کد خبر 155268
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۱

رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت: ميانگين كشته‌هاي تصادفات رانندگي در كشور به ازاي هر 10 هزار وسيله نقليه از ميانگين آسيا كمتر شده است.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، سردار اسكندر مومني روز دوشنبه در مراسم " بازديد وابستگان نظامي 35 كشور جهان از مركز مانيتورينگ پليس راهور ناجا"، با اشاره به اينكه سالانه يك ميليون و 300 هزار نفر در تصادفات رانندگي در دنيا كشته مي‌شوند، گفت: سهم ايران از اين رقم حدود 20 هزار نفر است.



وي با اشاره به كاهش قابل توجه كشته‌هاي تصادفات رانندگي طي سالهاي گذشته در ايران، تاكيد كرد: بر اين اساس در حالي كه شش سال قبل به ازاي هر 10 هزار وسيله نقليه 23 نفر در جاده‌هاي كشور كشته مي‌شدند، اين رقم هم اكنون به 8،1 نفر كاهش يافته است.

رييس پليس راهور ناجا به آمار سازمان بهداشت جهاني در اين خصوص اشاره كرد و گفت: هم اكنون در جهان به ازاي هر 10 هزار وسيله نقليه 7،6 نفر در تصادفات رانندگي كشته مي‌شوند كه اين رقم در آسيا به طور متوسط 11 نفر است و ايران توانسته است به ميانگين كشته‌هاي تصادفات جهان نزديك شده و از ميانگين آسيا نيز جلو بيفتد.

وي جلب مشاركت و همكاري مردم، اصلاح و كارامد كردن قانون راهنمايي و رانندگي و استفاده از فناوري‌هاي نوين را به اقدام اصلي پليس در پنج سال گذشته براي كاهش كشته‌هاي تصادفات رانندگي عنوان كرد و گفت: هم اكنون بيش از 10 ميليون دانش آموز و 800 هزار معلم و تمام گروه‌هاي مرجع در خصوص كاهش حوادث رانندگي با پليس همكاري مي‌كنند.

رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اصلاح قانون راهنمايي و رانندگي در سال گذشته گفت: بر اين اساس با كمك تجربيات ساير كشورها اين قانون به صورت كارآمد تصويب شد و در عين حال كه قانون جديد تسهيل كننده ترافيك است، براي متخلفان نيز نمره منفي به همراه دارد كه بر اين اساس بايد گفت كه اين قانون جزو پيشرفته‌ترين قوانين راهنمايي و رانندگي جهان محسوب مي‌شود.

وي به استفاده از فناوريهاي نوين بويژه سيستم‌هاي هوشمند و مكانيزه در پليس راهنمايي و رانندگي اشاره كرد و گفت: هم اكنون 40 درصد از جاده‌هاي كشور تحت پوشش دوربين‌هاي پليس است و تمام خودروها در تمام ساعات شبانه روز مورد بررسي توسط اين دوربين‌ها قرار گرفته و علاوه بر سرعت لحظه‌اي، سرعت متوسط تردد آنها نيز در جاده‌ها توسط اين سيستم‌هاي هوشمند كنترل مي‌شود.

رييس پليس راهور ناجا به مركز مانيتورينگ پليس راهور ناجا اشاره كرد و گفت: بزرگترين مركز كنترل ترافيك كشور دي ماه سال گذشته با حضور رييس جمهوري افتتاح شد كه بر اين اساس اين مركز يكي از بزرگترين مراكز كنترل ترافيك جهان محسوب مي‌شود.

وي به عمليات ترافيكي در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در پايتخت اشاره كرد و گفت: بزرگترين عمليات ترافيكي جهان با حضور نمايندگان 120 كشور دنيا در تهران و با كمك مركز كنترل ترافيك پليس راهور انجام شد و تمام ترددها در اين خصوص از طريق اين مركز مورد كنترل قرار گرفت.

رييس پليس راهور ناجا در پايان خاطر نشان كرد: پليس با سه رويكرد جلب مشاركت مردمي، اجراي صحيح قانون و استفاده از فناوريهاي نوين مصمم به ارتقاي انضباط و ايمني ترافيك است، اعلام آمادگي كرد كه پليس ايران آماده است تا تجربيات خود را در اين خصوص در اختيار ساير كشورهاي جهان قرار داده و از تجربيات كشورهاي موفق نيز در ارتقاي وضعيت آمد و شد در كشور استفاده كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس