آمریکا به دنبال ایجاد کریدوری امن برای کشتی‌های اسرائیلی

وزارت خارجه آمریکا می‌گوید نماینده ویژه خود را به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می‌فرستد تا با شرکای واشنگتن درباره تأمین امنیت دریانوردی گفت‌وگو کند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه آمریکا، امروز (سه‌شنبه)، اعلام کرد «تیم لندرکینگ» نماینده واشنگتن در امور یمن طی هفته جاری به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس سفر خواهد کرد تا درباره ایجاد امنیت در دریای سرخ رایزنی کند.

براساس گزارش شبکه «المیادین»، واشنگتن اشاره کرد لندرکینگ با گروهی از شرکای اصلی آمریکا در زمینه دریایی و «ایجاد کریدوری امن برای باربری بین‌المللی» تشکیل جلسه خواهد داد.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز روز دوشنبه گفته بود واشنگتن با تعدادی از کشورها درباره ایجاد یک گروه در دریای سرخ در حال گفت‌وگو است.

از سوی دیگر، منابع اسرائیلی خبر داده بودند تل‌آویو رسما از چند کشور از جمله انگلیس و ژاپن خواسته برای تضمین «آزادی دریانوردی در تنگه باب‌المندب» گروهی دریایی تشکیل دهند.

این تحرکات بعد از حمله اخیر نیروی دریایی یمن به دو کشتی اسرائیلی در دریای سرخ صورت می‌گیرد که طبق اعلام ارتش یمن یکی از آن‌ها با موشکی دریایی و دیگری با پهپادی دریایی هدف قرار گرفت.

صنعاء تاکید کرده است که در تلاش برای تامین امنیت دریانوردی در تنگه باب‌المندب و دریای سرخ است و تنها کشتی‌های اسرائیلی هدف نیروهای یمنی خواهند بود.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرده است که ارتش یمن تا زمان تداوم حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین، تمام کشتی‌های اسرائیلی را در دریای سرخ هدف حمله قرار خواهد داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    مرگ بر آمريكا  مرگ بر انگليس   مرگ بر منافقين و كفار   مرگ بر اسرائيل"

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس