شرط انصارالله یمن برای عدم گسترش درگیری‌ها در منطقه

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در سخنانی اعلام کرد که تنها روش و شرط عدم گسترش درگیری در منطقه، توقف تجاوز به غزه است.

به گزارش مشرق، «محمد البخیتی»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در سخنانی اعلام کرد که عملیات‌های انجام شده توسط نیروهای مسلح نشان دهنده قدرت و خرد یمن است.

محمد البخیتی همچنین افزود که عملیات نیروهای مسلح یمن تأثیر قابل توجهی بر رژیم اشغالگر و ایالات متحده دارد و آتش بس پیشین در غزه یکی از نتایج عملیات نیروهای یمنی بود.

البخیتی در ادامه تاکید کرد که هدف ما صدمه زدن به منافع دیگر کشورها نیست و تنها روش و شرط عدم گسترش درگیری در منطقه، توقف تجاوز به غزه است.

به گفته البخیتی، نظام بین الملل نیاز به یک نظام بین المللی جدید دارد، زیرا نظام فعلی بدنبال محکومیت متجاوزان نیست.

محمد البخیتی افزود که ما واقع بین هستیم و آماده دستیابی به صلح جامع و کامل در یمن هستیم، هرچند آمادگی ما برای صلح بر حمایت ما از برادرانمان در فلسطین و عملیات ما در این چارچوب تأثیری نخواهد داشت.

ساعاتی پیش از این نیز، نیروهای مسلح یمن از عملیات جدید دریایی علیه یک کشتی کانتینری در دریای سرخ خبر دادند.

در این ارتباط نیروهای مسلح یمن اعلام کردند که نیروهای دریایی این کشور عملیات نظامی را علیه کشتی کانتینری «مرسیک گبرلاتر» که به سمت اسرائیل در حرکت بود انجام دادند.

در این خبر گفته شده که کشتی کانتینری «مریک گبرلاتر» هدف پهپادهای ارتش یمن قرار گرفته است.

به گفته نیروهای مسلح یمن، عملیات هدف گیری کشتی مذکور پس از آن انجام شد که خدمه کشتی از پاسخگویی به تماس‌های نیروهای دریایی ارتش خودداری کردند.

نیروهای مسلح یمن همچنین افزود که در ۴۸ ساعت گذشته موفق شدیم از عبور چند کشتی که به سمت اسرائیل در حرکت بودند جلوگیری کنیم.

ارتش یمن تاکید کرد که ما به ممانعت مستمر خود از عبور همه کشتی‌هایی که به سمت بنادر اسرائیل حرکت می‌کنند، ادامه خواهیم داد.

یمنی‌ها تاکید کردند که جلوگیری از دریانوردی کشتی‌ها در دریای سرخ به مقصد رژیم صهیونیستی تا زمانی که مواد غذایی و دارویی به برادران‌مان درغزه نرسد، ادامه خواهد یافت.

امروز همچنین فرماندهی مرکزی نیروهای تروریست آمریکا در منطقه (سنتکام) ادعا کرد که روز ۱۳ دسامبر ناو موشک‌انداز آمریکایی در جنوب دریای سرخ به درخواست کمک یک نفتکش با پرچم جزایر مارشال پاسخ مثبت داده است.

فرماندهی مرکزی نیروهایی آمریکا در منطقه بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی مدعی شد که این ناو در پاسخ به درخواست نفتکش یادشده، پهپادی که از یمن به پرواز درآمده بود را سرنگون کرده است!

سنتکام ادعا کرد که در جریان این رخ‌داد، آسیب جانی و مالی به نفتکش و پرسنل آن وارد نشده است!

فرماندهی مرکزی نیروهایی آمریکا در منطقه مدعی شد که نیروهای ارتش ملی یمن در آغاز قصد داشتند به عرشه نفتکش نفوذ کنند، اما موفق به این اقدام نشده و ۲ موشک را به سوی آن شلیک کردند.

روز گذشته نیز، «محمد عبدالسلام»، رئیس هیأت مذاکره‌کننده یمن اعلام کرد که پس از عملیات نیروهای مسلح این کشور علیه کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ و دریای عرب، کشورهای تأثیرگذار با برقراری تماس با یمن بر حمایت خود از برقراری آتش‌بس در غزه تاکید کرده‌اند.

عبدالسلام اعلام کرد: این کشورها بر پایبندی خود نسبت به رساندن کمک‌های بشردوستانه به ملت فلسطین و مخالفت با گسترش درگیری تاکید کردند.

رئیس هیأت مذاکره‌کننده یمن گفت: ما مواضعی که خواهان برقراری آتش‌بس و ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه هستند را می‌ستاییم، اما در عین حال تاکید می‌کنیم که این مواضع باید در عمل نمود پیدا کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    1 7
    سلام و درود خدای متعال ونبی مکرم اسلام (ص) بر برادران و خواهران گرامی وارجمندیمنی که مصداق بارز شجاعت و ایمان و غیرت هستند خدای متعال پشت و پناهتان باد
  • ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    3 3
    به فضل پروردگار وقتی سر مار در تهران زده شد دنیا حتما امن تر خواهد شد
    • ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      0 0
      اگه یک جو مغز در کلهٔ پوکت بود می فهمیدی که اسلام و انقلاب وابسته به فرد نیست ، وگرنه اسلام بعد از امام حسین (ع )از بین می رفت و به فراموشی سپرده می شد و انقلاب اسلامی نیز بعد از رحلت امام خمینی ( ره) که معمار انقلاب بود فرو می پاشید به فضل پروردگار خداوند دشمنان اسلام را از احمقها آفریده🤮
  • ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    0 3
    آم یکای دو رو از یه طرف اسلحه به اسرائیل می‌فرسته و از یه طرف از طرح دو دولتی صحبت میکنه .معلومه الکی میگه
  • روجا ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    1 3
    درود بر مردم مبارز راستین یمن ...
  • گمنام ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    2 3
    ان شاءالله به توفیق الهی و به آبروی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و به برکت خون مطهر شهدا ، فلسطین بیت المقدس و مسجدالاقصی بزودی آزاد خواهند شد ان شاءالله الهی امین مرگ بر اسراییل و حامیانش مرگ بر آمریکای جنایتکار و مرگ بر منافق برای تعجیل در ظهور امام زمان بسیار دعا کنیم اللهم عجل لولیک الفرج
  • ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    1 4
    سلام و درود خدای متعال ونبی مکرم اسلام (ص) بر برادران و خواهران گرامی وارجمندیمنی که مصداق بارز شجاعت و ایمان و غیرت هستند خدای متعال پشت و پناهتان باد
  • ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    2 1
    مردانی؛ مرد مثل مردان شجاع وباشرف وغیور ومومن انصارالله که حقیقتا کمک کننده دین خدا هستند معجزه خدای متعال است
  • ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    1 0
    یمن اگه خوبه چرا امارات کشورشو اشغال کرده ؟؟ چرا امارات رو نمیزنه ؟ سیاست چقدر عجیبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس