کد خبر 1554614
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۷
فوری؛ از استقلال امتیاز کسر نخواهد شد

رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره تخلف ادعایی باشگاه استقلال پس از دربی صادر خواهد شد و به احتمال زیاد این پرونده بدون کسر امتیاز از استقلال بسته خواهد شد.

به گزارش مشرق، جلسه رسیدگی به شکایت باشگاه‌های پرسپولیس و آلومینیوم اراک از باشگاه استقلال با ادعای تخطی از قانون سقف بودجه، پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد. جلسه‌ای که بیش از چهار ساعت به طول انجامید و علی خطیر(مدیرعامل)، فرشید سمیعی( عضو هیئت مدیره) و محمدرضا بختیاری (سرپرست معاونت حقوقی و بین‌الملل) به عنوان نمایندگان باشگاه استقلال در آن حضور داشتند.

رضایت‌نامه خالدآبادی

خالدآبادی دروازه‌بان استقلال در ابتدای فصل قرارداد پنج ‌ساله‌ای را با این تیم به امضا رساند و مبلغ رضایت‌نامه وی به پنج سال تقسیط شده اس. طبق قوانین جدید نقل و انتقالاتی، مبلغ رضایت‌نامه یک بازیکن در سال‌های قرارداد او با تیم جدید، تقسیم می‌شود که در این مورد، رقم فصل جاری خالدآبادی بابت مبلغ رضایت‌نامه در سقف بودجه استقلال لحاظ شده است.

قرارداد سعید مهری

باشگاه استقلال و این بازیکن بارها به صورت رسمی اعلام کرده‌اند قراردادی که میان طرفین به امضا رسیده، ۱۶۰ میلیون تومان است و در نیم فصل دوم و پس از باز شدن فضای سقف بودجه، قرارداد او نیز اصلاح خواهد شد.

قرارداد مهدی هاشمی‌نسب

هاشمی‌نسب تا زمانی که قراردادش به عنوان مربی در سازمان لیگ ثبت نشده بود، نه تنها حق نشستن روی نیمکت استقلال را نداشت بلکه پرداخت پول به او تا پیش از ثبت قرارداد در سازمان لیگ مانند پرسنل باشگاه انجام شده است.

اجاره خانه گوستاوو بلانکو

باشگاه استقلال در بند قرارداد این بازیکن به صورت رسمی نوشته است که خودش باید مالیات را پرداخت کند و باشگاه استقلال هیچ‌گونه تعهدی درباره پرداخت مالیات وی ندارد. باشگاه استقلال نیز مثل تمام بازیکنان و مربیان خارجی شاغل در فوتبال ایران برای این بازیکن خانه‌ای تهیه کرده و در قراردادش لحاظ شده است.

مالیات کوین یامگا

در بند قرارداد یامگا نوشته شده که مبلغ قرارداد او به صورت خالص است اما باشگاه استقلال متممی در این قرارداد مبنی بر تقبل مالیات وی، اضافه نکرده است. طبق قانون، مالیات بر عهده بازیکنان است و آنها موظف هستند آن را پرداخت کنند. اینکه در قرارداد یامگامبلغ خالص ذکر شده است، بدان معنا نیست که باشگاه استقلال مالیات وی را تقبل کرده است زیرا بازیکنان داخلی نیز مبلغ قرارداد خود را به صورت خالص دریافت می‌کنند.

ماجرایی که باعث شد باشگاه پرسپولیس در پرونده گئورگی گولیسانی جریمه و با کسر یک امتیاز روبه‌رو شود، متفاوت است چرا که باشگاه پرسپولیس در قرارداد گولیسانی نوشته بود مالیات وی را پرداخت می‌کند!

پرداختی چک سال آینده به یکی از بازیکنان

ماجرای چک سال آینده به یکی از بازیکنان استقلال حقیقت ندارد. اصل ماجرا به این شکل است که باشگاه استقلال برای حق رشد محمدرضا خالدآبادی چکی را در اختیار باشگاه هوادار قرار داد که بدون تاریخ است، این چک با توافق طرفین(۲ باشگاه) صورت گرفته و هیچ منعی ندارد!

ادعای عبور از سقف بودجه

علی خطیر پس از جلسه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد: «عدد سقف بودجه در سایت سازمان لیگ ثبت می‌شود و در اختیار باشگاه استقلال نیست که با پیامک تغییر کند. در سامانه سقف باشگاه استقلال مشخص است و من خودم اعلام کردم که سقف باشگاه استقلال ۳۲۵ میلیارد تومان است و باشگاه استقلال ریالی از این سقف فراتر نرفته است.»

رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پس از پایان این نشست درباره اینکه چه رایی صادر می‌شود، گفت: «درمورد ۲ پرونده ناچار به اخذ استعلام از سازمان لیگ شدیم. برخی افراد هم باید باید به کمیته انضباطی تشریف بیاورند که قرار شد دعوت شوند. استعلام‌هایی داریم و باید برخی ابهامات رفع شود.»

پیگیری‌های خبرنگار ما حکایت از این دارد استعلام‌هایی که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سازمان لیگ درباره باشگاه استقلال گرفته، همان مواردی است که مدیران آبی‌پوش در نشست هفته گذشته بیان کردند و در نتیجه خلافی صورت نگرفته است.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال چند بازیکن استقلال و افراد مرتبط به این پرونده را دعوت کرد و آنها قرار است با حضور در این کمیته پاسخگوی ایرادات مطرح شده باشند. دراین‌باره نیز باید بنویسیم که احضار این نفرات مشکل خاصی را برای باشگاه استقلال ایجاد نخواهد کرد.

به طور حتم رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به زودی و پس از دربی ۱۰۲ صادر خواهد شد و به احتمال زیاد بدون اینکه امتیازی از استقلال کسر شود، پرونده بسته خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • النا الیسا المیرا 💙💙💙 ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    14 13
    خدا جای حق نشسته ابیدلان 👌💙
    • ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      8 7
      خدا صد البته اما تیم باید هم تمام شرایط برای بزور قهرمان شدنش فراهم بشه حالا بابا سجادیشون بکنار از امثال تاج انتظار دیگه ای نمی رفت اگر کم میشد اونوقت جای تعجب داشت ششتقلالی
  • بهرام ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    20 5
    ما که خیلی وقته گوشهامون دراز شده استقلال هم تیم قانونمندیه!
    • ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      1 1
      تازه دم هم درآوردید. خبر ندارید.
  • مهدی همدانی ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    16 8
    با چه تحلیلی! کاملا جهت دار تنظیم شده!
  • ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    3 13
    خب حالا نوبت استقلال هست که امسال اول بشه پارسال پرسپولیس به هر ترتیبی اول کردند امسال استقلال را به هر ترتیبی هست اول می کنند
  • ایرانی ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    14 4
    اگه کم میشد جای تعجب داشت..پسر فلانی مگه میذاره قانون اجرا بشه
  • ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    14 3
    مافیای فوتبال ایران
  • ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    9 5
    متن سفارشي و رنگي.مردم شعور دارند اقاي نويسنده شيتيل بگير
  • جواد ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    6 5
    وقتی هنوز کمیته انظباطی متقاعد نشده است شما چطور تحلیل می کنی آقای نویسنده ؟؟
  • ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    6 3
    حالا بروید از هواداران خود شیفته تیم ششتقلال بپرسید دیگه بابا سجادیشون براشون چکار کنه باز بیان زر بزنند تیم خاص تیم خاص کیسه کش ها
    • امیر ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      1 3
      خوشم میاد شما پیروزی چی ها خیلی رو دارید و هیچوقت از رو نمی روید از یه بچه دو ساله که تازه زبون باز کرده بپرسی تیمی که دولت پشتشه چه تیمیه میگه پیلوزی ولی شماها اینقدر رو دارید که استقلال رو به خاطر پیروزی از آسیا حذف کردن و هر بازی یه نفعی از داوری می برید و سال هاست که با اسنپ جام بهتون میدن و هزار دلیل دیگه اونوقت میاید اینجاها زیر پست ها کامن میذارید بابا سجاد بابا سجاد ... اگر به حق و عدالت لیگ برگزار می شد شما ها الان از تیم داری انصراف داده بودید و تیمی به نام پیروزی وجود نداشت
  • علی ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    8 2
    وافعا جای تاسف داره که تیم استقلال با بستن قراردادهای مجهول به شعور جامعه توهین میکند . قراردادهای زیر میلیارد ؟ خیلی عجیبه . آخه کدوم بازیکن حاضر میشه با 150 میلیون توی لیگ برتر بازی کنه> همش کاغذ بازیه. باید به لیگ دسته سه سقوط کنه. جایی که به آن تعلق دارد
  • ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    8 1
    نویسنده تابلو طرفدار استففلال هست.چیکاره ایی واسه خودت رای صادر میکنی.کمیته انضباطی هستی یا آئیین نامه رو تو نوشتی؟!
    • ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      5 1
      خنده داره تحلیل شخصی یک ادم را منتشر میکنید تا تاثیررور رای داشته باشه. معلومه که باید امتیاز کسر بشه مگه ازپرسپولیس بخاطر خطای به مراتب سبک تر امتیاز کسر نشد
  • رضا ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    8 1
    تیم حکومتیه هستش . خودشون نشستن و کارش رو درست کردن وگذنه صددر صد تخلف صورت گرفته
  • موریس ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    5 1
    والا به مرغ پخته هم بگی یه بازیکن فوتبال برای یه تیم قرارداد بسته 160 میلیون خنده اش میگیره ،میگه برو خودتی ! اونم یه تیم حکومتی پرمدعا
  • طلایی پوشانه نصفه جهان ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    5 1
    دوردانه حکومت
  • علی ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    5 1
    طبق خبرگذاری دقیقی که شنیدن بزودی ۷امتیاز از استقلال کسر میشه
  • دلواپس ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    5 1
    بعد یسری اوزگلی که کانالهای هواداری مثل گوسفند اینارو هر جور میخوان پرورش میدن میگن پرسپولیس تیم حکومتیه. استدلالهایی اوردن که مرغ پختم خندش میگیره. میگه چون تو قرارداد ننوشته مالیات به عهده باشگاه هست پس مشگلی نداره. یکی نیست بهش بگه وقتی تو قرارداد رقم فیکس شده یعنی مالیات را باید باشگاه بدهد. قضیه شش تا بازیکن سپاهان را هم مالوندن و مافیا افتاده جلو تا هر کاری کنه پرسپولیس قهرمان نشه. با این قانون سقف فقط خواستن دست و پای پرسپولیسو ببندن. تو کشور مافیایی بایدم فوتبالشم مافیایی باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس