ملکه شارلوت: داستان بریجرتون (٥٠۳ میلیون ساعت)

مدیرعامل نتفلیکس تد ساراندوس در کنفرانسی اعلام کرد که موثرترین راه برای سنجش میزان مشارکت از طریق ساعات تماشاست و عدم شفافیت موجب پیدایش چرخه بی‌‎اعتمادی درخصوص داده‌ها می‌شود.

«احتمالاً این اطلاعات بیشتر از چیزی است که نیاز دارید. اما من فکر می‌کنم که محیط بهتری برای انجمن، برای ما، برای تولیدکنندگان و برای سازندگان ایجاد می‌کند.»

این کمپانی تاکید کرد که این داده‌ها قدرت فصل‌های مابعد یک سریال‌ها مانند فصل چهارم «تو» (٤٤٠ میلیون و ششصد هزار ساعت) و فصل سوم «کرانه‌های خارجی» (٤٠۲ میلیون و پانصد هزار ساعت) را نشان می‌دهد.

این گزارش همچنین نشان داد که بینندگان ژانرهای متنوعی را دنبال می‌کنند. لورن اسمیت، معاون استراتژی و مالی جهانی، گفت که به‌طور متوسط، اعضا در ماه، شش ژانر مختلف را تماشا می‌کنند و پربیننده‌ترین عناوین نتفلیکس از بیش از ۱۲ ژانر گوناگون هستند.

نتفلیکس در پایان تایید کرد که فهرست‌های قبلی ۱۰ عنوان برتر با این گزارش همپوشانی کامل دارند و ۶۰ درصد از عناوین در فهرست ۱۰ عنوان برتر رویت می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس