اژه ای

رئیس قوه قضائیه گفت: باید دست به دست همدیگر بدهیم تا مشکلات و عقب‌ماندگی‌های موجود در کشور را حل کنیم و وقت و اجازه نداریم به حواشی بپردازیم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام «غلامحسین محسنی اژه‌ای» صبح امروز در نشست مشترک مجلس و قوه قضائیه در صحن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای خنثی‌کردن کید دشمنان نیاز به همدلی، همکاری و تلاش بیشتر داریم و باید مسائل را با روحیه جهادی و بسیجی دنبال کنیم و از مسائل اصلی کشور، غافل نشویم.

وی ادامه داد: ما امروز یک سلسله عقب‌ماندگی‌هایی داریم و نباید مدام فریاد بزنیم که تقصیر که بود چون این کار، ما را به جایی نمی‌رساند و باید ببینیم می‌خواهیم چگونه کارهای عقب‌افتاده را جبران کنیم.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: ما در حوزه‌های مختلف از جمله مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و تحقق عدالت اجتماعی باید نکات اساسی را در نظر بگیریم. زمان، زود می‌گذرد و مجلس یازدهم رو به پایان است؛ البته نصف دوره خدمت بنده طی شده و این نشان می‌دهد، زمان خدمت‌رسانی به سرعت از دست ما می‌رود و باید مسائل را حل کنیم.

محسنی اژه‌ای افزود: ما در حوزه تولید و مصرف برق و گاز، ناترازی داریم و در حوزه آب، مسائل اساسی وجود دارد و نسبت به برخی موارد مانند بنزین ناترازی داریم و باید یک سری کارها انجام می‌شد که نشد؛ لازم است دست به دست همدیگر دهیم تا این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه دشمن به برخی ضعف‌های ما امید بسته است گفت: ما باید ضعف‌ها را به سرعت جبران کنیم و وقت و اجازه نداریم به حواشی بپردازیم. مقام معظم رهبری شعار امسال را «مهار تورم، رشد تولید» مشخص فرمودند و همه ما ولایت‌پذیر هستیم و تعهد داریم تا شعار سال را محقق کنیم.

محسنی اژه‌ای گفت: نزدیک به ۸.۵ ماه از امسال گذشته و باید ببینیم در تحقق این شعار، چه اقداماتی انجام دادیم و آیا موانع تولید رفع شده است؛ به خودم که مراجعه می‌کنم، می‌بینم که از همه ظرفیت خود برای حمایت از تولید، صنعت و خدمات مایه نگذاشته‌ام.

وی اظهار کرد: در حوزه اقتصادی، مشکلات خاصی داریم که حل این مشکلات، از دست یک قوه ساخته نیست و حتماً باید مجلس و قوه قضائیه ضمن توجه به وظایف ذاتی خود، به دولت کمک کنند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به نام‌گذاری امسال، متذکر شد: رهبر انقلاب و ولی امر ما، شخصیتی هستند که در همه زمینه‌ها تجربه دارند و در عین حال از کارشناسان، نظر می‌خواهند و مشورت می‌کنند؛ ایشان شعار سال را با حکمت و با تجربه انتخاب کردند و ما هم باید در این راستا حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: باید مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه به دولت کمک کنند چراکه شاهد مسائل و مشکلات زیادی هستیم و امروز عده‌ای از مردم، در فشار قرار دارند. محسنی اژه‌ای ادامه داد: مردم ما متدین، صبور و انقلابی هستند و برای حفظ ارزش‌ها و نظام خود، زیر بار فشارها کمر خم نمی‌کنند اما وظیفه داریم برای بهبود شرایط تلاش کنیم.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: درست است که دشمن فشار آورده و تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه ما وضع کرده، اما اگر تحریم و فشار دشمن وجود دارد، ما هم قوانینی داریم که قطعاً می‌توانند گره‌گشا باشند. محسنی اژه‌ای با بیان اینکه ما تکلیف بسیار سنگینی بر عهده داریم، گفت: با همه کمبودها و مشکلات، کدام کشور را پیدا می‌کنیم که عالی‌ترین مسئولش مانند امام (ره) و رهبر انقلاب ما باشد؛ ما این فرصت را نباید از دست بدهیم.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه مصمم است که وظایف قانونی خود را انجام دهد تصریح کرد: زمانی که مجلس شورای اسلامی، قانونی را وضع می‌کند و از سوی شورای نگهبان تأیید می‌شود، همه ما موظف هستیم که آن را اجرا کنیم. محسنی اژه‌ای تاکید کرد: یکی از مسائلی که همه نمایندگان بر آن اصرار دارند، تحقق عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد و تبعیض و دانه‌درشت‌ها است؛ اگر مراجعه‌کننده یک دستگاه حکومتی و دولتی یا یک مؤسسه عمومی غیردولتی تخلف داشت، ما باید به تخلف دستگاه به طور جدی‌تری رسیدگی کنیم.

رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: اگر در قوه قضائیه کسی تخلف کند، ما باید با فردی که در قوه قضائیه تخلف کرده، جدی‌تر برخورد کنیم. انتظار است که همکاری بین کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه ارتقا پیدا کند. وی تصریح کرد: سند تحول قضائی سال ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد و از اول سال به دوستان تاکید کردیم که باید سندی متناسب با شرایط روز تنظیم شود و ما نیز خود را به‌روز کنیم.

رئیس قوه قضائیه گفت: امسال، سال انتخابات است و انتظار می‌رود انتخاباتی پر شور، با نشاط، دشمن‌شکن و مأیوس‌کننده برای دشمنان و خوشحال‌کننده برای مردم متدین و انقلابی، برگزار شود؛ انتخابات باید در بستری امن و سالم و با مشارکت بالا برگزار شود. رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: برگزاری انتخابات، الزاماتی دارد که بخش قابل توجهی از آن به قوا باز می‌گردد. باید الزامات مشارکت بالا و نشاط مردم و ایجاد فضای سالم انتخاباتی را احصا کنیم و اگر تاکنون احصا نکرده‌ایم، دیر شده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به احیای حقوق عامه خطاب به نمایندگان مجلس، گفت: در این زمینه از شما کمک می‌خواهیم که از لحاظ قانونی، حمایت معنوی و تأمین اعتبارات لازم، اقداماتی را انجام دهید. رئیس قوه قضائیه ادامه داد: حقوق عامه، مقوله وسیعی است؛ آلودگی هوا از حقوق عامه به شمار می‌رود و آیا قوه قضائیه به تنهایی می‌تواند با این موضوع برخورد متناسب داشته باشد یا خیر.

محسنی اژه‌ای اظهار کرد: همه ما از امنیت روانی و جسمی می‌نالیم و سوال آن است که آیا قوه قضائیه به تنهایی می‌تواند برای تأمین امنیت روانی و جسمی جامعه، گام بردارد؛ قطعاً ما نیاز به همکاری و همفکری داریم. رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: یکی دیگر از مسائلی که درباره آن گلایه می‌شود، مربوط به بحث فضای مجازی است؛ ما شورایعالی فضای مجازی را داریم که سران قوا نیز عضو آن هستند.

وی همچنین با اشاره به مقوله انتخابات، گفت: اینکه کاندیداها خصوصیات، برنامه‌ها و وظایف‌شان را برای مردم تبیین کنند، خوب است اما نیازی نیست که انسان برای معرفی خود، دیگران را تخریب کند؛ برای جلوگیری از فضاسازی که باعث سوء‌استفاده دشمنان و بدخواهان می‌شود، باید شرایط را مراقبت کنیم. انتخابات بالاخره تمام می‌شود و مانند همیشه خوب خواهد بود اما در نهایت بداخلاقی‌ها می‌ماند و تا بعد از انتخابات هم رسوب می‌کند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به درخواست نمایندگان برای ملاقات با وی، گفت: درخواست ملاقات حضوری زیاد است و بنده واقعاً می‌خواهم با شما و همه کارگزاران نظام و مردم ملاقات کنم اما امکان آن چندان وجود ندارد؛ اگر این درخواست‌ها عقب می‌افتد، آن را به معنای بی‌اعتنایی به مجلس شورای اسلامی و نمایندگان تعبیر نکنید.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: سلسله وظایفی به عهده شخص رئیس قوه قضائیه گذاشته شده که امکان تفویض آن هم وجود ندارد که از مجلس شورای اسلامی درخواست دارم در این‌باره کمک کند تا اصلاحاتی صورت بگیرد. وی افزود: یکی از آن‌ها ۴۷۷ است؛ به این معنا که اگر حکمی خلاف شرع بَین باشد، شخص رئیس قوه قضائیه آن را تشخیص می‌دهد؛ در همین یک مورد اگر بنده پرونده را نخوانم و دقت نکنم، چطور می‌توانم تشخیص دهم.

وی تصریح کرد: نمونه بارز آن، پرونده‌ای بود که خواستم دادنامه را بیاورند که گفتند حدود ۷۰۰ صفحه است؛ اگر نخوانم شدنی نیست و اگر به خواندن فردی دیگر هم اکتفا کنم، ممکن است حقی ضایع شود. ما با تمام توان به دولت و مجلس کمک می‌کنیم که کمک به نظام و مردم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • قهار ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    7 0
    اگر با فساد مبارزه میکردی تولید رونق میگرفت
    • ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      0 0
      حداقل وظایف خود را در برابر هنجارشکنان انجام دهید بقیه پیشکش
  • بی سواد ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    حاج آقای عزیز - تو ایران تنها چیزی که برای مسئولان و به تبعه آن مردم ، معنی و مفهوم نداره وقت است . تو کشور ایران وقت بسیار است !!!!
  • کمیل ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    رهبر با عزل کردن شما و رفقایتان قدمی بزرگ برای اقتدار و امنیت کشور ایفا خواهند کرد ان شاءلله
  • حسن ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    اژه ای با لباس مبدل برو ایستگاه های ب آر تی و تو هر جیبت یک گوشی بزار و بعد از پیاده شدن گوشی هایت را بشمار
  • کاظم ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    مردان شعار و بی عمل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس