وتوی قطعنامه آتش بس غزه صدای هم حزبی‌های بایدن را هم درآورد

الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده پیشرو کنگره آمریکا پس از وتوی قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل در روز جمعه که خواستار برقراری آتش‌بس دائمی در غزه بود، دولت بایدن را محکوم کرد.

به گزارش مشرق ،نشریه آمریکایی نیوزویک در گزارشی نوشت الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده دموکرات نیویورک و برنی سندرز از اعضای مستقل ورمونت و همسو با حزب دموکرات، ‌دولت بایدن را به‌دلیل وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس دائمی در غزه به‌شدت محکوم کردند.

کورتز روز یکشنبه در واکنش به این خبر در حساب ایکس خود نوشت: "شرم‌آور است. دولت بایدن که به‌تنهایی درخواست سازمان ملل برای آتش‌بس را وتو کرده و کل امریکا را نادیده گرفته است،‌ دیگر نمی‌تواند نسبت به فلسطینی‌ها و حقوق بشر ابراز نگرانی کند."

این نماینده دموکرات خواستار حمایت بدون قید و شرط کنگره از توقف بمباران بی رویه غزه شد.
سناتور برنی سندرز، یکی دیگر از اعضای پیشرو و همسو با دموکرات‌ها نیز آمریکا را به‌دلیل وتوی این قطعنامه محکوم کرده و روز یکشنبه در حساب ایکس خود نوشت: "در زمانی که فلسطینی‌ها در غزه با شرایط وحشتناکی روبرو هستند، امریکا نباید قطعنامه سازمان ملل که خواستار برقراری آتش‌بس بشردوستانه و آزادی همه گروگان‌ها بود را وتو می‌کرد. کودکان غزه به غذا، آب و تجهیزات پزشکی نیاز دارند."

با تشدید نگرانی‌ها از حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، اعتراضات در سراسر جهان با درخواست برای آتش‌بس در غزه افزایش یافته است. گروهی از اعضای پیشرو کنگره نیز در حمایت از آتش‌بس، مدیریت دولت بایدن در مناقشه میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها را زیر سوال برده و آن را محکوم کرده اند.

این در حالی است که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در اوایل این هفته، به شورای امنیت درباره بروز فاجعه انسانی در غزه هشدار داده بود. وی گفت: خطر فروپاشی کامل سیستم حمایت بشردوستانه در غزه وجود دارد که پیامدهای ویرانگری خواهد داشت.
گفتنی است از ۱۵ کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل، ۱۳ کشور به این قطعنامه رای مثبت دادند، آمریکا رای منفی و بریتانیا رای ممتنع داد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    1 0
    امریکا ام الفساد و بیشرف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس