سازمان بهداشت جهانی: هر 10 دقیقه یک کودک در غزه کشته می‌شود

سازمان بهداشت جهانی در آخرین بررسی‌های خود عنوان کرده است که تحت تاثیر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، در هر ۱۰ دقیقه حداقل یک کودک کشته می‌شود.

به گزارش مشرق، نماینده سازمان بهداشت جهانی ضمن اشاره به آمار بالای جان باختگان غیرنظامی تحت تاثیر تشدید حملات نظامی رژیم صهیونیستی عنوان کرده است که این جنگ نیاز به برقراری یک آتش‌بس دائم و پایدار دارد.

به گزارش «آناتولی» یکی از نمایندگان سازمان بهداشت جهانی روز سه شنبه عنوان کرد که به طور متوسط در هر ۱۰ دقیقه یک کودک فلسطینی در غزه کشته می‌شود. وی با اشاره به آمار مطرح شده، این وضعیت را «تاریک ترین لحظه بشریت» عنوان کرد.

«رچارد پیپرکورن» به عنوان نماینده سازمان بهداشت جهانی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در جریان یک نشست خبری سازمان ملل در ژنو عنوان کرد: ما در مورد تقریبا ۱۶ هزار کشته درغزه صحبت می‌کنیم. افرادی که بیش از ۶۰ درصدشان زنان و کودکان هستند و علاوه بر این بیش از ۴۲ هزار نفر دیگرشان هم زخمی شده‌اند.

پیپرکورن در ادامه افزود: به طور متوسط در هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه کشته می‌شود و من فکر می‌کنم که ما از این نظر به تاریک‌ترین لحظه بشریت نزدیک شده‌ایم. وی خاطر نشان کرد: ما به برقراری یک آتش‌بس پایدار نیاز داریم.

به گفته کورن از ۳ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی کمتر از ۱ هزار و ۵۰۰ تخت در بیمارستان‌های غزه موجود است و تاکید کرد که نوار غزه دیگر نمی‌تواند روند از دست دادن تخت‌های بیمارستانی خود را تحمل کند چرا که نیازهای بهداشتی مردم در این منطقه به شدت در حال افزایش است.

اظهارات کورن در حالی مطرح می‌شود که طبق آخرین گزارشات جانِ بیش از ۱ میلیون نفر کودک در غزه در خطر است و مردم هیچ پناهگاه امنی را برای آنکه از حملات رژیم صهیونیستی دور باشند، ندارند.

رژیم صهوینیستی روز جمعه پس از پایان دادن به یک وقفه بشردوستانه یک هفته‌ای با گروه فلسطینی حماس، بار دیگر حملات نظامی خود به نوار غزه را از سر گرفته است و حملات سنگینی را در جنوب نوار غزه آغاز کرده است.

آخرین آمارها حاکی از آن است که شمار شهدای فلسطینی جنگ غزه به بیش از ۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر رسیده است و تحت تاثیر حملات هوایی، زمینی بی‌امان رژیم صهوینسیتی ۴۲ هزار نفر زخمی و مجروح شده‌اند. این در حالی است که بیمارستان‌های غزه تنها برای رسیدگی به هزار و ۵۰۰ نفر از مجروحان تخت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ارش ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    اونها شهید میشن درراه وطنشون اون صهیونیستهای اشغالگرهستن که کشته میشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس