الجزیره؛ معاون بایدن به فلسطین اشغالی سفر می‌کند

شبکه الجزیره گزارش داد یک هیأت ارشد آمریکایی به ریاست معاون رئیس‌جمهور این کشور کامالا هریس، امروز به منظور گفت‌وگو درباره طرح‌ها برای «غزه پساجنگ» به فلسطین اشغالی سفر می‌کند.

به گزارش مشرق، شبکه الجزیره به نقل از کاخ سفید خبر داد مقامات دولت بایدن شامگاه امروز به فلسطین اشغالی سفر می‌کنند تا با همتایان صهیونیست خود درباره طرح‌ها برای غزه پساجنگ گفت‌وگو کنند.

به گزارش الجزیره به نقل از رسانه‌های اسرائیلی، این هیأت به ریاست کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا قرار است با رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تزاچی هانگبی و وزیر امور استراتژیک کابینه تل‌آویو ران درمر دیدار کند.

پیش‌تر، هریس با تکرار ادعای صهیونیست‌ها گفت حماس دیگر نباید غزه را اداره کند و مدعی شد: «ما خواستار مشاهده نوار غزه و کرانه باختری متحد تحت نظر تشکیلات خودگردان فلسطین هستیم و باید آرزوها و مطالبات فلسطینی‌ها محور این کار باشد».

این در حالی است که سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید جان کربی در مصاحبه با شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز گفت: تشکیلات خودگردان فلسطینی برای اداره نوار غزه مناسب نیست.

صحبت‌ها درباره آینده نوار غزه در حالی مطرح می‌شود که ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات زمینی خود در این منطقه هیچ دستاورد مشخصی نداشته است. تل‌آویو تلاش می‌کند آمار تلفات خود در جریان طوفان‌الاقصی را به صورت قطره‌چکانی و چند بخشی منتشر کند بر اساس آمار اعلامی، از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر تاکنون که ۵۹ روز از آن می‌گذرد، ۴۰۱ نظامی کشته شده‌اند.

کربی در پاسخ به سوالی درباره مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اداره غزه توسط تشکیلات خودگردان گفت: «آنچه نتانیاهو گفته بود اکنون درست درآمده است. شما یک تشکیلات خودگردان غیرمتحد را می‌بینید. این برای ما نیز غیرقابل‌قبول است».

وی افزود: «اعتقاد نداریم که تشکیلات خودگردان اکنون در شرایط مناسبی قرار دارد تا به اعتبار آن اداره نوار غزه را به دست بگیرد. واشنگتن می‌خواهد تشکیلات خودگردان خود را اصلاح و احیا کند تا به اداره نوار غزه کمک کند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    انشاالله که اجل اجازه این سفر را به این جنایتکار ندهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس