کد خبر 1556104
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
درخشش بانوان پاورلیفتینگ در مسابقات قهرمانی آسیا

شهلا قهرمانی و الهام سلیمیان در روز چهارم مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا در دسته‌های ۶۹ و ۷۶ کیلوگرم نائب قهرمان شدند.

به گزارش مشرق، در ادامه مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی سال ۲۰۲۳ آسیا در کشور مالزی، امروز (جمعه) شهلا قهرمانی در دسته ۶۹ کیلوگرم و الهام سلیمیان در دسته ۷۶ کیلوگرم به مصاف رقبای خود رفتند.

شهلا قهرمانی که با ۸ ورزشکار از کشورهای آسیایی رقابت می‌کرد، در حرکت اسکوات با رکورد ۱۶۷.۵ کیلوگرم به مدال طلا رسید. ملی‌پوشان بانوان کشورمان در حرکت پرس سینه دسته ۶۹ کیلوگرم رکورد ۸۲.۵ کیلوگرم را ثبت کرد. همچنین قهرمانی در ددلیفت وزنه ۱۷۵ کیلوگرمی را مهار کرد تا در مجموع با رکورد ۴۲۵ کیلوگرم به عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره مسابقات آسیایی دست پیدا کند.

در رقابت‌های این دسته ورزشکار قزاقستانی به مقام نخست و ورزشکاری از سنگاپور به عنوان سومی دست یافتند.

الهام سلیمیان در دسته ۷۶ کیلوگرم نیز با مهار وزنه ۱۶۵ کیلوگرمی در حرکت اسکوات کار خود را آغاز کرد. او در حرکت پرس سینه با رکورد ۹۷.۵ کیلوگرم به مدال نقره رسید. او در یک رقابت میلیمتری در حرکت ددلیفت وزنه ۱۹۲.۵ کیلوگرم را به درستی مهار کرد تا در مجموع با رکورد ۴۵۵ کیلوگرم روی سکوی نایب قهرمانی آسیا بایستد و مدال نقره را بر گردن بیاویزد. در این دسته ورزشکار فیلیپینی قهرمان شد و نماینده سنگاپور در رده سوم قرار گرفت.

بدین ترتیب پرونده تیم ملی بانوان پاورلیفتینگ در اولین حضور خود در مسابقات قهرمانی آسیا با سه نماینده بسته شد. فاطمه نایب مهدی در رده سنی پیشکسوتان و الهام سلیمیان و شهلا قهرمانی در بخش بزرگسالان به عناوین نایب قهرمانی دست یافتند و با سه مدال نقره مجموع کارنامه قابل قبولی را به نام خود ثبت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مرصاد ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    3 0
    حضور زنان ؛ در رشته های کاملا مردانه ، آنهم در جمهوری اسلامی ، هنر نیست ! از نگاه اسلام ؛ این رشته ها ، به دلایل مختلف ، مناسب زنان نیست !!
  • ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    3 1
    متاسفانه ورزش خانمها در جمع مردان باعث بی حیایی و بی حجابی در جامعه می شود. و هیچ افتخاری برای مملکت نیست. خدا لعنت کند آنهایی که مجوز ابن بی و بندوباری ها را می دهند.
  • ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    1 0
    متاسفانه ورزش خانمها با لباسهای نامناسب در جمع مردان باعث بی حیایی و بی حجابی در جامعه می شود. و هیچ افتخاری برای مملکت نیست
  • ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    0 0
    این همه زور میزنن یک جاییشون نمیجره؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس