کد خبر 1556361
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
سیل، آبگرفتگی و برف و کولاک در ۱۴ استان کشور

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وقوع سیل، آبگرفتگی و برف و کولاک در ۱۴ استان کشور گفت: بیش از ۱۳۰۰ نفر در این استان‌ها امدادرسانی شدند.

به گزارش مشرق، بابک محمودی رئیس سازمان امدادونجات با اشاره به عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان و مازندران گفت: از روز ۲۲ آذر تا کنون امدادگران هلال‌احمر در استان‌های متأثر از سوانح جوی در حال خدمت بوده و در ۲۲ شهرستان و ۲۸ منطقه شامل ۴ شهر، ۴ روستا و ۲۰ محور کوهستانی به حادثه‌دیدگان امدادرسانی کردند.

وی با اشاره به امدادرسانی به ١٣٣٧ حادثه‌دیده، افزود: با تلاش امدادگران ۱۵۸ نفر اسکان اضطراری یافته، همچنین ۱۸ آسیب‌دیده به مناطق امن منتقل شدند.

به گفته رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر، در این عملیات، ۲۵۸ خودرو از برف رهاسازی شده و آب و گل و لای جمع شده در ۵ واحد مسکونی نیز تخلیه شد.

محمودی بیان داشت: ۴۵ تیم امدادی شامل ۱۳۹ امدادگر و نجاتگر در عملیات امدادرسانی در استان‌های متأثر از سوانح جوی مشارکت داشته و علاوه بر نجات، رهاسازی و اسکان حادثه‌دیدگان، اقلام غذایی و زیستی نیز میان آن‌ها توزیع کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس