حضور امیرعبداللهیان در نشست مجمع جهانی پناهندگان 

وزیر امور خارجه برای حضور و سخنرانی در دومین نشست مجمع جهانی پناهندگان وارد مرکز همایش‌های بین‌المللی ژنو شد.

به گزارش مشرق، دومین مجمع جهانی پناهندگان با شعار «اقدام، اتحاد و اثرگذاری» از روز چهارشنبه به مدت سه روز با حضور کشورهای عضو و به میزبانی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل کار خود را در ژنو سوئیس آغاز می‌کند.

انتظار می‌رود حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه به عنوان سخنران این نشست درباره دغدغه‌های جمهوری اسلامی در زمینه پذیرایی از پناهجویان، افزایش کمک های بین‌المللی در زمینه پناهندگان و مسأله کوچ اجباری مردم فلسطین توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی سخنرانی کند.

همچنین وزیر امور خارجه پس از دیدار با همتایان خود از عربستان، تونس، لبنان، اردن و کویت و نخست وزیر واتیکان، در حاشیه اجلاس قرار است با وزیران خارجه ژاپن و اندونزی دیدار کند.

پیمان جهانی پناهندگان که از سال ۲۰۱۹ هر چهار سال یکبار در سطح وزرا برگزار می‌شود فرصتی است تا کشورها تعهدات خود را برای کم کردن فشارها بر کشورهای میزبان، افزایش خوداتکایی پناهندگان و حمایت از بهبود شرایط کشورهای مبدا برای بازگشت امن و با عزت اعلام کنند.

تسهیم عادلانه بار و مسئولیت پناهندگان در جامعه جهانی، تسهیل شرایط برای کشورهای میزبان تقویت خوداتکایی پناهندگان و تقویت راههای پایدار رسیدگی به وضعیت پناهندگان شامل بازگشت داوطلبانه و ادغام مجدد در جوامع مبدع و اسکان مجدد پناهندگان در جوامع ثالث؛ اهدافی است که پیمان جهانی پناهندگان آنرا دنبال می‌کند. ‌ این پیمان بر این باور است بدون همکاری بین المللی راه حلی پایدار برای شرایط پناهندگان حاصل نمی‌شود.

براساس این گزارش، نشست امروز ۶ برگزار کننده (ژاپن، فرانسه، کلمبیا، اوگاندا، نیجر و اردن) دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس