کد خبر 1553904
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷
شمار شهدای فلسطینی به 17487 نفر افزایش یافت

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از ۱۷ هزار و ۴۰۰ نفر فراتر رفته و ارتش اسرائیل اجازه انتقال مجروحان به بیمارستان‌ها را نمی‌دهد.

به گزارش مشرق، وزارت بهداشت غزه، شامگاه امروز (جمعه)، خبر داد شمار شهدای فلسطینی از زمان آغاز حملات اسرائیل به نوار غزه به ۱۷ هزار و ۴۸۷ شهید افزایش یافته و بیش از ۴۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت وزارت بهداشت غزه در این باره گفت ۳۱۳ شهید و ۵۵۸ مجروح طی چند ساعت گذشته به بیمارستان‌های غزه منتقل شده‌اند و همچنان تعداد شهدایی که زیر آوار و در خیابان‌ها روی زمین هستند، بسیار بالاست.

او در عین حال اشاره کرد ۷۰ درصد شهدای فلسطینی، زن و کودک هستند و ارتش اسرائیل مدارس و محله‌های مسکونی را مودر حمله قرار می‌دهد و به صورت گروهی اعضای خانواده‌های فلسطینی را به شهادت می‌رساند.

اشرف القدره در ادامه اظهار داشت: «اشغالگران از ورود آمبولانس‌ها به مناطقی که نیروهای نظامیشان در آنجا حضور دارند، ممانعت به عمل می‌آورند و اجازه نمی‌دهند نیروهای امدادی، مجروحان را به بیمارستان‌ها منتقل کنند و زخمی‌شدگان تا لحظه مرگ از شدت خونریزی می‌میرند».

او همچنین در بخش دیگری از سخنانش اشاره کرد ارتش اسرائیل ۳۶ نفر از نیروهای کادر درمان غزه از جمله مدیر مجتمع پزشکی «الشفاء» را بازداشت کرده‌اند و آن‌ها هم‌اکنون در شرایطی سخت و غیرانسانی به سر می‌برند.

رژیم صهیونیستی از هفتم ماه اکتبر (پانزدهم مهر ماه) حملات شدیدی را علیه نوار غزه آغاز کرده و تمام محله‌های این منطقه را تحت محاصره کامل خود درآورده است.

ارتش اسرائیل، طبق اعلام منابع رسمی فلسطین و سازمان ملل، بسیاری از زیرساخت‌های حیاتی غزه را ویران کرده و تنها اجازه ورود محدود کمک‌های انسانی به این منطقه را داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس