کد خبر 155376
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۵

وزیرتعاون،کارو رفاه اجتماعی گفت:حل مشکلات بازنشستگان و رسیدگی به مسائل آنان از اولویت های کاری دولت محسوب می شود.

به گزارش مشرق ،عبدالرضا شیخ الاسلامیˈ روز سه شنبه درگفت وگو با ایرنا، اجرای تمهیدات لازم برای پرداخت مبلغ 183 میلیارد تومان مابه‌التفاوت اجرای قانون خدمات کشوری را که تاکنون مبلغ 420 هزار تومان ازاین مبلغ برای هر بازنشسته پرداخت شده است، از جمله اقدامات دولت در کمک به بازنشستگان عنوان کرد.

وی در ادامه بیان داشت: همچنین پرداخت مبلغ 20 میلیارد تومان مطالبات بازنشستگان صندوق جهاد کشاورزی که به تازگی وارد صندوق بازنشستگی کشوری شده اند، از دیگر اقدام ها در رسیدگی به امور بازنشستگان است.

وی با یادآوری این که پرداخت مبلغ یک هزار میلیارد تومان پاداش پایان خدمت به بازنشستگان کشوری از جمله دیگر اقدام ها بوده است، برقراری تورهای سیاحتی- زیارتی برای بازنشستگان با یک همراه (پدر یا مادر یا همسر یا فرزند) را از دیگر اقدام های رفاهی برای بازنشستگان ذکر کرد و افزود: سازمان بازنشستگی کشوری هم اکنون با دو شرکت پرشین گلف و شرکت سرمایه گذاری جهانگردی ایران اقدام به این کار می کند و به ازای هر نفر مبلغ 150 هزار تومان کمک هزینه سفر پرداخت خواهد کرد.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با یادآوری بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان اظهار داشت: بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنها از طریق شرکت بیمه آتیه سازان حافظ تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته اند.

شیخ الاسلامی در ادامه بیان داشت: مبلغ پرداختی برای اعمال جراحی حداکثر چهار میلیون و 600 هزار تومان و برای بقیه اعمال پزشکی حداکثر تا مبلغ یک میلیون و 800 هزار تومان است. هزینه خرید عینک فقط برای فرد بازنشسته مبلغ 25 هزار تومان پرداخت می شود.

وی گفت: از واحدهای مسکونی مهر که در بعضی از استانها براساس مصوبات استانی هیات دولت احداث شده، تعداد 22 باب خانه افتتاح شده و در سایر استانها نیز در حال بهره برداری است.

به گفته ی شیخ الاسلامی، کارکنان بازنشسته در اجرای تصویب نامه هیات وزیران تحت پوشش بیمه عمر و حادثه قرار گرفته اند، به این صورت که دستگاه های اجرایی که تمایل به اجرای این طرح دارند با انعقاد قرارداد با صندوق بازنشستگی کشوری، کارمندان بازنشسته خود را تحت پوشش بیمه عمر و حادثه قرار می‌دهند.

 بابت این بیمه هر ماه مبلغ 500 تومان حق بیمه از بازنشسته دریافت می شود و سرمایه بیمه عمر برای فوت سه میلیون تومان و برای نقص عضو حداکثر تا مبلغ سه میلیون تومان است که بستگی به درجه نقص عضو دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: مواردی هم نیازمند آیین‌نامه اجرایی بوده که تعدادی از آنها تصویب و ابلاغ شده و مواردی هم در مراحل نهایی تصویب است.

به گفته وی، بخش دیگری از مواد قانون برنامه پنجم مستلزم بررسی و آسیب شناسی و پیشنهاد لایحه برای اصلاح قوانین در مجلس شورای اسلامی است، نظیر ماده 26 که این اقدامات هم ظرف مهلت قانونی اجرا می شود.

وی با اشاره به برنامه های نهادهای حمایتی همچون بهزیستی در سال جاری گفت: این وزارتخانه علاوه بر ارائه خدماتی نظیر بیمه مکمل و تامین و واگذاری وسایل کمک توانبخشی معلولان، کمک به تامین بخشی از اعتبارات طرح ارائه خدمات مراقبتی در منزل توسط مراقبین، کمک به ایجاد مراکز پیشگیری از معلولیتهای مادرزادی و ژنتیک، گسترش طرحهای غربالگری در سراسر کشور، کمک به آزمایشات ژنتیک افراد نیازمند، ارائه یک وعده غذای گرم در روستامهدها و مهدهای کودک در حاشیه شهرها، ارائه سبد غذایی به کودکان زیر شش سال خانواده های نیازمند و کمک به سهم آورده مسکن اقشار کم درآمد، در راستای اجرای احکام برنامه پنجم توسعه، دستورالعمل سطح‌بندی نظام خدمات حمایتی شامل شناسایی نیازمندان، سنجش قابلیت ها، برنامه‌های توانمندسازی و همچنین میزان حمایتهای قابل ارائه را در هر مورد تدوین کرده است که مراحل نهایی شدن را سپری می‌کند.

شیخ الاسلامی در خصوص دیگر اقدام های در دست اجرا ، گفت: همچنین بند ˈبˈ ماده 39 به منظور خروج سالانه 10 درصد خانوارهای مستمری بگیر تحت پوشش سازمانها و نهادهای حمایتی از چرخه مستقیم به این نهادها ابلاغ شده است و وزارتخانه با تشکیل کمیته ملی، در جهت توانمندسازی جامعه هدف دستگاه های حمایتی برنامه ریزی و سیاستگذاری می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس