رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور جزئیات

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور جزئیات نحوه کشف تخلفات و برخورد با متخلفان پرونده واردات چای را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام درویشیان، رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور درباره اقدامات و پیگیری های دولت در تخلف یک شرکت وارد کننده چای تصریح کرد: اواخر سال ۱۴۰۱ به دنبال برخی اطلاعات واصله از جمله نامه جمعی از فعالان صنعت چای به معاون اول رئیس‌جمهور، دستور پیگیری به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی صادر و همزمان بازرسی ویژه رئیس جمهور و وزارت اطلاعات نیز پیگیری های لازم را به عمل آوردند.

سال ۹۸ آغاز تخلف و فساد ارزی شرکت واردات چای

حجت الاسلام درویشیان با اشاره به اینکه بخشی از این تعهدات ارزی این شرکت ایفا و بخشی از تعهدات ارزی منقضی شده و نتوانسته آن را ایفا کند؛ اظهار کرد: طبق قانون اصلاحی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اگر فعالان اقتصادی نتوانند تعهدات ارزی خود را ایفا کند، مشمول مجازات های مربوط به قاچاق کالا و ارز می شوند که تا سقف مبلغ مشخصی از این تخلفات در سازمان تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی واقع می شوند لذا در حال حاضر در این سازمان پرونده هایی علیه این شرکت مطرح بوده و برای همه آنها رأی صادر شده است.


متهم فساد واردات چای در زندان

وی با بیان اینکه کارت بازرگانی این شرکت حسب رسیدگی های سازمان تعزیرات تعلیق شده است، گفت: آن بخشی که بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال بوده در دادگاه انقلاب مطرح و در حال رسیدگی است و متهم نیز با قرار وثیقه بازداشت شده و اکنون در زندان بسر می برد و در یکی از شعب دادگاه عمومی تهران، پرونده وی مطرح رسیدگی است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور گفت: با ورود به‌موقع دولت جلوی این کار گرفته شد و فرد متخلف ممنوع‌الخروج و دستگاه های نظارتی دولت اعم از وزارت اطلاعات، بازرسی ویژه و دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی این فساد را کشف و پیگیری امز را انجام دادند و پرونده از سوی وزارت اطلاعات به عنوان ضابط به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

وی گفت: دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز این موضوع را به جد دنبال کرد و در مقطعی مدیر شرکت را ممنوع الخروج کرد و اخیرا و هم وزارت اطلاعات به عنوان ضابط قضایی مسأله را پیگیری کرده اند و در حال حاضر فرد مورد نظر با قرار وثیقه در بازداشت قرار دارد و پرنده وی در دست رسیدگی است.

برخورد جدی و بدون اغماض دولت سیزدهم با مفسدین

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دولت هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد نمی شناسد، عنوان‌کرد: دولت به ویژه رئیس جمهور همانگونه که در رویکردها، سیاست ها و شعارهایش مطرح کرده، به هیچ وجه از مبارزه با فساد کوتاه نخواهد آمد و اگر به این قطعیت برسد که فسادی صورت‌گرفته، پرونده را برای رسیدگی به مرجع رسیدگی ارسال خواهد کرد.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مقابله با فساد با بیان این خبر که متخلفین اعطای مجوز و تخصیص دهندگان ارز به مرجع قضایی معرفی شده اند، متذکر شد: برخی از کسانی که در جریان مجوز و تخصیص ارز به این شرکت دخالت داشته و تخلف کردند، به مراجع قضایی معرفی شدند و دستگاه های نظارتی و امنیتی موضوع را در دست رسیدگی دارند و نسبت به مابقی افراد پیگیری ها در دست انجام است و متعاقبا نتیجه به مرجع قضایی و یا هیات رسیدگی به تخلفات اعلام خواهد شد.

حجت الاسلام‌درویشیان مبارزه جدی و قاطع با فساد را از اولویت‌های مهمی دانست که همه‌ بخش‌های دولت مردمی به آن اهتمام دارند و خاطر نشان کرد: در اجرای قانون و برخورد با تخلفات با کسی تعارف نداریم، دولت به هیچ وجه نسبت به برخورد با فساد کوتاه نخواهد آمدو متخلف هر فرد در هر سطحی از مدیریت باشد، پرونده وی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • فوق لیسانسم پول نهارساندویچ هم ندارم کجااعتراض ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    5 0
    لفاظیه
  • ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    6 2
    برخورد با فساد دروغ است
  • کاظم ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    5 2
    تو این دولت دزدی شده بعد تو نوشتی کشف فساد توسط دولت؟
  • نگران ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    6 1
    با یک حکم صعیف سر و ته ماجرا رو هم میارن. دادگاه بدوی حکم سنگین می ده، دادگاه تجدید نظر ماست مالش می کنه. بعد از یک سال هم بی سرو صدا بهش عفو می خوره.
  • ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    7 0
    شرکت خاص و فرد مورد نظر افراد خاص اخه این چرا نباید اسامی شان ذکر شود ما باید از شبکه های خارجی اسامی اینا رو بفهمیم الان عصر اطلاعات هستش دیگه نمیشه چیزی رو پنهان کرد این پولها اموال ملت ایران هستش ک دزدیده شد چرا ملت ایران نباید بدانند چه کسانی دزد و همکار دزدان بودند شرکت خاص همان شرکت چای دبش است ک با یه سرچ صاحبانش هم مشخصه
  • ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    3 2
    دستپخت دولت قبل مثل نقل و نبات ارز جهانگیری بین خودشون تقسیم میکردند
  • رزمنده ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    3 0
    بخور بخور زیاد است به داد گرانی و تورم برسید
  • ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    4 0
    ما را بع خیر شما امیدی نیست
  • حسن ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    1 0
    همش فساد و فقر و تورم
  • احمدی ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    1 0
    هرچه غارت کنید ما را ملت ما بیدارتر می شود الحمدالله
  • گل بابا ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    2 0
    این چای در دولت روحانی دم گذاشته شده. فریدون ، عراقی ، جهانگیری ، دختروزیر ، داماد وزیر ، پسر وزیر و .... دولت فساد
  • ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 0
    الحمدلله. واقعا خبر خوشحال کننده ای بود. لطفا عناصر دولتی متخلف در این زمینه را به جد مورد پیگرد قرار داده و به افکار عمومی معرفی کنید. وگرنه تمام زحمات شما بی ارزش می شود. مردم منتظر معرفی عناصر اصلی همکاری کننده با این مجرم هستند.
  • احمد ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    2 1
    می گویند در رژیم محمد رضا شاه فساد بود بر منکرش لعنت. اما میان فساد آن رژیم و فسادهای کنونی تفاوت از زمین تا آسمان است.
  • علیرضا ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 1
    تو این دولت دزدی شده بعد نوشته کشف فساد در دولت سیزدهم، تو این دو سال و نیم خواب بودید؟
  • ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 1
    ریس قوه قضاییه تو دولت قبل کی بود
  • ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    علت اینکه نمیشه مسئله فساد را جمع کرد به دلیل زنجیره ای بودن فساد است و الا مجازات درخواست فساد و انجامش دقیقاً همان میله سرخ شده ای است که حضرت علی علیه السلام به برادرش در واکنش به کمک از بیت المال مسلمین داشت . در دوران پهلوی غارت و چپاول و بی دینی و بهاییگری در حکومت بیداد می کرد و عاقبت آن شد که مردم خواستند. اگر سستی در مجازات فساد ایجاد شود باید با همه ارزشهای انسانی خداحافظی کرد و به شیطان در پیشبرد اهدافش باید تبریک گفت .
  • ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    ولی پیش چای هایش نصف قیمت بود بد نبود خوب ارزون بود حالا که گرفتنش گرون شد فکر میکنم بقیه حسودیشون شد و انگ دزدی بهش زند
  • ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    2 0
    ساده انگاریه فریبکارانه اینه که اختلاس ۳ میلیارد دلاری رو به یه فرد و یه شرکت و حتی یه مدیر بانک و اینا تنزل داد ! ۳ میلیارد دلار یعنی پای کله گنده هایی طرفه
  • حجت ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 0
    اگر دین ندارید وازاد مردی نیز در شما رشد پیدا نکرده حداقل هویت صنفی داشته باشید و اینکه ۸۰ در صد از ارز برنگشته تخصیصی پرونده میلیارد دلاری چای در همین دولت و وناشی از سو استفاده وعملکرد مدیران منصوب این دولت بوده است را اینگونه ماست مالی نکنید وای بر عاقبت دروغپردازان و به فرمایش قران کریم قتل الخراصون به معنای مرگ بر دروغپردازان
  • ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 0
    این غارتگران که در آخرت ثوابی ندارندکه بگیرندوبه ما بدهند ولی همه گناهان ما میذارن روی دوششون و حداقل پاک میشیم
  • علی ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    4 0
    نمیخواهد از ابعاد جدید آن پرده برداری کنید !!. 3 میلیارد دلار را به تعداد نفرات ایران تقسیم کنید . با جمعیت 80 میلیونی به هر نفر 375 دلار می رسد. تا کی مردم بایستی این اعداد و ارقام را بشنوند و بعدا هم بگوئید پول به بیت المال برگردانده شدو همه چیز عالی و مردم خوشحال !!! . بیایید ببینید جوانها و نوجوانان در صحبتهایشان درمورد این اختلاسها و کشفیات شما چه می گویند !! اصلا در مورد دینداری و انسانیت و ... چه می گویند !!! آبروی اسلام و دین را بردید.
  • ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    1 0
    لامذهب ها لااقل دوبرابر شکمتون بخورید!!!!!!!!!
    • ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      0 0
      ایشالله آتش به شکمشون بیفته هم دردنیا و هم درآخرت که حتماهم میفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس