روایت کفاشیان از 8 هکتار زمینی که از پرسپولیس گرفته شد

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: در سال ۱۳۶۸-۱۳۶۹ بود که زمینی را مهندس هاشمی طبا به من گفت بگیر و بساز ! زمینی ۷- ۸ هکتاری در شرق تهران.

به گزارش مشرق، علی کفاشیان در مورد وضعیت باشگاه های استقلال وپرسپولیس که مستاجر ورزشگاه آزادی در مسابقات لیگ برتر هستند، اظهار داشت: زمانی که رئیس فدراسیون فوتبال شدم در سال ۱۳۸۶ آکادمی فوتبالی که داشتیم دو زمین چمن بود و بقیه چیزهایش مخروبه بود! زمانی می گفتیم برویم اجاره کنیم که این تفکر درست نیست و نبوده و از همان زمان شروع به ساخت آکادمی فوتبال کردیم و امروز یکی از مجهزترین و بهترین آکادمی ها را برای ۱۷-۱۸ تیم ملی داریم. این یک خاطره بود.

وی افزود: از دوومیدانی هم خاطره ای دارم در سال ۱۳۶۸-۱۳۶۹ بود که زمینی را مهندس هاشمی طبا به من گفت بگیر و بساز ! زمینی ۷- ۸ هکتاری در شرق تهران، که مجموعه دوومیدانی آفتاب انقلاب را در آن ساختیم. به هاشمی طبا گفتم این زمین مال که بود؟ گفت: این زمین را به باشگاه پرسپولیس داده بودیم که نتوانسته بود استفاده کند و بعد به اداره کل تربیت بدنی تهران داده شد که سایر ارگان ها داشتند آن را می گرفتند و ما پولش را دادیم و این مجموعه دو و میدانی را در آن ساختیم. این ورزشگاهی است که مربوط به دوومیدانی است. این را به عنوان مثال گفتم.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال ادامه داد: وقتی مدیران باشگاه می آیند و از همان اول فکر و ذکرشان این است که یک تیم فوتبال داشته باشند و یک سری بازیکن بگیرند و به تیم های پایه، مسایل اجتماعی و اقتصادی بی توجهی می کنند نتیجه اش این می شود که امروز هیچ چیز ندارند و ممکن است در همان ورزشگاه هایی که مستاجرند آنها را راه ندهند یا راه بدهند! باشگاه ها باید دارای سرمایه و زیر ساخت ها باشند و این سرمایه و زیر ساخت هاست که در آینده پشتوانه باشگاه ها می شود.

کفاشیان در مورد اینکه فدراسیون فوتبال در زمان شما چه تلاشی برای باشگاه ها کرد که ورزشگاه اختصاصی بسازند، گفت: در همان زمانی که ما آمدیم، سازمان لیگ یک اتاق بود و سه چهارنفر در آن صحبت می کردند و ما یک ساختمان بزرگ برایش خریدیم که هنوز هم هست و شد سازمان لیگ، برای فوتسال هم ساختمان خریدیم. برای استقلال و پرسپولیس هم اعلام آمادگی کردیم. حتی در باشگاه استقلال جایی را گرفته بودند که گفتیم حمایت می کنیم تا این را بسازید اما کثرت تغییرات مدیریت در ورزش و مدیریت سلیقه ای ظلمی است که به این باشگاه ها شده است.

وی افزود: چند وقت پیش هم مصاحبه ای کردم و با دیدن عکس خراب یک زمین فوتبال گفتم باشگاهی که ۸۰۰ -۹۰۰ میلیارد تومان خرج بازیکنان خود می کند و به بازیکن و مربی پول می دهد نمی تواند زمینی با ۱۵ میلیارد تومان درست کند. در قانون و وزارت ورزش آمادگی دارند که زمین را ۱۰ ساله در اختیار قرار بدهند! فقط دنبال بازیکن و مربی هستند و بعد هم همه آنها از بین می رود. من همیشه ۱۵ تا ۲۰ درصد درآمدهای فدراسیون را از فیفا و ای اف سی برای ساخت آکادمی هزینه می کردم. الان یکی از مجهز ترین کمپ ها را داریم. الان با هزار میلیارد تومان هم نمی توانستند آن کمپ را بسازند. من حرص می خورم که چرا باشگاهی این وضعیت را دارد. ما باشگاهی به نام مهر عظام داریم که ۱۸ هزار بچه را زیر پوشش گرفتیم و ۵۵۰ مربی داریم و ورزشگاه هایی را در اختیار گرفتیم. اکنون استانی مثل کرمان که چندین میلیارد هزینه تیم داری می کند نمی تواند برای کودکان علاقمند فعالیت کند ما در بم این کار را کرده ایم. آقا این برای آینده خودتان است.

وی در مورد اینکه برخی کارشناسان می گویند برای باشگاه ها صرفه اقتصادی ندارد ورزشگاه بسازند به رادیو ورزش گفت: همین امروز هم موافق این مساله نیستم. استقلال و پرسپولیس این همه هوادار دارد. بروند با شهرداری و وزارت ورزش مذاکره کنند و به طور بلندمدت زمین در اختیار می گیرند و بعد هم مالکش می شوند. من با خود عسگریان جلسه گذاشتم سرپرست شرکت توسعه و تجهیز گفت یک ورزشگاهی ۲۰ ساله است. فوندانسیونش درشمال غربی ریخته شده و در حال مستهلک شدن است، بیایید بگیرید. به نظر من دولت دیگر نمی تواند هزینه کند باید به سمت بخش خصوصی برویم. بخش خصوصی ورزشگاه بسازد. برخی ورزشگاه ها در کشور در حال مخروبه شدن است اما حاضر نیستند مدیرانش آن را اجاره بدهند و جراتش را ندارند. اما مسئولان حاضرند به باشگاه ها این ورزشگاه ها را به طور بلند مدت اجاره بدهند تا تیم ها احساس مسئولیت بیشتری در قبال ورزشگاه بکنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس