سقف بودجه چطور یقه مدعیان لیگ برتر را گرفت؟

انتظار می‌رفت استقلال با توجه به تعدد بازیکنان تأثیرگذارش دروازه فولاد را باز کند اما آبی‌ها در ۹۰ دقیقه تلاش خود به جایی نرسیدند و موفق به کسب پیروزی و فتح دروازه فولاد نشدند.

به گزارش مشرق، فولاد خوزستان تا قبل از اینکه وارد میدان بازی با استقلال شود ۱۷ بار دروازه خود را به روی بازیکنان حریف باز شده دیده بود و انتظار می‌رفت استقلال با توجه به تعدد بازیکنان تأثیرگذارش دروازه فولاد را باز کند اما آبی‌ها در ۹۰ دقیقه تلاش خود به جایی نرسیدند و موفق به کسب پیروزی و فتح دروازه فولاد نشدند.

به این ترتیب استقلال در شرایطی به دربی می‌رسد که در دو بازی گذشته خود موفق به کسب پیروزی نشده است؛ یک تساوی مقابل ذوب آهن و حالا هم یک تساوی مقابل فولاد.

جواد نکونام اما بنا داشت پیش از این بازی حساس (دربی) تیمش با کسب پیروزی با روحیه بیشتری گام به میدان دربی بگذارد، اما عملاً از رسیدن به خواسته‌های خود ناکام ماند تا با دو تساوی پی در پی به دربی ۱۰۲ برسد.

در بازی با فولاد خوزستان، اما بار دیگر ضعف‌های خط حمله استقلال آشکار شد و مهاجمان این تیم در حالی که با یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های دفاعی لیگ برتر روبه‌رو شده بودند، نتوانستند دروازه این تیم را باز کنند.

فولاد خوزستان تا قبل از بازی با استقلال ۱۷ گل خورده را در کارنامه خود می‌دید و با توجه به صدرنشینی استقلال انتظار بود که شاگردان نکونام بتوانند در این بازی دروازه حریف خود را باز کنند، اما نه تنها مهاجمان استقلال گلی نزدند بلکه هیچ یک از مدافعان سابق گلزن استقلال نیز موفق به گلزنی نشدند.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی «فنی» استقلال و پرسپولیس/ ترسی که نکو و یحیی را می‌کُشد

علاوه بر ضعف گلزنی در خط حمله استقلال، اما آبی‌ها در خط میانی نیز عملکرد ملال‌آوری از خود باقی گذاشتند و نتوانستند در این بازی عملکرد موفقی را به ثبت برسانند.

در این بازی نکونام بار دیگر از حامدی‌فر در ترکیب اصلی استفاده کرد که هرگز در حد و اندازه استقلال ظاهر نشد. آرش رضاوند نیز باوجود آنکه آمار بهتری را به خود اختصاص داد اما در عمل باری از روی دوش استقلال در جهت گلزنی برنداشت و دیگر بازیکنانی که در خط میانی به کار گرفته شده بودند مانند جلالی اقدامات مؤثری در راستای موقعیت‌سازی یا گلزنی انجام ندادند.

تنها بازیکنی که مقابل فولاد نمایش قابل قبولی داشت مهدی مهدی‌پور بود که در کمال شگفتی نکونام او را از زمین بیرون برد تا عملاً دست استقلال در خط میانی خالی شود.

بازیکنان جانشین نیز در دقایق پایانی نتوانستند گره بازی را به سود استقلال باز کنند و سعید مهری و زبیر نیک‌نفس به مهره‌هایی فاقد کارایی لازم تبدیل شدند تا در آستانه دربی این علامت سؤال بزرگ مقابل نکونام و شاگردانش قرار بگیرد که بواقع آیا با این هافبک‌های کم رمق و مهاجمان گل‌نزن شانسی برای کسب پیروزی باقی خواهد ماند یا خیر؟!

این‌طور به نظر می‌رسد که نکونام در دربی چندان هم کار راحتی پیش رو نداشته باشد و اگر سبک و سیاق بازیکنان تغییر نکند در دربی نیز احتمالاً امتیاز از کف خواهد داد.

بواقع استقلال به بازیکنانی با انگیزه‌تر نیاز دارد تا در بازی مهم پنجشنبه استقلال را به سمت پیروزی در یکی از مهم‌ترین بازی‌های نیم‌فصل اول سوق دهند.

استقلال یک بار به سپاهان باخته و اگر در دربی هم به آن نتیجه‌ای که مد نظرش است نرسد، شانس‌هایش برای قهرمانی در لیگ را کمرنگ خواهد کرد و به همین دلیل روشن آبی‌ها باید در بازی مهم پیش رو تیمی متفاوت باشند و با هیبتی تازه قدم به میدان رقابت با رقیب سنتی خود بگذارند.

به هرحال آنچه در حال رخ دادن است بار دیگر ما را به یاد اتفاقات پیش فصل می‌اندازد که سرمربی استقلال بارها به مدیران این باشگاه تأکید کرده بود که در راستای تقویت تیم اقدامات مؤثری انجام دهند اما عملاً هیچ اقدامی نشد تا استقلال با بازیکنانی که از درجه فنی در سطحی متوسط و حتی پایین‌تر از قواره استقلال هستند همچنان شانس بازی در این تیم را داشته باشند تا نکونام در آستانه دربی با یک چالش فکری بزرگ مواجه شود و حقیقتاً پاسخ این سؤال را نداند که با این هافبک‌های کم رمق و مهاجمانی که نمی‌شود روی گلزنی‌شان حساب دقیق باز کرد، به چه دستاوردی در جدال ۱۰۲ با رقیب سنتی خواهد رسید.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    0 1
    شیر ، شیر است گرچه پیر بود!! مطمئن باشید استقلال موفق خواهد شد!! بازیکنان تیم استقلال با تعصب بازی می کنند و استقلال از دعای خیر 85 میلیون ایرانی بهره مند است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس