تلاش آمریکا برای استقرار نیروهایش در مرز لبنان با هدف کاهش تنش!

رسانه‌های عربی گزارش دادند که رژیم صهیونیستی با هدف کاهش تنش با حزب الله لبنان خواستار استقرار نیروهای فرانسوی و آمریکایی در نقاط مرزی میان لبنان و اراضی اشغالی شده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عربی روز دوشنبه گزارش دادند که اسرائیل برای خودداری از تشدید درگیری نظامی با نیروهای حزب‌الله در نقاط مرزی با تن دادن به شروط حزب الله در کنترل برخی نقاط دیده‌بانی مرزی، حضور نیروهای نظامی فرانسه را مشروط به استقرار نظامیان آمریکایی در نوار مرزی کرده است.

این رسانه‌ها به نقل از منابع خود گزارش دادند که «اسرائیل موافقت کرده است که حزب الله لبنان تعدادی از نقاط دیده بانی خود را در نوار مرزی با فلسطین اشغالی حفظ کند، اما این شرط در صورتی اجرایی خواهد شد که ارتش لبنان و نیروهای فرانسوی در نقاط مرزی مستقر شوند.»

به گزارش رسانه‌های عربی، اسرائیل همچنین خواستار آن است که ارتش لبنان به تنهایی در جنوب این کشور حضور نظامی داشته باشد.

در همین زمینه، این رسانه‌ها گزارش دادند که آمریکا در حال برنامه ریزی برای استقرار نیرو در مرز بین اسرائیل و لبنان است، زیرا واشنگتن بر این باور است با استقرار نیروهای نظامی در نوار مرزی از تشدید تنش میان حزب الله و اسرائیل جلوگیری خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی الحدث وابسته به عربستان سعودی به نقل از منابعی گزارش داد که اسرائیل از فرانسه می‌خواهد اوضاع را در سمت مرز لبنان رصد کند، در حالی که آمریکا همین کار را در سمت مرز اسرائیل انجام خواهد داد.

به نوشته رسانه‌های عربی، رژیم صهیونیستی همچنین درخواست کرده است که همه تسلیحات مستقر در جنوب لبنان با هدف جلوگیری از تشدید درگیری با حزب الله به ارتش لبنان منتقل شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سلیم ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    0 0
    جنوب لبنان هم دارد به ناتو واگذار می شود!!؟راستی چرا؟!!چه خبر است؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس