کد خبر 1554378
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
طرح ساماندهی بازار اجاره بها مسکن اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

به گزارش مشرق، در نشست علنی امروز -یکشنبه ۱۹ آذر - مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی‌ (اعاده شده از شورای نگهبان) در دستور کار مجلس قرار گرفت و نمایندگان با رفع ایرادات این طرح موافقت کردند.

مصوبه کمیسیون: در بند یک ماده ۴ عبارت حفظ حریم خصوصی جایگزین عبارت «رعایت حفظ حریم خصوصی» و عبارت رعایت محرمانگی جایگزین عبارت« الزام به محرمانگی» می شود و در بند ۲ ماده ۴ عبارت هیات رسیدگی به تخلفات اداری جایگزین عبارت«هیات تخلفات اداری» می گردد.

در بخش دیگری از رفع ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی آمده است:در بند ۲ تبصره ۹ عبارت مطالبه اجرت المثل جایگزین «راجع به اجاره» می شود.

دو فوریت طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی و کلیات آن در جلسات ۲۸ اردیبهشت و اول تیرماه سال ۱۴۰۱ به تصویب مجلس رسید این طرح با پیشنهاد دولت و تصمیم هیئت رئیسه مجلس مجدداً به کمیسیون عمران ارجاع شد و بعد از چندین بار آمد و رفت بین شورای نگهبان و مجلس امروز بخش دیگری از این طرح به تصویب نهایی رسید و بندهای از این طرح برای بررسی بیشتر و رفع ابهام به پیشنهاد نایب رییس مجلس به کمیسیون عمران ارجاع شد.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    0 0
    جالبه بجای اینکه اقتصاد و تحریمارو مهار کنن تا گرونی وتورم کم بشه قانون تصویب میکنن آقای رییسی قول داد برجامو احیا کنه چیشد همین یدونه مشکلو حل کنین ملت اینقدر سختی نمیکشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس