نرگس محمدی، مادر زندانی‌ که با همه حرف می‌زند غیر از فرزندانش!

زندانی امنیتی که سال‌ها حاضر به دیدن و حتی صحبت تلفنی با فرزندانش نشده است، جایزه صلح نوبل را فرزندانش در غیاب او در نروژ دریافت کردند.

به گزارش مشرق، هیات داوران کمیته نوبل نروژ یکشنبه شب در مراسمی، جایزه سال ۲۰۲۳ خود را که به نرگس محمدی اختصاص داده بودند به فرزندان او اهدا کردند؛ در این مراسم چهره‌هایی همچون عبدالله مهتدی سردسته گروهک تجزیه‌طلب کومله در کنار چهره‌های سلطنت‌طلب ایرانی نیز حضور داشتند.

نرگس محمدی، مادر زندانی‌ که با همه حرف می‌زند غیر از فرزندانش!

این برای دومین بار است که جایزه صلح نوبل به یک ایرانی می‌رسد. پیش‌تر شیرین عبادی که به اقدامات ضدایرانی و تجزیه‌طلبانه‌ مشهور است و بارها خواستار افزایش تحریم‌ها علیه کشورمان، حذف تیم‌های ورزشی ایران از رقابت‌های بین‌المللی شده، در سال ۲۰۰۳ این جایزه را به خود اختصاص داده بود.

نرگس محمدی از محکومان فتنه سال ۸۸ است که پس از گذراندن بخشی از محکومیت آزاد شده بود اما با ادامه اقدامات خود به جرم اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور دوباره بازداشت شد.

او به واسطه حضور فرزندانش در خارج از کشور، بارها با مساعدت و همکاری مقامات زندان اجازه استفاده از تلفن همراه به صورت محدود و صرفا برای تماس با فرزندان خود را نیز داشته، اما او از همین امکان استفاده نکرد این درحالی است که چندی پیش با آنجلینا جولی تماس گرفته بود. همین موضوع باعث انتقاد بسیاری از چهره‌های اپوزیسیون و کابران فضای مجازی هم شده بود.

نرگس محمدی، مادر زندانی‌ که با همه حرف می‌زند غیر از فرزندانش!

نرگس محمدی در این سال‌ها مدعی عدم تحویل دارو، ضرب و شتم و تهدید جانی در زندان شد و هر بار با مستندات قوه قضاییه مشخص شد که ادعاهای وی صحت نداشته است؛ تصاویر آزادی وی که حاکی از اضافه وزن او بود در حالی که ادعای ضرب و شتم داشت همان زمان با واکنش‌های متعددی در فضای مجازی همراه شده بود.

نرگس محمدی، مادر زندانی‌ که با همه حرف می‌زند غیر از فرزندانش!

بر اساس اعلام یک منبع آگاه، محمدی از فرصت های درمانی داخل زندان استفاده نکرد، دائما در حال طراحی و اجرای اقداماتی خلاف نظم زندان و برهم زننده فضای آرامش سایر زندانیان بود و دلیل این رفتارهایش ریشه در پیام‌هایی داشت که از سمت شیرین عبادی و عبدالکریم لاهیجی به نرگس محمدی ارسال شده بودو از او خواسته بودند برای جلب نظر اعضای کمیته نوبل رفتارهای تندش را تشدید کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    8 0
    سال های آینده جایزه مضحک صلح نوبل به قصاب غزه نتانیاهو هم تعلق خواهد گرفت یقین داشته باشید شک نکنید تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
  • !! ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    6 0
    این چه زندان امنیتیه ، که اون میتونه راحت ، با بیرون ارتباط داشته باشه ؟؟!!
  • ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    6 0
    توزندان چقدر چاق شده
    • ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      2 0
      از بس شکنجه شده :)
    • ... ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      0 0
      فکر کنم مادر بزرگشم باهاش زندانی بوده هی گفته بخور پوستو استخون شدی مسئولین زندان هم تصاویر و مکالمه این کثافت هارو ضبط کنن اینجور مواقع بدن بیرون تا کود اضافی نخوره که اینقدر چاق بشه
  • ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    1 0
    چرا جایزه صلح نویل به جنایت کاراران جنگی وفرادضاویه دار داده می شود
  • ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    1 0
    تا کور شود هر آنکه نتواند دید.
  • علی ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    4 0
    این بیچاره هم میخواد خودش رو قهرمان ملی جا بزنه ، خبر نداره که دیگه حنای آمریکا و غرب دیگه رنگی پیش ملت ایران نداره
  • ناشناس ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    3 0
    جایزه نوبلی که فقط واسه سیاه نمایی کشور به یه عده معلوم الحال میرسه
  • ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    3 0
    شیرین عبادی و نرگس محمدی اسطوره پرستوهای بی ریشه و بی هویت مواجب بگیر
  • ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    0 0
    باشه باشه مزخرفات شما رو باور کردیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس