یزدانی: بدقولی برخی قهرمانان دلسرد کننده بود/ از کشتی روسیه عقبیم

سرمربی تیم بانک شهر اعلام کرد: بستن قرارداد و کشتی‌نگرفتن برخی از آزادکاران موجب دلسردی در لیگ برتر این رشته می‌شود.

به گزارش مشرق، رضا یزدانی امروز در برنامه‌ای تلویزیونی در خصوص موفقیت تیم بانک شهر اظهار داشت: ما در فینال با تیمی رقابت داشتیم که کادر فنی آن منتخب کادر فنی تیم ملی بود لذا باید در چند جبهه می جنگیدیم. من در چند سال گذشته تیمداری کرده و با حاشیه هایی هم روبرو بودم اما تلاشم این بود که این حاشیه ها به نتایج ضربه نزنند. اجازه ندادم شیطنت‌ها تیم را به هم بریزد.

وی در خصوص موفقیت خود در فینال لیگ برتر گشتی آزاد گفت: تیم انبوه سازان هوتن با سه کشتی‌گیر روس به میدان آمد و من نیز ۲ کشتی‌گیر داشتم. اعتماد مسوولان بانک شهر به تیم به ثمر نشست. من همواره به دنبال این هستم لیگ رونق پیدا کند. لیگ هم در بعد مالی و هم در بعد فنی برای آزادکاران بسیار اهمیت دارد اما در برخی از مواقع شاهد اتفاقاتی هستیم که دلسرد کننده است.

یزدانی در خصوص غیبت برخی از قهرمانان بزرگ در لیگ گفت: برخی آمدند قرارداد بستند و رفتند و این درست نیست. کشتی یک رشته مرامی و پهلوانی است حتی در آن قول بسیار مهم است اینکه قهرمانان ما قرارداد ببندند و کشتی‌ نگیرند هم برای ما و هم برای اسپانسرها دلسرد کننده است.

پیشکسوت کشتی ایران در خصوص ۹ پیروزی روس‌ها در لیگ برتر عنوان کرد: این بسیار بد است ما از روس‌ها در کشتی عقبیم. به جز امیرحسین زارع که با رقبا فاصله دارد، دیگر مدعیان ما مشکل دارند. برای عبور از این مشکل نیاز به یک برنامه بلند مدت داریم. من در جریان تیم ملی نیستم اما باید برای اقتدار کشتی ایران یک برنامه بلندمدت سه ساله طراحی شود.

یزدانی که یکی از مربیان فعال در لیگ برتر به شمار می‌رود در خصوص تلاش برای پویا شدن لیگ برتر این رشته گفت: ما در بحث فنی باید کشتی‌گیران تراز اول را وارد رقابت کنیم تا هم برای جوانان انگیزه پیدا شود و هم مردم برای دیدن رقابت‌ها به سالن بیایند. قهرمانان یک یا دو کشتی خواهند گرفت من خودم در اوج در لیگ بودم و حتی لیگ موجب آمادگی می‌شود. حمایت مالی نیز بخشی از پویایی لیگ است. همچنین نام ها می‌توانند در لیگ تیم‌داری کنند. استقلال و پرسپولیس می‌توانند در لیگ تیمداری کنند. ما با تیم استقلال به فینال رسیدم اما اتفاقاتی رخ داد که استقلال کنار کشید.

وی ادامه داد: حامی مالی در کشتی بسیار کم است و تیم‌ها نمی توانند ستاره های بزرگ را جذب کنند. هوتن و انبوه سازان بانک شهر هر کدام سه کشتی‌گیرملی‌پوش را استخدام کردند و برخی نیز بیرون ماندند. مجبور بودیم از کشتی‌گیران خارجی استفاده کنیم و این هم هزینه دارد.

یزدانی در خصوص حضور برخی از مربیان در کشورهای دیگر گفت: اگر خودمان از مربیان سازنده استفاده کنیم، مربیان در داخل خواهند ماند و کمتر به فکر رفتن به دیگر کشورها خواهند رفت. من خودم چند مربی سازنده را در تیم‌هایم دارم.

سرمربی تیم کشتی آزاد بانک شهر در خصوص مسائل و تغییرات تیم ملی کشتی عنوان کرد: من در جریان امور تیم ملی نبودم و در اردوها نیز حضور نداشتم و از برنامه‌های تیم ملی و کادر فنی خبر ندارم. امیدوارم با این جابجایی در این برهه زمان تیم در المپیک بهترین نتیجه را بگیرند من در نظری در خصوص تغییرات تیم ملی ندارم چون در جریان مسائل نیستم.

وی ادامه داد: در سه سال گذشته باید برای المپیک برنامه‌ریزی می کردیم و اکنون ۹۰ درصد برنامه تکمیل می‌شد. کسی می‌تواند به درستی به سوالات پاسخ دهد که راس کار باشد که از اردوها خبر داشته باشد من از مسائل داخلی اردوها خبر ندارم.

یزدانی در پایان گفت: به محسن کاوه تبریک می‌گویم و از جامعه کشتی می‌خواهم با او همکاری کند تا کشتی در المپیک بهترین نتیجه ممکن را بگیرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس